Flyprat

Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 20-01-2013, 13:07   #1
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Default Re: Air Tahiti Nui Business, Bora Bora, Papeete, AA... kort sagt; rundtur.

Del 6,3 av Trip report - AA Amenity kit og menyer

Det var, i flg sidekvinnen, nye kit. Ikke vet jeg. Hun var forøvrig en liten pest og en plage for crewet... Men på en litt morsom måte.

Det var helt åpenbart at hun foretrakk British Airways, men at hun ikke hadde helt stålkontroll. Ganske ofte spurte hun crewet om "dette og hint" fordi "slik var det nemlig på BA". Nå kunne undertegnede avvist de fleste av disse påstandene, men det var mye morsommere å bare høre på.

En av de morsommere var om hun kunne få gummibjørner, for det hadde de alltid hos BA. Jauda.

Flight nr 9:
LAX-LHR
American Airlines 777-200
Flight AA136, sete 1J
First Class

Menyen var hvit og fin. Det var ikke Grandiosa der, hvilket egentlig var det jeg hadde mest lyst på. Heldigvis står det en og føner seg i ovnen akkurat nå. Nå pleier ikke det å være favorittføden altså. Men etter to uker på ovnsbakt hummer og lettsprengt høyfjellskanarifugl var jeg litt matlei. Da er ingenting som Grandis eller kølle i kano med stor Solo til.

Forsiden så imidlertid sånn ut:

Så var det det vanlige vaset om at mebyen var inspirert av world leading chefs og at vinlista var bla bla bla. Det er litt som når alle hoteller skriver at de har "en av byens beste barer i lobbyen". Selve menyen begynner derimot med startere og salater.

Deretter vanker hovedretter:

Til slutt er det altså desserter. Elefanten liker desserter:

Dikkelister

Hvitvin og bobler:

Rødsprit og Chase's Choice (det var den jeg valgte).

Til slutt var det annen form for sodavann og ildvann:

Som nevnt var lei litt matlei. Jeg var også litt alkohollei. Så det ble ikke så mye sampling av ting. Hadde det vært utreise ville jeg vært mye mer entusiastisk. Men generelt følte jeg at det var et høyt nivå på ting.

Amenity

Var ei rimelig stor balje til ting, mens innholdet var stort sett det samme som hos de andre. Det var flere tissues enn jeg har sett noe annet sted, men ellers mye det samme.

En litt nærmere titt avslører noe som kanskje er symptomatisk på vestens problemer... American (made in China).

Til nest sist lå det en fin sovepose til elgen Helge der.

Og så til aller sist en pysjamas.

Oppsummert; hva synes jeg om AA F?

Vel jeg synes det er bra jeg. Det minner litt om BA sin "Old First". Et annet og mer Amerikansk fargeskjema, som jeg ikke helt klarer å venne meg til. Men vennlig og bra service. Veldig gode seter å sove i. God pysjamas, deilige dyner og alt i alt en meget komfortabel tur. Terningkast 4,5 synes jeg er passende.

Har lest noen sure oppgulp rundt om som sier at AA F er som andre i C, også videre. Til det vil jeg bare dele ut en flathånd og rope "skjerpings". F er F, og AA fyller skoene. Ikke på nivå med de beste, men helt klart godkjent.

Så til slutt var det egentlig bare å taxe inn til gate i et forsiktig snødekket London og Terminal 3.

Det var en bra tur og vel verd poengene for upgrade.

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 20-01-2013, 13:31   #2
Bizflyer
FinalCall.travel/no

Bizflyer's Avatar

Default Re: Air Tahiti Nui Business, Bora Bora, Papeete, AA... kort sagt; rundtur.

Så den nå ja!

Brennetrevinet de serverer er jo av lavere standard enn det SQ serverer på turistklasse!
Første flyselskap jeg har sett som bare serverer VSOP på F.
Triste saker!

BF

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 20-01-2013, 13:45   #3
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Siste del av Trip report - En pitstop i London

Det gjenstod bare en tur til... LHR-OSL. Dette var BA Club Europe, som også har blitt rapportert opp og ned og i mente. BA768, som pleide å gå 17:00 eller 17:05 var flyttet til 16:55, hvilket betød Afternoon Tea. Noen fattige brødblingser med grevling er resultatet.

Nå synes jeg den nye short haul cateringen til BA i Club har vært et fritt fall fra stor høyde. Før kunne man møte sulten, mens man nå må møte god og mett. Det er kjipt, men så er prisene og alt annet rundt fremdeles blant de beste.

Turen ble forøvrig 1,5 timer forsinket. Først var det fordi divideren ikke virket og det måtte fikses. Deretter var det de-icing ved gate. Det tok tid å vente på. Så taxet man avgårde, før kapteinen kom ut og tittet på vingene. Det var failed de-icing, og ny taxing bortover til remote stand for ny de-icing. Visstnok første gang i karrieren hans det hadde skjedd.

Vel vitende om mulige delays og dårlig servering ombord snacket jeg i kantina og tenkte heller å ta dere med en liten tur dit.

Mellom flight 9 og 10:
Superkantina
aka Galleries First
T5A LHR

Etter en dusj bærer det inn i Superkantina. Først gafler jeg imeg en potetkaserolle for å stagge det verste av sulten. Så er det å karre meg til min faste sofakrok. Den hadde en skurk okkupert, noe jeg fant ekstremt usympatisk. Så jeg satte meg i en stol like ved, så jeg kunne skule hardt i hans retning.

Problemet er at det også ga meg utsikt hit.

Nå har jeg allerede innrømmet at jeg var mat- og alkohollei... Men altså... Om short haul cateringen har seilet ut i nedoverbakke hos BA, så har ikke det samme skjedd med Champagneutvalget i kantina. Jeg liker Champagne. Veldig godt.

Jeg har et trent øye for dette, og med mitt falkeblikk skimtet jeg en ny etikett i familien. Var det et nytt lite barn eller bestefar som var på besøk?

Det var så visst bestefar. En 1999 Blanc du Blancs...

Dette bare måtte testes. Som sagt, er jeg ikke noen stor vinkjenner, men en Blanc de Blancs Champis er altså en som er laget utelukkende på Chardonnay druer. Vanligvis er det en blend med Pinot. Det gir Champisen en helt annen karakter. Ofte omtalt som en "rasehest".

Som en innskutt bisetning finnes det også Champiser som kun er laget av Pinot druer, men de er sjeldnere og en eksotisk opplevelse. Du finner som regel en i bestillingsutvalget.

Bestefar ble testet mot standarden i kantina, nemlig Teeettttååånsjeeerrrrr 2005. En riktig goding. De har også en Bollinger Rosè, som jeg ikke stridigger, så den ble ikke testet.

Begge boblet og koste seg. Besterfar hadde ikke så mye BÆNG som Tattisen. Men den var usedvanlig mye mer raffinert. Usedvanlig mye mer faktisk.

Det påfølgende knytteneveslagt mot brystkassa og rapen var den samme etter begge.

Til dette passet det godt med litt mer mat av den typen som smaker mer vanlig.

Jeg liker denne kantina. Man må bare finne sin egen krok, og da er området rundt Champagnebaren absolutt å foretrekke. Av flere årsaker.

Vel, dett var dett. Det var rapporten. Nå er jeg hjemme og neste tur er ikke før Schkandalnavia DO'en den 1/2.

Mvh
Skumpheimsbråten

Old 20-01-2013, 16:38   #4
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Default Air Tahiti Nui Business, Bora Bora, Papeete, AA... kort sagt; rundtur.

Ingen sjokolademuffins?
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 20-01-2013, 17:44   #5
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Ingen sjokolademuffins?
Var dårlig med jokolademuffins der. Heldigvis hadde elgen fyllt opp soveposen sin med Moose Munch før han gikk av flyet, så man hadde dem å gnage på.

Han har fremdeles en igjen som han sparer til en spesiell anledning. Som f.eks når han etterhvert våkner fra jet lag'et.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	2013-01-20 16.45.24.jpg
Views:	491
Size:	78.5 KB
ID:	33622  

Old 23-01-2013, 16:59   #6
Ruby
Tomleskolt

Ruby's Avatar

Fin og engasjerende rapport. Må jo si at jeg undres litt over at du bare bruker omkring 4 dager på Bora Bora når du først har reist så langt, men du må vel ha ferie igjen til andre små avbrekk også.
Fint kan vi i iallfall se at har du hatt det.
Old 23-01-2013, 19:29   #7
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Quote:
Originally Posted by ruby1968l View Post
Fin og engasjerende rapport. Må jo si at jeg undres litt over at du bare bruker omkring 4 dager på Bora Bora når du først har reist så langt, men du må vel ha ferie igjen til andre små avbrekk også.
Fint kan vi i iallfall se at har du hatt det.
He he he, nei det kan du si. Men nå var jeg omtrent halvveis allerede på jobb (Las Vegas), og det var det jeg hadde tid til denne gangen. Det var fint så lenge det varte.

Takk for hyggelig tilbakemelding.

Old 24-01-2013, 08:48   #8
Robbiedeluxe
ScanFlyer Silver

Robbiedeluxe's Avatar

Strålende rapport! Hvlken sybaritt!
Robbiedeluxe is offline   Reply With Quote
Old 24-01-2013, 09:40   #9
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Quote:
Originally Posted by Robbiedeluxe View Post
Strålende rapport! Hvlken sybaritt!
taste taste taste... Google.... "sybaritt".... SØK.... Tenke tenke tenke.

HA ha ha ha. Dead on, mate!

Old 25-01-2013, 07:31   #10
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Herlig rapport!

Par kommentarer:

Biz: det finnes mange selskaper som ikke serverer XO i F

Fnitulf: Du fant ikke Flagship check in hoeres det ut som. Flaggship checkin er i ett eget rom som ligger bak hele suppa. Du maa gaa inn fra curbside eller rundt hele sulamitten og bli eskortert inn. Etter innsjekk, blir du eskortert til en privat heis og til egen koe i security.

Enig i beskrivelsen du gir AA her. De proever ihvertfall og det nye hardproduktet de ruller ut naa slaar det meste.
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 25-01-2013, 09:06   #11
Bizflyer
FinalCall.travel/no

Bizflyer's Avatar

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post

Biz: det finnes mange selskaper som ikke serverer XO i F
Mulig det! Skamme seg skulle de uansett!!

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 25-01-2013, 12:46   #12
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post
Herlig rapport!

Fnitulf: Du fant ikke Flagship check in hoeres det ut som. Flaggship checkin er i ett eget rom som ligger bak hele suppa. Du maa gaa inn fra curbside eller rundt hele sulamitten og bli eskortert inn. Etter innsjekk, blir du eskortert til en privat heis og til egen koe i security.
Takk skarru ha. Og, ikke minst - Ahaaa, det forklarer saken. Jeg syntes nemlig det var ganske stusselig til å være så omtalt. Sikkert like bra jeg ikke fant det. Jeg hadde sikkert bare begynt å sikle og knurre når Liv Tyler kom.

Quote:
Originally Posted by Bizflyer View Post
Mulig det! Skamme seg skulle de uansett!!
Næh... Når du er på tredje værset av DJ Broiler's "Ayia Napa" og har fått bra med GT er det same-same.

Reply

Posting Rules