![]() |
|
![]() |
#1 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
...selv har jeg gjort meg noen tanker etter siste tur til Norge, hvor jeg i grunn ble utsatt for det meste.....og mens jeg synes at Seattle San Francisco med Alaska var daarlig, synes jeg San Francisco Portland med Horizon var utmerket....og det er ikke store forskjellene (Horizon operer faktisk for Alaska)....For meg er det de smaa forskjellene, som f.eks. A'la Cart - Horizon har en bagasjevogn ved doeren, hvor du legger igjen haandbagasjen og kun tar med deg en bok, et blad etc. ombord. Dette skaper en rolig ombordstigning, ingen slosskamp om aa faa plassert halve kjoekkenet, en Volvo PV og svigermor i hattehyllene(som absolutt var tilfellet paa Alaska flighten)...Igjen er det ikke stor forskjell paa inflight service, Alaska gir deg en pose peanoetter (2 timer flight avgang 0830...) Horizon har noen lignende snacks greier....men til forskjell serverer Horizon en megt god kopp kaffe og gratis Vin i fra stor flaske eller oel ogsaa i fra en skikkelig murer....
Hva er god service for deg ?
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Flyvertinnen på KLM sist uke som svarte mitt reisefølge som ville kjøpe en KLM Teddybjørn. KLM var utsolgt - flyvertinnen strøk meg over kinnet og sa - hvem trenger en teddybjørn når man reiser med denne gutten. Smelt!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Sikker på at hun ikke bare var i overkant sarkastisk...?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
God service kan väl sammanfattas med följande: När du kliver av flygplanet och säger: "Detta var någonting som jag vill uppleva nästa gång jag är ute och flyger".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
God service er når du får levert de varene du har betalt for til rett pris, rett tid og rett sted... + noen smil på veien.
![]()
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Må jo tilføye at jeg fikk kjøpt siste teddybjørnen på en tidligere flight...(...og ja jeg håper da flyvertinnen var full av ironi - ellers så var det trakkkkkassssering av kroppen min!!!)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#9 |
Ute på tur
|
![]()
Service er så mye, jeg er sjeldent opptatt av om jeg kommer frem en halvtime seint, men jeg liker ikke stress underveis. Så at det er litt rom rundt meg, at jeg slipper sitte oppi fanget til naboen som er en del av en stresset familie, så er jeg happy. Om det ikke er mat ombord gjør meg ikke så mye, med mindre det er et stykke å dra; 4-6 timer greier jeg meg nok uten mat, om man bare får tilgang på litt leskende drikke (helst uten alkohol). Tross alt, hva man få som et industrialisert måltid kan enten lages like greitt hjemme, eller om man er på utreise til et eksotisk sted, så er jo det alltids spennende mat å finne når man lander.
Den tingen som seriøst får meg til å blåse sikringer er overselging. Jeg har ingen problem med å kalle en spade for en spade, og når jeg selv skal betale for en spade så liker jeg å få en spade. En liten plast-spade egnet for spedbarn på en strand er ikke en spade, men mange selger det som det. Er det ikke måltid ombord, så si det, ikke server noe industrialiserte greier som man knapt hadde turd gi katten sin, bruk heller de tre kronene som det kotet på å kunne servere skikkelig te, noe SAS burde vært hengt for, kollektivt. At man blir behandlet som et menneske og noe lunde høfflig tar jeg som en selvfølge, og den går begge veier, men desverre, det er nok idiotier som har lov til å fly som gjør at de man treffer bak en skranke eller ombord kan være rimelig lei deg før de vet hvem du er, det er kjipt. Den siste tingen som plager meg er folk som skylder på andre. jeg hadde et seriøst tilfelle av det på min siste RTW, hvor UA og UAX hadde en flere dager lang kollektiv "nei, vi vet ikke noe, men bare sjekk når du kommer frem"-sak med baggasjen min. Å finne ut hvor en tag er observert sis tog hvor den er på vei til er informasjon som er tilgjengelig, ikke bare stirr blankt tilbake og innta en defensiv holdning om at "det er ikke mitt problem, plag noen andre". Og før noen sier jeg er kravstor: jeg betaler heller for å få den opplevelsen jeg vil, enn å forvente all verden av verdens billigste billett. Jeg har lyst å reise mye mer enn jeg gjør, men jeg vil heller bare reise et par ganger i året og kose meg lengre fremme, enn å vite at jeg ikke får det smo jeg vil lengre bak. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
TG923... Ja mannen min traff jeg i et privat selskap. Ble vel nesten giftet bort av min beste venn!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]() Good for you! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
På KLM var det helt ok at turistklassepax`n stoppet på business la opp sin bagasje og gikk videre bakover til sitt sete. Det var veeeldig fullt i hattehyllene over oss...
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hva synes du om Norwegian Longhaul? (Priser, komfort, service etc) | ghostern | Småprat | 619 | 22-01-2020 18:51 |
Hva betyr "Delegated air traffic service"? | Mariushb | Flyforum | 3 | 16-07-2016 21:47 |
Hva ville dere hatt som bra service ombord på et fly | FlyboyKarsten | Småprat | 7 | 29-05-2011 15:00 |
Hva er egentlig god service? | VC-10 | Flyforum | 15 | 06-12-2010 15:47 |
Hva er god/dårlig service? | goaul | Flyforum | 42 | 09-09-2008 12:07 |