![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Noen som har reist med dem som kan fortelle litt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg har vært fornøyd de to gangene jeg har flydd med dem. Kan vel på mange måter sammenlignes med Ryanair, men ikke fullt så ekstremt. Gebyr for innsjekking av baggasje, men da kan du til gjengjeld ta med 32 kg i motsetning til 15 kg hos FR. Det er også kortgebyr og checkin gebyr, så ta med dette når du beregner prisen. Wizz opererer en flåte med forholdsvis nye A320. Ingen "gratis" servering ombord, men mat og drikke kan kjøpes. Da jeg fløy med dem betalte jeg 8 euro ekstra for å sitte ved nødutgangen og endte opp med en treseter alene. Det var det verdt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Wizzair var helt ok. Kjøpte også nødutgang og fikk en 3-seter alene. Fikk et bedre inntrykk enn Ryanair, uten at jeg helt klarer å sette fingeren på hvorfor. Muligens mindre mas om flakslodd osv., men i alle fall et helt kurant selskap å fly med.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det hjelper litt på inntrykket at FA slipper å svinse ned midtgangen for å selge smokeless cigarettes som ingen gidder å kjøpe uansett. Også pluss for baggasjehyller som ikke er signalgule og pepret med reklame.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Kom dårligst ut i Aftenpostens lavpristest:
http://www.aftenposten.no/reise/article3272329.ece
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Takk for svar.
Er check-in gebyret på mye da? Er håndbagasje gratis? Vurderer en tur fra TRD til GDN, og den turen er jo bare på ca. 2 timer, så comfort betyr egentlig ikke så mye. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]() Quote:
I disse tre rapportene har jeg fortalt litt om mine erfaringer: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=65133 http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=37528 http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=34555 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Radar man
|
![]()
Jag har flugit med Wizzair minst 40 gånger och det är en mycket bättre produkt än Ryanair. Hemsidan är enklare och tydligare, det är mindre dolda avgifter, servicen är bättre och flygvärdinnorna är snyggare
![]()
![]() |
#9 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#10 |
Newcomer
|
![]()
Reiste med Wizzair i midten av april til Gdansk. Eneste jeg har å utsette på flyturen, som tok 1t 40min, var benplassen. Den var mildt sagt dårlig! Jeg er 186cm høy, og satt med knærne klistret i seteryggen foran meg. Så neste gang jeg reiser med Wizzair skal jeg betale for ekstra benplass, det er helt sikkert
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Selv med denne muligheten kommer jeg nok ikke til å fly med dem igjen. Fløy CRL-WAW-CRL med dem i fjor, og på en av flightene (husker desverre ikke om det var i CRL eller WAW, tror det var førstnevnte) ble pushback startet mens midtgangen fortsatt var full av folk som ikke hadde fått satt seg enda. Det behøver ikke å bety så mye og var forhåpentligvis et engangstilfelle, men i mine øyne vitner det om at sikkerhetskulturen kanskje ikke er helt som den burde og det er nok til at jeg vil tenke meg nøye om før jeg setter meg ombord hos de igjen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Støtter opp om de andre her som nevner Ryanair som eksempel. Fløy Wizz fra Malmø til Warsaw for noen år siden og syns det var en mer behagelig opplevelse kontra Ryanair som blir litt vel "stressende" for min del. Forvent det samme med seter og benplass, men med mindre mas i kabinen vil jeg si.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Vi planlegger en reise med Wizzair om 2 uker. Nå har vi prøvd i flere dager å bestille bilett men får ingen bekreftelse etter at vi har gått gjennom alle steg med å legge inn kortopplysninger. Kan det at vi har Visa Debet være problemet? Føler at dette begynner å haste da vi drar hjemmefra om 2 dager.
Vi lurer også litt på dette med Håndbagasje på 42x32x25cm. Hva viss vi har en liten sekk som er litt for stor, men som enkelt kan dyttes ned til å komme innenfor kravet. Hvor Nazi praktiseres dette regelværket? |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Problemfritt, som det pleier å være. Jeg vet ikke hva som ikke fungerer hos deg, men det er ingen feil for meg i alle fall :-) De lar jo en liten håndbagsje etter konkrete mål være inkludert. Stor håndbagasje er det gebyr på. De sjekker det ganske nøye er min erfaring. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg synes også de har funnet på mye gebyr tøv de siste årene.
Kan ikke si jeg synes forskjellen til Ryanair er veldig stor mer. Uansett helt ok på en time eller to til øst Europa. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Ellers er bakkepersonalet svært strenge i GDN sammenlignet med lånte DY bakkeagenter på SVG, når det gjelder sjekk og overholdelse av regler som betaling for bagasje, betaling for innsjekk osv.
Flightdiary Last edited by marekbz; 01-07-2014 at 11:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
EBD
|
![]()
Wizz har etter min mening tapt seg etter de økte gebyr og innførte betalt håndbagasje.
Vi har flydd flere ganger med de og er klart greiere enn Ryan på flyet men på flyplassen føles det relativt likt. Det hjelper dårlig at våre barns håndbagasje er 1 cm større enn liten bagasje der.. Hvor nøye de er husker jeg ikke, men tror de sjekket bagasje med den kassa de har ved boarding sist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Jet-setter :)
![]() Join Date: Apr 2011
|
![]()
Heisann!
Fløy TRD-GDN-TRD for et par uker siden med Wizz, og funket veldig bra det. Vi hadde kjøpt nødutgang-seter på vei ned og rad 1 på vei tilbake. Du MÅ ha det, ellers er det veeeeldig trang så det ut til ja.. Spiste ikke noe mat, men drinker øl og vin hadde de, så det var egentlig helt greit. Fløy på 1 time og 20 min hver vei, så gikk lynkjapt det. Helt greie å fly med på den strekningen synes jeg! Kim |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Wow, Wall of Text! Dette var strevsomt å lese. Hadde det vært mulig for deg å dele rapporten opp i avsnitt?
Uansett, takk for rapport! Greit å vite hva man har i vente hvis man skal hive seg på en hundrekronersbillett til Øst-Europa ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ja da har undertegnede prøvd ut Wizzair. Turen var SVG-GDN-SVG. Dette er også min første reise med det jeg anser som et rent lavkost flyselskap, ser man bort fra DY da.
Aviator hadde checkin og det var smilende og hyggelig. Så noen som hadde glemt å skrive ut bordingkort, eller som ikke hadde kommet inn på nettsiden for bordingkortet som de selv sa. Så ut som de slapp unna gebyret med denne forklaringen. Ellers spurte de bare oss kjapt om kabinkofferten passet i malen deres, uten å fysisk kontrollere dette selv. Ombordstigning gikk relativt greit for seg. Jeg og fruen var ett stykke bak i køen, men fikk sete på siden av hverandre. Antar kabinfaktoren var ca 90%. Pushback var 5 min før oppsatt tid, så kan ikke klage. Ombord var nok seteavstanden ikke all verden, men med mine 176cm så hadde jeg ikke noe å utsette på dette for en flytur på halvannen time. Kabinpersonalet var ellers smilende og hyggelige. Serveringen utførte de i mine øyne kjapt og effektiv. Samme opplevelsen på returreisen, selv om avgangen var forsinket med en time. Men dette var nok tåken sin feil og ikke Wizzair. Kort oppsumert var det som en hvilken som helst flytur i økonomi og fullt på høyde med DY. Så Wizzair får godkjent og en anbefaling av meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Wizz Air og skadet bagasje... | thoves | Reiseforum | 3 | 01-07-2013 15:47 |
Wizz Air tilbake på Ljubljana | Glenn | Flyforum | 0 | 15-05-2012 11:55 |
Wizz Air forenkler bagasjereglene | Doll | Flyforum | 8 | 10-04-2010 09:07 |
WiZZ air Torp - Kiev | Bll spotter | Flyforum | 30 | 06-01-2009 12:07 |