![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]() Fløy SK499 ARN-OSL i går ettermiddag (16/2), forøvrig med LN-ROX. Da kaffen som jeg alltid har opplevd at har blitt servert gratis hos SAS skulle serveres ble det igår bedt om 15 kroner i betaling. Dette til passasjerenes store overraskelse. Hjalp heller ikke at flyvertinnene var noe av det sureste og minst service-innstilte jeg noensinne har opplevd. Er det ny 'policy' hos SAS å ta betalt for te/kaffe nå? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det har vel vært politikken ganske lenge nå, har det ikke..? Jeg kan ikke huske sist jeg fikk gratis kaffe ombord hos SAS.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]() Flyr stort sett ukentlig med SAS mellom Oslo og Stockholm og har aldri opplevd å betale for dette før. Kommentarer fra andre passasjerer tydet på at dette var noe nytt for de fleste. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Fly med WF, mye bedre service og gratis kaffi der!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Kan det ha vært SAS Braathens som fløy, og ikke SAS AOC?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Dette står å lese på SAS.se om servering:
---- Inom Skandinavien På våra flygningar mellan Sverige, Danmark och Norge bjuder vi på frukost fram till 09.30. Därefter finns mat och dryck att köpa. 06.00 - 09.30 Frukost (gratis) 09.30 - 16.00 Du kan köpa fräscha mackor, muffins, snacks, choklad och olika drycker. 16.00 - 23.00 Du kan köpa en liten bit mat som t ex en sallad, en laxbit, tapas eller något annat gott samt olika drycker. ----- Jeg antar at kaffe/te inngår i "olika drycker"..? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
|
![]() Fløy med SK499. Dette var LN-ROX, en MD80. Dette er vel da SAS Sverige? SAS Braathens har vel ingen MD80 så vidt jeg vet... |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Och passagerarna tycker att det är mycket frustrerande att, vid de tider man betalar just för kaffet, det kostar olika om man flyger med BUSK eller med SAS Sverige mellan Oslo och Stockholm. Jag tror de flesta passagerare fortfarande, vid köp och bokning av biljett, fullständigt struntar i på vilket AOC maskinen flyger utan fortfarande uppfattar det som om man flyger med SAS.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Couldn't agree more...
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Følgende gjelder i disse dager hos SASBraathens:
Coffee/tea free of charge in connection with Olympic Games ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Mager trøst kansje, men det er veldig frustrerende for de ansatte også. Man har mistet muligheten til å yte service i from av å kunne GI.
Snakket med en kabinansatt her om dagen som sa det var så deilig å jobbe på business på Europarutene, for da fikk han muligheten til å "pleie" passasjerene ordentlig. Den største gleden man kan ha, det er å gjøre andre gla', var det noe som het. SAS har fjernet mye av den muligheten for oss som jobber her ![]() Cloudius |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
FinalCall.travel/no
|
![]()
På flyet fra Oslo til Kristiansand i går ble det opplyst at siden SAS sponser de norske langrennsgutta ble det servert gratis kaffe eller te på turen.
Ja, det høres jo helt naturlig ut! BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
|
![]() Dette er et av problemene til SAS.... det er et hav av ulike konsepter, og en stakkars kunde har ingen mulighet til å vite hva som blir servert og ikke.... det er ulike konsepter for innenriks, intra-skandinavisk før 09.30, intra-skandinavisk etter 09.30, Europa til "forretningsdestinasjoner", Europa til "feriedestinasjoner", interkontinentalt..... har jeg glemte noen? forvirringen er total... |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() ![]() Man kunne gjort det enklere. Men uansett så burde drikken (alkoholfri) være gratis. Og flvninger under en time, så trengs det ikke servering.
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Tror gevinsten hadde vært større enn tapet ved å gi det lille ekstra. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Jeg trodde SK fulgte WF's servicekonsept på intraskandinaviske ruter. Vi fikk iallefall beskjed om at de skulle følge oss på dette punktet! Konseptet er som som følger: Gratis frokost med kaffe/te på alle flighter før kl 0930. Resten av dagen gratis kaffe/te. Salg av mat og annen drikke.
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
På menykortet til sas.se står det at det koster 10 SEK for kaffe, 20 SEK for kaffemeny (med muffin).
På sas.no står det at man byr på kaffe og te etter kl. 0930, mens man tar betalt for kalde drikker. At det ikke er samme priser (og system) på samme strekning blir jo bare forvirrende for kundene.
![]() |
#20 |
ÜberScanFlyer
|
![]()
Jeg har lært meg å forvente nada, så jeg ble nesten rørt da jeg fikk gratis kaffe i forgårs.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS innfører gebyr for betaling med kredittkort | Dag Viking | Flyforum | 286 | 01-11-2013 00:28 |
Hvorfor billigere hos Travelink enn hos SAS? | hifiman | Småprat | 14 | 20-04-2013 08:58 |
Sølt kaffe på hos SAS | LN-RRE | Småprat | 11 | 10-11-2012 20:41 |
Er vann og kaffe gratis på SAS? (samt noe DY-innsjekk) (splittet) | Boeing_fan | Småprat | 80 | 28-07-2012 20:29 |
Doble SAS EuroBonus-poeng ved betaling med Diners Club | FlightDeck | Reiseforum | 3 | 03-11-2011 08:06 |