![]() |
|
![]() |
#1 |
Amatør
|
![]()
Mener å ha lest her på forumet tidligere at DC-8 eller DC-10 fortsatt var i rutetrafikk på enkelte ruter i USA, men jeg sliter med å finne litt info rundt dette både her og på Google. Ser at Air Transport International har en combiutgave men denne benyttes vel i charterflyvninger?
Sjekker opp mulighetene rundt dette da jeg er i ferd med å spikre sammen en tur til USA i februar, og når prisforskjellen mellom LH og en tur med KLMs MD-11 er stor nok til at jeg vurderer å skippe MD-11 for godt bør jeg teste noe annet snacks mens muligheten er der ![]() VC-10 flyr vel ikke i USA enda..? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
ATI arrangerte nylig rundturer med sin kombi-maslin - tror det var i forbindelse med utfasingen. Vår mann Eirik var på plass, men vi venter fortsatt på treip-report'en ..
DC-10 er det nok også slutt på ... tror Omni har faset ut alle sine nå. World har det ihvertfall. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Amatør
|
![]()
Uff, det er vel ikke noe annet snacks som kan være greit å få med seg? En tur innom Canada må jeg hvertfall ta senere for litt DC-3 og -4..
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Delta flyr jo femdeles noen DC-9-50
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Livsnyter
![]() Join Date: Aug 2008
|
![]()
Biman Bangladesh er eneste selskap som flyr DC-10 i ordinær trafikk, primært fra Dhaka til Gulfen, og i alle fall inntil nylig, til Hong Kong.
DC-8/ATI-toget er sannsynligvis gått, hvis ikke 'Airevents' eller noen får til en charter i løpet av høsten, både -62 og -72 combi'ene er planlagt utfaset i løpet av året. Halvferdige TR's fra begge flytypene blir forhåpentligvis helferdige før snøen kommer. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
Bangladesh Biman flyr vel 2 DC-10 ennå, på noen ruter med mange stopp, så det kan være mulig å få med seg DC-10. DC-3 kan en vel dra over (under) fjorden fra Drøbak til Torp for å få med seg
![]() |
#7 |
Amatør
|
![]()
Uff, ser igjen at jeg ble født for sent! :@
DC-3 fra Torp er verdens letteste sak, nå tenkte jeg på de som går i rutetrafikk i Canada. ![]() Iran blir vel siste mulighet her for å fly morsomt..? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Livsnyter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Amatør
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Livsnyter
|
![]() Quote:
![]() http://www.facebook.com/pages/Juche-...75497005829969 http://www.juchetravelservices.com/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Amatør
|
![]() Quote:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Livsnyter
|
![]() Quote:
http://www.historicalflightfoundation.com/ Fikk akkurat beskjed om at det er Saha Airlines (som flyr 707) som er selskapet som Iransk ICAO´s nye direktør har satt på bakken, så da er kanskje det toget gått og. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Jøss, er det slutt på DC-10? Det hadde jeg ikke trodd. Føles ikke som det er sååå lenge siden vi sendte disse fra OSL.
Synd at det nå er slutt på så å si alle 1. generasjons jetfly. Hva med 727, er det helt slutt på de også? |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Livsnyter
|
![]()
Det flyr noen få 727-200 for Iran Air og Iran Aseman ennå, muligens et eksemplar eller to i Bolivia og.
´Classic Jet Tours´ som orga DC-8´n nå i mai og BAC 1-11 i fjor, har vistnok enten en VIP 727-100 eller 707´n som Bon Jovi dro på turne med for noen år siden som sitt neste prosjekt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: May 2010
|
![]()
De gangene jeg har ankommet SJU ( San Juan Puerto Rico) har jeg lagt merke til at det står en hel del gamle maskiner parkert der. Det gjelder både slike som ser ut som DC-6 og DC-3, og noen med DC-3 form, men mindre. Noen av disse har ikke vinduer, og flyr vel mellom øyene med cargo, men det er også maskiner med vinduer som må være passasjer-maskiner. Det kan jo nesten virke som et fly-museum. Navnene på siden av maskinene er helt ukjente selskaper. Siden de står inne på det aktive flyplass-området, så går jeg ut i fra at de er i drift.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Livsnyter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Livsnyter
|
![]() Quote:
Det KAN hende at det blir en aller siste mulighet til å fly DC-8. Det er i så fall snakk om en charter av ATI´s DC-8-62 combi før den parkeres for godt i sommer, sannsynligvis fra Sacramento i California til Las Vegas og tilbake samme dag. Hvis du bare MÅ få med deg dette, er villig til å betale nærmere 10.000,- (bare 22 seter for salg) + ev. billett til California, og er rimelig flexibel tidsmessig mellom nå og juli; send meg en PM. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
og 2 af ATI dc8-62èrne er jo ex SAS
N41CX var SEDBI og N799AL var OYKTE Så som kuriosum vil du også få en tur med et EX SAS fly....hvisl altså det bliver til noget og det er en af disse der skal bruges Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Rutetrafikk med Beech 200/300? | raider66 | Flyforum | 5 | 19-10-2011 08:09 |
strejker og lign. situationer | sk931 | Flyforum | 1 | 08-04-2011 08:29 |
LN-DYH i rutetrafikk | Trdfly | Flyforum | 1 | 26-09-2010 12:52 |
De nye USA- flygningene fra CPH til USA | litt-amatør | Flyforum | 21 | 24-05-2006 10:50 |