![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
http://www.dagbladet.no/2012/07/25/t...barn/22673513/
Hadde verken pass eller billett da han snek seg ombord ----- Snakk om en glipp. Er det slik at gate personell ikke er så nøye på de små barna når de skal ha boarding og bare antar at de er i et følge med noen voksne? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Sier selvsagt mye om kontrollen på flyplassen. Men det sier også mye om denne 11-åringen. Skikkelig uredd og selvstendig. Jeg bøyer meg i støvet
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Nov 2009
|
![]()
Fresk liten tass det der!
![]() Men jeg ser også at de er lite nøye med opptelling i sikkerhetskontrollen, men mer nøye i gate, når jeg og konemor kommer pesende med våre ynglinger. Sist nå med AA/BA over dammen var de fint lite nøye i sikkerhetskontrollen i London med antallet (dog transfer, men er vel samme security point på T5 så vidt jeg vet?), mens de telte nøye opp ved gate siden de har pre-boarding av barn og "andre med spesielle behov", som de så fint kaller det... ![]()
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Ikke alle selskap har "headcount" som del av deres prosedyrer og baserer seg derfor på at kontrollen er god nok ved utgangen. Vet riktignok ikke hvordan Jet2 gjør det.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jet2 har head-count som standard prosedyre. Ihvertfall har de det når de flyr fra OSL
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Litt av en historie gitt
![]()
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Underbart!!!
Det ända jag kom o tänka på är att båda länderna är väl med i schenkern (?) och då behöver man ju inte pass oftast, right? Säkerhetskontrollen där emot, fy sjutton.. ![]()
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jet2 teller ikke hoder om bord som standard prosedyre (når de flydde fra OSL fulgte de Norwegians prosedyre). På MAN skal boarding card kontrolleres i sikkerhetssjekken og ved gate, her er det to kontroller som 11-åringen har unngått. Det har også vært et tredje kontrollpunkt som er unngått og det er at Jet2 har faste setevalg. Jet2s flight til Roma er vanligvis stapp full, så 11-åringen ser ut til å ha vært en luring.
Alt dette viser at MANs investeringer i tipp topp utstyr er null verdt så lenge de som skal gjøre jobben ikke er på samme nivå - i dette tilfelle er det et sikkerhetsselskap og et handlingselskap og så Jet2 da. Nå er jeg titt og ofte på MAN og det forundrer meg ikke at det har skjedd. Kompetansen hos enkelte har bare vært sånn omtrentlig.
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det vare noe annet enn da jeg fløy fra LA på søndag. Måtte da vise boardingkort i terminalen ved boarding som vanlig, men også i det jeg var kommet inn i flyet. Hun kunne ikke slippe meg videre før jeg hadde vist kortet en gang til selv om det ble vist 1 minutt før.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Flysitter
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Jeg finner ikke den der heeeeeelt troverdig ...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Da er det jo vert enda en glipp fra jet2 om han satt på toalettet under take off.
Ser artikkelen opprinnelig var fra the sun da er det vel ikke fritt for at det kan ha vært noe feiltolkninger for å få noen store overskrifter. Last edited by Glean EBG; 27-07-2012 at 23:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() http://ipad.dagbladet.no/2012/07/27/...roll/22697043/ Quote:
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Og "Tilsynet" i England grever vel at boardingkort sjekkes ved ombordstigning av crewet på "G"-registrerte fly/evt. avhengig av AOCens tilhørighet? BA har heller ikke headcount, men der må man vise BP for å slippe inn flydøra.
![]() |
#18 | |
oversheriffmester
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2006
|
![]() Quote:
Etter å ha jobbet med BA i noen år så kan en si at de hadde absolutt kontroll der. S |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Dårlig sikkerhet før OL ja. Håper de har skjerpa seg ytterlige. Enig som moren sier "Tenk hvor lett det er for en terrorist da" Men gutten klarte det. Utrolig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
12 åring reiste fra Australia til Bali | BSSW | Småprat | 2 | 23-04-2018 20:49 |
Mindreårige, reise alene fra Norge til UK? | sirpjalle | Reiseforum | 5 | 19-01-2017 10:41 |
8-åring ble nektet å fly hjem alene | OttoL | Småprat | 15 | 01-07-2014 16:01 |
Forslag til merkelig helgetur alene fra DXB under Ramadan. | SudCaravelle | Reiseforum | 14 | 22-05-2012 11:04 |
12-åring fløy alene uten billett | sail4fun | Flyforum | 14 | 06-06-2005 14:00 |