![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Da var tiden inne for å tømme kontoen litt. Som sikkert noen har lest, fløy Miss Deluxe og jeg OSL-FRA-ICN-HKG-BKK-CDG-OSL i fjor. Hennes billett betalte vi med US DM og min med EuroBonus. I år hadde vi planer om å besøke en av de to resorts InterContinental har i Thailand (kom gjerne med tips), så prøvde følgende routing OSL-FRA-ICN-HKG-BKK-LHR-OSL (med stop i BKK, naturligvis).
Etter noen timer bak spakene på ANA, så fant jeg ledige datoer i OZ F, OZ C og TG F. Ringte US DM og boom, billetten til Miss Deluxe var i orden. Så ringte jeg SAS. Det burde jeg aldri gjort. Jeg har nå forgjeves forsøkt i over to døgn å bestille denne reisen. De mener den koster 290.000 i First, mens den i fjor kostet vår tilsvarende reise 180.000 – og etter at uttakstabellen deres ble skrudd opp, burde den koste 190.000. Jeg har prøvd gjentatte ganger å spørre hvorfor dette nå plutselig koster 290.000, men det er ingen som klarer å gi meg et svar. De har lovet å ringe meg tilbake, men det skjer aldri. Når jeg omsider fikk tak i en dansk dame som hadde litt peiling, var svaret at "jeg bryr meg ikke hva det kostet i fjor, i år koster det sånn og sånn blir det!". Mon tro om hun var organisert i CAU. Det står jo følgende i reglene: One award is permitted between maximum two zones, with transfer (of less than 24 hours) in a third zone that must be equally or less expensive than the destination zone. Så når jeg flyr til BKK så kan jeg ha layover i ICN så lenge denne ikke er mer enn 24 timer (og så lenge ICN ikke koster mer enn BKK). Når begge destinasjoner koster 190' så oppfyller jeg reglene. Dette fungerte jo fint i fjor! Så etter hvert som jeg så hvordan bonussetene forsvant på ruten, måtte jeg til slutt bite det sure eplet og bruke mine US-miles (som jeg ville spare) på denne ruten. Jeg er ikke sur, bare veldig skuffet. Hvis de i dag ikke har peiling, hvordan skal dette gå når de blir outsourcet? Ikke ålreit å behandle gamle jurymedlemmer slik. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Kjedelig, er også interessert i å tømme rundt 400.000 bonuspoeng snart. Du kan jo sende en e-post med problemstillingen til gull.no@sas.no og høre hva som er riktig pris.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Be om å få snakke med Thomas på SAS' kundeservice i Norge. En meget oppegående fyr, som ringte meg opp i morges og hadde gjort hjemmeleksene sine. Informerte da kort og konsist hva jeg burde gjøre for å få løst problemet.
Slike medarbeidere håper jeg SAS virkelig tar vare på, og belønner! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hvis det var en bergenser var det nok han. Stålkontroll beskriver ham nok best.
Skal jammen meg bruke CC-funksjonen til å sende ros for en gangs skyld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Takk for tips -- jobbet han tidlig på dagen eller på kvelden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Han ringte meg kl. 10 (norsk tid) i morges.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Er SQ C og F på 77W og A380 tilgjengelige for Eurobonus poeng, eller er det blokkert som for US DM?
Hva med LH og LX F? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Ser alle tømmer kontoene til EB om dagen , bytter dere program også raskest mulig ? ? Litt OT, burde vel lage en ny tråd...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
SQ har blokkert F-setene for samtlige.
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Superflyer
|
![]()
Roberto : Har du mailadressen til Yvonne fra EB/Blue 1 ? Hun kan sikkerrt svare deg, men jeg har dessverre ikke mailadressen hennes...... Kanskje noen andre har den.....
Usikker om hun har samme mail, men kanskje..... Verdt et forsøk ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Gjør ingen av delene. Brukte riktignok 60.000 poeng på en CT i går, men har fortsatt masse poeng igjen. Ikke ser jeg noe poeng å bytte program da Eurobonus er det som passer meg best og etter de ble kvitt 25% på egne flighten synes jeg det har blitt et veldig bra program
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
@LH-FHU: Yep, har mailen hennes. Men vil egentlig ikke plage hverken henne eller Geir i Oslo med dette. Har sendt mail til EBG-desken, får jeg ikke klart svar så kanskje jeg "eskalerer".
@Mr Bond: Ikke tillatt. Om ikke annet, så har reglene egentlig bare blitt strengere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Flysitter
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Flysitter
|
![]()
Men hva er forskjellen i den tabellen mellom Eurobonus ticket og regular tickets for points?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Manglende stop-overs på awards er for meg toppen av gjerrighet fra SAS' side. Noen eksperter som kan stipulere ekstrakostnaden for dette - om det er en kostnad overhodet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Thai endrer ikke bonussatsene likevel | TG923 | Reiseforum | 0 | 18-08-2014 16:45 |
LCC Longhaul ikke så enkelt likevel? | LN-SEK | Flyforum | 13 | 21-12-2011 14:52 |
Klarte ikke å lette men fløy likevel - i 30 fot | LN-MOW | Flyforum | 16 | 02-06-2009 08:53 |
Ruten BGO-MAN likevel ikke "død" ! | LN-HAT | Flyforum | 0 | 20-09-2006 19:35 |
Widerøe ikke på kysten likevel?? | fkrlf | Flyforum | 37 | 30-12-2004 00:00 |