![]() |
|
![]() |
#61 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jun 2013
|
![]()
Er 99% sikker på at jeg har lest det ja.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Bør vel nevnes at flybe solgte sine slots til easyJet for litt over et år siden og de var heller ikke på billigsalg.
![]() |
![]() |
#63 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det er langt i fra noen dårlig investering Someone - noen utvidelse med nye rullebaner til Londons flyplasser vil vi ikke se på de første 20 år. Spørsmålet er mer om SAS har råd til en slik investering?
![]() |
#66 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
Prøvde LGW for to uker siden. På tross jeg bodde ved Victoria frister det ikke til gjenntagelse, da jeg brukte kortere tid med tuben fra LHR T5 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Nå kan jo SAS kjøpe mange slots på 'mindre attraktive' tider enn de de hadde for pengene de fikk inn. Det er lokaltrafikken som er hovedfokuset for SAS i London, og det å flytte et par ruter noen timer har neppe særlig betydning for trafikken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Hva angår tidsbruk så har jeg litt problemer med å se hvordan du kan bruke lenger tid fra Victoria til LGW enn med tuben fra T5 til samme sted (gikk du til Gatwick? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Reiser jeg via LHR til London tar jeg alltid taxi inn til sentrum - minst fuzz, i de fleste tilfeller kortest tid og ingen bytte av transportmiddel. Det er ikke så ofte det skjer siden jeg i de fleste tilfeller tar bussen fra stand 23 på T5 til Northern Perimetre Europcar Car Rental for å hente leiebilen som fort finner M25 og M3. Sist turen siste uke i november gikk bilen veldig radig - hadde bestilt en Astra, men endte opp med en BMW 525da med alle remedier og null egenandel til samme pris som Astraen. De grønne på Heathrow kan anbefales på det sterkeste. Å bevege seg på bakken i England er en vitenskap, men så lenge man ikke skal innenfor M25-ringen er det stort sett leiebil som gjelder hvis man skal fort og behagelig frem. Det absolutt beste er å ha egen sjåfør ![]()
![]() |
![]() |
#70 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Kan man "leie" en slot i stedet for å kjøpe? Hvvordan har f.eks. Norwegian klart å vokse så mye på Gatwick?
Husker da Blue1 startet en rute Helsinki-London/Heathrow - da med et ganske håpløst opplegg med forskjellige avgangstider hver dag (!), og ikke alle var akkurat ideelle. Skyldes dette mange ulike slots som de har skrapt sammen, eller har flyplassen gitt dem mulighet til å fly på det som eventuelt var av ledige tider? Blue1 fikk senere optimalisert rutetidene da de begynte med to daglige avganger (fra Helsinki kl. 12.05 og 20.05 og fra London kl. kl. 08.05 og 15.15), men de la ned ruten bl.a. med begrunnelse at det ble lite connectiontrafikk ut fra London med dette opplegget. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Det er meget sjeldent at slots er til salgs og ser man på prisene har det historisk hatt liten betydning om klokkeslettet slot er knyttet til. Short Haul, Medium Haul og ikke minst Long Haul har ytterst forskjellige tids preferanser på LHR. Dessuten har SAS en politikk om ikke å kjøpe slot. Meg kjent finnes det kun en gang de siste 10 årene der SAS har dratt opp lommeboka. Da på grunn av dårlig planlegging. Så at SAS vil kjøpe nye slots på LHR, er nok fullstendig utelukket! Last edited by Cockpitview; 28-02-2015 at 09:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Da primært innenfor allianser og partnere. Om jeg husker rett, så må utleie av slots godkjennes av luftfartsmyndighetene. Mener Virgin leide ut egne slots på LHR til deres feeding fiasko videre i UK. Tror også Delta leier slots av CSA. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#74 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Noen som veit hvilke ruter sas skal kutte på LHR
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Foreløpig ligger samtlige av dagens 21 daglige flighter ute til salg også i neste års vinterprogram, så hvis de i det hele tatt har bestemt seg selv, så er det i hvertfall ikke offentlig ennå
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ingen som har hørt noe mer om hvilke frekvenser som går ut?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Tallene finner hvis du kombinerer tallene over flyplasspassasjerer med hyppigheten i punktlighetsstatistikken til UK CAA. Disse er ikke tall for bare SAS, men kombinasjonstall for BA og SAS siden begge trafikkerer samme flyplasser. Om det er SAS eller BA som har best belegg vet jeg ikke, men gjennomsnittlig passasjertall per flight gir en god indikasjon på hvor det er overkapasitet.
![]() |
#79 | |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Jul 2012
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
Statoil har vel rammeavtaler med "alle"? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS reduserer på Stavanger-London Heathrow | Twin Otter | Flyforum | 53 | 01-11-2024 18:10 |
SAS flytter til Terminal 2 på London-Heathrow | FlightDeck | Flyforum | 94 | 20-07-2015 11:42 |
Heathrow (ex. BAA) selger flere flyplasser. | Turtle | Flyforum | 0 | 01-08-2014 18:08 |
Bergen-København-London Heathrow-London Gatwick-Bergen | FlightDeck | TripReports | 15 | 18-04-2009 12:51 |
reg SAS london heathrow | svgspotter | Register- og ATC-Forum | 2 | 01-03-2009 19:45 |