![]() |
|
![]() |
#1 |
Data warehouse consultant
|
![]()
Hei forumister! Forrige helg var jeg og min faste reisekompis LN KRF på Københavntur, og reiste ned med en gammel MD81 fra SAS Danmark.
Alt vel helt frem til landing. Da ble jeg sølt kaffe på av pursher, som bare overser det hele og går videre. Jeg prøver vennlig å gjøre han oppmerksom på at han sølte kaffe på sjorta og buksa mi, men han brydde seg ikke særlig om det. Jeg gikk etterpå til gally der han stod (satt på 26D så var rimelig langt bak) , og fortalte han hva som var skjedd og om han så det. Han sa at jeg fikk litt papir og fikk tørke det. -Men det er jo kaffe? Er det ikke vanlig å tilby en kompensasjon dersom man søler ut noen sine klær? -Nei det er ikke vanlig, bare gå og sett seg. Jaja, fikk gjøre som han sa uten noe videre diskusjon. Etter landing gikk jeg frem og snakket med han, der han stod og sa hadet til passasjerene, og spurte nok en gang om han ikke ville tilby noe form for kompensasjon, han hadde så langt ikke sagt unnskyldning en gang. Kapteinen hørte at vi stod og diskuterte litt, og kom ut fra cockpit. Pursheren stod på sitt og sa at det fikk holde med papir (som om det skulle hjelpe noe på en halvt inntørket kaffeflekk i en sjorte). Kapteinen skjønte tegninga og henviste meg til SAS Servicedesk på Kastrup. Da jeg vi til Servicedesken var historien en helt annen og han som stod der sa; "Å, det skal jo ikke skje. Jeg er så lei meg for dette og vil tilby deg en kompensasjon for dette. Dette skulle vært gjort ombord i flyet med en eneste gang, det er vanlig praksis hos SAS. Vent litt". Så gikk han inn på kontoret og hastet ut igjen og bad meg signere en kvittering for mottatt beløp og skrive på flight nummer. Han beklaget flere ganger og ønsket meg en god reise videre. Så, hva er riktig her? Er dette vanlig praksis eller ikke? Har det skjedd noen av dere? Var jeg en vanskelig passasjer som reagerte på å bli sølt kaffe på? Det var 1/4 pappkrus som tok veien på meg, og jeg hadde for en gangs skyld på meg rene klær og var nystriglet og ekstra irriterende å bli sølt kaffe på da, synes jeg ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Bestille hos sas.no, poeng hos Aegean | hifiman | Reiseforum | 4 | 23-06-2014 17:10 |
Hvorfor billigere hos Travelink enn hos SAS? | hifiman | Småprat | 14 | 20-04-2013 08:58 |
Er vann og kaffe gratis på SAS? (samt noe DY-innsjekk) (splittet) | Boeing_fan | Småprat | 80 | 28-07-2012 20:29 |
Gebyr hos SAS - og ikke hos Norwegian .. | atck | Flyforum | 5 | 05-11-2009 15:47 |
Betaling for kaffe hos SAS nå? | haavig | Flyforum | 27 | 18-02-2006 20:12 |