![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hei. Hvor lang tid bruker sas på å behandle slike etterregistreringer av flyreiser? Tar det lang tid fra du sender inn etterregistreringskjemaet på nett til poengene er inne på EB kontoen? Var med SK/TG.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Sendte retro claim på noen poeng fra et kjøp i en nettbutikk 6. februar. Der sto det
Quote:
Edit: Dårlig formulert: sendte retroclaim 6. februar. Last edited by Mjolnir; 27-03-2012 at 21:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Jeg etterregistrerte en flyvning med LH som fant sted 21.feb, og poengene var på konto et par dager etter registrering.
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Veldig varierende - jeg har opplevd over to måneder med en Air Baltic flight
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ifølge SAS sin hjemmeside så kan en tidligst etterregistrere poeng 21 dager etter at reisen er avsluttet. Er det noen som har prøvd å etterregistrere poeng før 21 dager har passert?
Jeg fløy BGO-OSL-GVA den 10/3 og GVA-CPH-BGO den 17/3. Har fått poeng for OSL-GVA og for CPH-BGO, men ikke for GVA-CPH. Alle flighter var med SK. Har meldt meg på pointbooster-kampanjen (som slutter 31/5) og blir rimelig pissed off hvis jeg ikke får disse ekstrapoengene pga det tar mer enn 7 uker å etterregistrere segmentet GVA-CPH... |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Developer
![]() Join Date: May 2006
|
![]()
-Jepp -det fungerte ikkje. Fekk beskjed om å vente til det hadde gått minst 21 dager. Forsøkte etter det, og då gjekk det 1 dag så var poenga på plass.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Developer
![]() Join Date: May 2006
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Har noen forsøkt å etterregistrere EB-poeng for en flygning man har avbestilt i siste liten (men har boarding pass)? Eller sjekker SAS om man faktisk fløy på flyet i samtlige tilfeller ved etterregistrering?
(Lusker vel i en moralsk gråsone her...) |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Ja, men sjekker retro-folka dette når de legger inn poengene? Jeg mistenker nemlig at de antar at folk som sender inn retroskjemaet har flydd, og legger inn poeng basert på informasjon fra boarding-kort og/eller eticket.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Hvorfor antar du det? Hvis det har vært uregelmessigheter, og billetten ikke er flown, så kan det hende de må gjøre antagelser.
![]() |
#14 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Det var litt dårlig forklart, la meg prøve igjen.
Hvis folk har gått til det skrittet at de sender inn bevis til ebretro-adressen så er det vel nærliggende å tro -- fra den SAS-ansattes perspektiv -- at passasjeren mener helt og holdent at han/hun har krav på poengene. Ergo sjekker kanskje ikke den SAS-ansatte om billetten er flown. Jeg bare lurer på om noen har prøvd dette, enten bevisst eller ubevisst, og om det funket? Folk som reiser mye har kanskje en liste med reiser de forventer poeng fra, og har glemt å fjerne en og annen reise som ble kansellert fra lista før de sender inn retroclaim på den. Last edited by Everest; 21-01-2013 at 20:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Når de skal finne ut hvilken poengsum du har rett til, så må de nødvendigvis sjekke billetten og dermed ser de om den er flown eller ikke.
![]() |
#16 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Et 'fremmed' sjekkin-system sender en datamelding til Amadeus med statusoppdatering av e-billetten etter avgang. Billettstatus skal vise FLOWN dersom billetten er brukt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg skal nå uansett prøve, så får vi se hvordan det går.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Går etterregistrering med SAS-flighter automatisk nå?
Jeg logget meg inn for en manglende flight (codeshare med LX) som ikke var kommet inn, og med en gang jeg hadde lagt inn dataene og trykket send fikk jeg opp melding om at poengene var registrert på konto og poengsaldoen min var oppdatert. Rent imponert jeg.
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg har et problem når jeg skal etterregistrere. Den sier at den ikke finner noen match og at jeg må fylle ut den manuelle. Kan jeg bare sende med billetten og fylle det ut?
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Etterregistrering av Eurobonus poeng på Hilton | Tjab | Reiseforum | 3 | 13-10-2013 23:02 |
Ustabile EuroBonus-sider og manglende poeng | flyKSU | Småprat | 2 | 12-10-2011 12:12 |
Eurobonus-poeng når man bestiller reise med Eurobonus-poeng? | chaglen | Reiseforum | 2 | 20-07-2011 17:00 |
Etterregistrering av Eurbonus-poeng | buskmann | Reiseforum | 6 | 04-08-2010 23:54 |
EB: Etterregistrering av EB-poeng | Twin Otter | Reiseforum | 9 | 03-01-2010 10:05 |