![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
Jeg har en del uker “hjemme alene” under Ramadan uten familien I august og tenkte å kjøre litt hardcore travelling som ikke er så koselig med barn. Er det noen som har noen erfaringer eller spennende ideer? Det er stort sett 50 grader, 97% luftfuktighet og en del smågretne sultne folk i området denne tiden.
Det er jo fryktelig mange artige steder under 3 timer med fly fra DXB. Jeg tenker første og/eller andre helgen i august med avreise etter 16.00 på torsdagen og hjemme igjen senest natt til søndag. 2-4 AUG og 9-11 AUG. Jeg har tenkt en del på India med en ”mest mulig på kortest mulig tid tur” type Dubai – Dehli – bil til Agra/Taj Mahal og Dehli – Bombay – Dubai. Denne blir tøff men litt artig og gjennomføre. Beirut? Iran? Sri Lanka? Alternativt et sted hvor du får mye luksus for pengene som det var i Thailand 20 år tilbake. Mulig noen på kanten dodgye flyselskaper? (Jeg kan også fly fra Sharjah eller Abu Dhabi). Noen unormalt billige business class alternativer? Det er jo noen voldsomt reisevante så jeg håper det kommer noen gullkorn. På forhånd takk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Emirates pleier å ha stadig kampanjer til India fra DXB, rundt 1500-2500 kr t/r, men kanskje ikke under ramadan når mange skal hjem. Ulempen er monsunen som nok vil være for fullt da, så sjekk vær på destinasjonen. Noen dager i Kerala kan være spennende, men du må jo ordne visum også.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Selv ville jeg ha vurdert Iran eller Libanon, men det er vel kanskje mest fordi jeg har sansen for Midtøstens mystikk. Alternativt har man jo Armenia som er vel omtrent innenfor den rangen du oppgir. Har ikke vært der, men er nå definitivt på min todo liste.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Ville anbefale India , kanskje Kerala.. Da slipper du nok Ramadan...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Alt annet enn India. Its a dreadful place
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]() Quote:
Iran hadde nok i det minste jeg droppet inntil videre.
![]() |
![]() |
#7 |
Livsnyter
![]() Join Date: Aug 2008
|
![]()
Anbefaler Iran, besøke fx. Teheran, Isfahan, og ta noen dagers badeferie på Kish.
Skulle du bry deg om å fly Boeing 707 og 727 er dette fremdeles mulig på innenriksnettet ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Akkurat naa er det Beirut og Dehli som frister mest. Mid East Airlines eller Emirates til Beirut ligger paa ca 1500-2000 NOK. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Livsnyter
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Livsnyter
|
![]()
En kan og gjøre det vi gjorde i november; fly Biman DC-10 fra Abu Dhabi til Dhaka og videre opp til Kathmandu.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Economy var 550 USD. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Livsnyter
|
![]()
Kun Y-klasse på DC-10'n.
Har bare vært i transit på DAC, men en dag og to i Dhaka må være minneverdig ![]() Jeg booket billett på asiatravel.com. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Mange av stedene som nevnes her er steder man helst ikke reiser midtsommers pga. temperatur og/eller regn. Er poenget her å gjøre reisen så ubehagelig og vanskelig som mulig? Selv har jeg reist via Dubai til Seychellene med Emirates i august og det var ikke ubehagelig i det hele tatt.
![]()
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() Seychellene og de andre kline-øyene er mer med familien, og det kommer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Livsnyter
|
![]()
Business Class på Nepal Airlines 757 til Kathmandu kan også anbefales, trivelig 2+2 kabin, store og behagelige stoler, og helt fritt for TV-skjermer
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Mindreårige, reise alene fra Norge til UK? | sirpjalle | Reiseforum | 5 | 19-01-2017 10:41 |
Forslag til dagstur fra OSL? | hifiman | Reiseforum | 4 | 12-07-2013 08:57 |
11-åring fløy alene fra Manchester til Roma! | CFN_001 | Småprat | 18 | 01-08-2012 23:43 |
Emirates åpner SFO-DXB i tillegg til LAX-DXB | Tommy777 | Flyforum | 14 | 17-04-2008 20:10 |
Ønsker forslag til helgetur | Egil | Flyforum | 17 | 09-01-2007 01:30 |