![]() |
|
![]() |
#1 |
Newcomer
|
![]()
Sitter med en slitt SAS Travel Book March 25 - June 30. 2001. Finnes det noen ferskere?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Har ikke hørt om "SAS Travel Book," men hvis det er reiseguider du er ute etter finner du de i .pdf-format her: http://www.sas.no/Tilbud-og-priser/Reiseguider/
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Den siste "SAS Travel Book" kom ut i 2003 så vidt jeg husker. Da var det et forord om overgangen til "IT-alderen" og vi ble informert om at det var siste trykte utgave.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Travelbook var en kjekk sak, jeg fant flere når jeg gikk gjennom en del pappesker i garasjen for noen uker siden. De hadde jo også seatmaps for flyene. De jeg så gjennom hadde vel seatmaps for blant annet DC-9, MD90 og 767. Rundt 2003 høres rimelig ut ja.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Jeg elsket disse, men det hadde nok vært bortkastede penger å trykke disse nå.
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
|
![]()
I riktig gamle dager, dvs rundt 1990
![]() Utrolig bra med travel book, som var noe jeg leste mye i!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Newcomer
|
![]()
Tusen takk for all info. Denne boken inneholdt praktisk talt alt. Det var enkelt å pakke den ned i vesken og ta den med seg. Nå må man bruke tid på nettet for å kunne finne og sammenholde tilsvarende informasjon. Er det noen som kjenner til en tilsvarende publikasjon i dag, SAS eller Norwegian eller andre?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
I gamle dager var det jo alltid et høyepunkt når de nye tidtabellene kom. Husker at det gikk med noen timer til å studerere tidtabellene fra ulike selskaper når de kom. Har noen liggende i en kasse på jobb. Tror jeg må ta en titt i kassen og se hva den inneholder i morgen. (Er ikke på kontoret i dag)
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jeg husker også at vi hadde Travel Book liggende i mange år. Det ble en del dagdrømming da man satt å bladde gjennom disse.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jeg var alltid innom på Os Reisebyrå for å hente disse bøkene fra forskjellige selskaper på 90 tallet.
Har tatt vare de + en haug med ombordmagasiner fra 89 og utover til 2000 ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jeg har disse liggende fra 1994 og frem til 1998 - snedig sak med mye tall
![]()
![]() |
#13 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Da har jeg fått sett på samlingen min med tidtabeller som jeg har liggende på kontoret. Fra SAS fant jeg det de kaller Internatinal Timetable som var gyldig fra oktober 2003. Denne er ikke like omfattende som Travel book, men den inneholder alle nonstop ruter samt litt annen info. Det er også to sider om Snowflake. Ellers inneholder samlingen tidtabeller fra Finnair, British airways, Singapore airlines, Aeroflot, Crossair og Braathens samt en felles tidtabell for The Qualiflyer Group (Swissair, Sabena, TAP, Turkish AOM, Crossair, LOT, Air Europa pluss noen til). Litt interessant å se på når tabellene var gyldig. Siste jeg har fra Finnar var gyldig fra mars 2004 til okotober 2004. Finnair har med både seatplan, info om selskapet, flyplassene etc. Siste tidtabellen fra Aeroflot er fra så sent som 2007. Den er også ganske fyldig og inneholder omtrent det samme som SAS sin traval book.
Kunne nok sittet her hele dagen og bladd i gamle tidtabellene, men det spørs om arbeidsgiver vil like det, så jeg får vel prøve å jobbe litt også.
![]() |
#14 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
|
![]()
Noe jeg også husker fascinerte meg var at SAS også tok inn en del direkteruter fra Oslo drevet av andre selskaper i sin travel book. Jeg husker f eks at både SN til BRU og SU til SVO var inne. Men jeg tror de var i tynnere skrift enn SAS' egne ruter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Ja det stemmer det. Det husker jeg også. De er borte i den 2003 utgaven jeg har foran meg. Der er det kun SAS flighter og codeshare flighter som er med. I British Airways boken fra 2001/2002 er det derimot en del slike flighter med. F. eks SU flighter til Rusland, OK til Praha.
![]() |
#16 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Etter en opprydding i forbindelse med flytting forsvant dessverre en god del tidtabeller fra SAS. Sitter imidlertid igjen med med et utvalg fra 60-70-80 og 90 tallet, og det er hyggelig lesning :-).
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS Travel Cash / travel wallet | FlightDeck | Reiseforum | 33 | 12-10-2018 15:22 |
SAS Travel Hack`s | Tjab | Reiseforum | 0 | 14-08-2015 09:49 |
SAS new travel distribution model | Savipix | Flyforum | 0 | 18-10-2005 14:47 |