![]() |
|
![]() |
#1 |
Data warehouse consultant
|
![]()
Hei forumister! Forrige helg var jeg og min faste reisekompis LN KRF på Københavntur, og reiste ned med en gammel MD81 fra SAS Danmark.
Alt vel helt frem til landing. Da ble jeg sølt kaffe på av pursher, som bare overser det hele og går videre. Jeg prøver vennlig å gjøre han oppmerksom på at han sølte kaffe på sjorta og buksa mi, men han brydde seg ikke særlig om det. Jeg gikk etterpå til gally der han stod (satt på 26D så var rimelig langt bak) , og fortalte han hva som var skjedd og om han så det. Han sa at jeg fikk litt papir og fikk tørke det. -Men det er jo kaffe? Er det ikke vanlig å tilby en kompensasjon dersom man søler ut noen sine klær? -Nei det er ikke vanlig, bare gå og sett seg. Jaja, fikk gjøre som han sa uten noe videre diskusjon. Etter landing gikk jeg frem og snakket med han, der han stod og sa hadet til passasjerene, og spurte nok en gang om han ikke ville tilby noe form for kompensasjon, han hadde så langt ikke sagt unnskyldning en gang. Kapteinen hørte at vi stod og diskuterte litt, og kom ut fra cockpit. Pursheren stod på sitt og sa at det fikk holde med papir (som om det skulle hjelpe noe på en halvt inntørket kaffeflekk i en sjorte). Kapteinen skjønte tegninga og henviste meg til SAS Servicedesk på Kastrup. Da jeg vi til Servicedesken var historien en helt annen og han som stod der sa; "Å, det skal jo ikke skje. Jeg er så lei meg for dette og vil tilby deg en kompensasjon for dette. Dette skulle vært gjort ombord i flyet med en eneste gang, det er vanlig praksis hos SAS. Vent litt". Så gikk han inn på kontoret og hastet ut igjen og bad meg signere en kvittering for mottatt beløp og skrive på flight nummer. Han beklaget flere ganger og ønsket meg en god reise videre. Så, hva er riktig her? Er dette vanlig praksis eller ikke? Har det skjedd noen av dere? Var jeg en vanskelig passasjer som reagerte på å bli sølt kaffe på? Det var 1/4 pappkrus som tok veien på meg, og jeg hadde for en gangs skyld på meg rene klær og var nystriglet og ekstra irriterende å bli sølt kaffe på da, synes jeg ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Hørtes ut som en nokså ufyselig purser som hadde nesa høyt opp i lufta ja. Skulle tro at det var hans egne penger det dreide seg om.
Hva gjør man i slike sammenhenger hvis man skal til København i viktig forretningsmøte og kommer i en skjorte med store kaffeflekker på? Eneste alternativ da er å få kjøpt seg en ny skorte innen møtet. Og den burde vel SAS ha betalt. Godt Servicedesken ordnet opp da. Hvor mye fikk du i kompensasjon? BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
For en kjip opplevelse! Dette burde føre til en kraftig advarsel til vedkommende purser. Slik kan man ikke oppføre seg som kabinansatt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Foreslår du sender en klage til Custumour relations avdelinga selv om du har fått kompensasjon. Du kan egentlig bare kopiere innlegget ditt herfra syns jeg. Vist historien din stemmer(tviler ikke på det altså) så bør vedkommende få høre det....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
I våres fikk jeg en skvett med melk på meg i UA 39 til EWR.
Jeg sa : " Never mind"... Nei da, fikk skriftleg rapport som jeg måtte sende til UA . Resultat : Mange alcoholic drinkbonger, og 2x10% avslag på neste UA tur . Som jeg vil bruke på en tur til HNL .... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]()
Ja, dette var litt spesielt. Han virket litt gretten, men det er vel slike dager alle kan ha (selv om servicepersonale bør være serviceinnstilt uansett).
Fikk 200 DKK i erstatning. (Ikke noe som utgjør større utsalg på skatten) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Ved ikke hvordan det er længere, men normal kotyme har vel været at man har "renseri-kuponer" man kan give til pax, hvis sådan noget skulle ske, så de kan få renset tøjet på SAS regning. Det skulle 200 kr. vel også fint dække.
Om disse vouchers findes længere ved jeg dog ikke - det kan muligvis være lige så praktisk at give 200 kr. i cash. Men kompensationen er vel helt rimelig i sådan et tilfælde. Pursers opførsel burde til gengæld nok have været anderledes, men det er jo altid svært at bedømme når man ikke har oplevet situationen selv.
![]() |
#8 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
At du kreve en kompensasjon følger av alminnelige erstatningsrettslige regler. Fint at servicesenteret ordnet opp.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Inntil jeg gikk i pensjon for 2 år siden var det standard å gi kompensasjon for dette, i alle fall om det var en flekk som ikke gikk an å få bort. Selvfölgelig beklaget man jo dette direkte. Det hendte også at passasjeren ikke ville ha erstatning og syntes det var litt pinlig eller flaut att han skulle få det. Det var veldig bra at servicecenter i CPH hjalp deg med dette, håper ikke dette hender deg igjen!
Bernt |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Uhell som dette skjer jo dessverre, men unnskyld skal man jo si uansett. Jeg vet ikke hvor stor skaden ble, men hans oppførsel er mildt sagt merkelig og under enhver kritikk. Litt kompensasjon skulle bare mangle.
Siden noen nevnte UA kan jeg nevne en liten historie fra i vaar. En eldre amerikansk dame maste og maste og maste paa flyrvertinne om aa faa sitte paa foerste rad paa Economy der jeg satt. Flyvertinnen sa hun kunne spoerre e som satte paa raden (inkludert untertegnende) om de kunne bytte seter. Flyvertinnen sa at det kunne de ikke regne med da de foerste setene var bedre. Damen kommer til meg og spoer veeeeeeldig sakte "Do you speak English". Yes, I do, svarte jeg. Hun kom med en laaang forklaring om sine og hennes manns bens tilstand og at de vanligvis satt forrest. Jeg gikk med paa aa flytte til raden bak, da jeg uansett fortsatt var paa Eco plus og hadde et ledig sete ved siden av meg. Etter at alle var satt seg, kom flyvertinnen bort til meg og saa: "You saved us a lot of trouble there. Please have some beer or wine on us with the meal". Hyggelig gest.
![]() |
#11 |
|
![]()
Fint å høre litt om dere tanker rundt dette! Jeg er absolutt med på tanken om at situasjonen slettes ikke er så rosenrød (for så klart SAS og andre i bransjen også) som den var på 80-tallet, da det sikkert var (jeg levde kun på siste halvdel av 80-tallet) mer champis-faktor i kabinen.
Alt i alt (jeg er nøytral) så synes jeg det er omtrent like god service ombord i SAS som hos Norwegian. Ubehagelige og behagelige opplevelser forekommer hos begge, mest behagelige! |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
En gang for mange år siden sølte en SAS-flyvertinne øl på reisekameraten min på tur over til New York. Hennes kommentar: -Men du gillar jo øl! Og det var jo både så morsomt og så sant at vi begge syntes det var helt greit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Bestille hos sas.no, poeng hos Aegean | hifiman | Reiseforum | 4 | 23-06-2014 17:10 |
Hvorfor billigere hos Travelink enn hos SAS? | hifiman | Småprat | 14 | 20-04-2013 08:58 |
Er vann og kaffe gratis på SAS? (samt noe DY-innsjekk) (splittet) | Boeing_fan | Småprat | 80 | 28-07-2012 20:29 |
Gebyr hos SAS - og ikke hos Norwegian .. | atck | Flyforum | 5 | 05-11-2009 15:47 |
Betaling for kaffe hos SAS nå? | haavig | Flyforum | 27 | 18-02-2006 20:12 |