![]() |
|
![]() |
#21 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Når jeg sjekker ut det hotellet på nettet, koster "rommene" der 12 eller 18 tusen NOK pr natt. Kan det virkelig stemme??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Takk for denne rapporten og bildene. Fløy selv med Air Tahiti Nui i 2010. Likte selskapet godt. Jeg fløy økonomiklasse, og var meget fornøyde selv med det. Meget god mat og service.
Air Tahiti Nui er et flott selskap. Synd det går så dårlig økonomisk for de. Men det gjør det vel forsovet for hele Fransk Polynesia. De er alt for avhengig av turisme og Fransk Polynesia er ikke noe billig sted verken å reise til eller være på ... Men anbefales ... :-) Flott livery og lekre fly: http://www.youtube.com/watch?v=7vbpaxtHUbA
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
FinalCall.travel/no
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Får hver dag siste valutakurser på mail.
Dette kl 03.12 i dag XPF CFP Francs 0.0620870610 16.1064154849 Så si en XPF er 6.2 øre og 16.1 på 1 NOK.. Så dra fram kalkulatoren. Faktisk nydelig papirpenger, sitter på en noen. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
FinalCall.travel/no
|
![]()
Yepp!
Og med den kursen tilsvarer 200 000 XPF 12 476 NOK, iflg Yahoo sin currency converter. Så labbene har visst ikke tøyset med meg allikevel. Har klippet det ut fra deres hjemmesider, men får ikke resizet det her på jobb, men skal gjøre det i kveld. Her er linken om det går: https://secure.fourseasons.com/conte...oose_room.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Nå tror jeg Tommy prater om Le Med i Papeete.. Selv bodd på Sheraton i Papeete sist, og de hadde OK priser...
Bora Bora er en annen story som Moorea og andre holmer... |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
FinalCall.travel/no
|
![]()
Sjekket på Hotels.com og ser at alle hoteller på bora bora ligger på mellom 7500 nok og 35000 nok for en uke i februar, mens 4 Seasons ligger på 105 000 NOK.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Bed and Breakfast From USD1,222/NightEnjoy a perfect night's sleep followed by an expertly prepared meal from our top-rated chefs – a flawless way to start your day. PACKAGE SELECTED WHAT'S INCLUDED Sist jeg sjekket var ikke 1222 dollar i nærheten av 12k nok Four seasons booker man ikke på Hotels.com, de som bor på 4S booker ikke der, det finnes ett helt nettverk av steder å booke, mest via concierge service. I tillegg er det en del triks med fourseasons.com. Har du Amex plat eller centurion er det ofte store rabatter, oppgraderinger og gratis frokost, lunch, med mer. Fourseasons har også ofte tilbud der du får hver 3-4 natt gratis. Du må bestille fra en concierge service når du skal bestille 4S. Sendte min en epost og ba om en pris der så får vi se hva man kommer opp med. For eksempel, klarte min concierge å få 4S Maldivene for 850 per døgn for den sulten vi ville ha mens offentlig pris var 1600 Last edited by Tommy777; 16-01-2013 at 16:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Del 5 av Trip Report - hotell i Bora Bora
Litt diskusjon om pris har det vært her, ja. Men det hadde jeg tenkt å ikke kommentere så mye. Som Tommy var inne på, så har jeg booket en 4-for-3 rate, men jeg har booket den direkte på FS sine hjemmesider. Det er dumt å booke FS på hotels.com og slikt. Det er dyrt, men som elefanten sier; "Alt her koster i XPF, og XPF kan ikke brukes noe annet sted i verden. Så bruker vi dem ikke her, så bare hoper de seg opp". Four Seasons - Resort Bora Bora Fnatheim Room incl frokost. Etter en kort båttur kom vi frem til Four Seasons. De gjør ganske heavy profiling her på bruket. Jeg hadde skrevet en kort rapport på Trip Advisor under nicket Fnate og det var jo ikke vanskelig å legge to og to sammen… Så "alle" hadde lest Fnate sin blogg og visste om Fnatheim og selvfølgelig hvilken hytte som var hytta til Fnate. Det var også en skikkelig kongelig velkomst der hotelldirektøren og hele managementet stod og ønsket meg velkommen tilbake. Så ble man stablet i en golfbil og kjørt ut til hytta og ble sjekket inn på verandaen. En sjekket meg inn, mens en manager stod og passet på at han gjorde det riktig… Det hele gikk fort, siden det eneste nye de hadde å vise frem var en ny klokkeradio. Resten kjente jeg jo fra før. Så dermed var det bare å lene seg tilbake på min elskede veranda, der de hadde satt frem litt vin og snacks til meg, samt litt jordbær og brus til gutta. De tar kontakt før ankomst for å finne ut hva du kunne tenke deg. Så om noen ser at det er en billig vin, så er det helt sant. Vinen koster, og denne var mer enn god nok. Gutta lager forøvrig sin egen TR på Fnate sin blogg. Den er paralell til denne. ![]() Når jeg er på denne plassen gjør jeg egentlig ikke så mye. Noen reagerer på at jeg ikke er på utflukter og sånt, men det er jeg altså ikke. Resten av livet mitt er fullt av arrangementer og klovning og jobbing 24/7. Her sitter jeg stort sett og leser bok, eller jeg er i "akvariumet" og snorkler eller jeg er å spiser. Hytta er sånn sett også større en leiligheten min, så det er det null problem. Det er en stue: ![]() Det er et stort soverom med alt mulig rart og direkte adgang til verandaen. ![]() Her fottet fra sengegavlen ![]() Så er det open air badekar, som jeg aldri har forsøkt, men siden gutta skal a "spa & discovery day" idag så kan det hende det skal utforskes av elefanten: ![]() Og så er det et dobbelt baderom med dusjer og alt sånt styr. ![]() Fnatheim ligger ytterst på piren, så det er ganske langt å gå fra selve resorten. Det fine med det er at det er ekstra for seg selv, man ser mer av naturen, og det er ikke noe bugs her. Ingen fluer eller noe. Når jeg var her sist skinte solen hele tiden. Nå gjorde den ikke det. Været snudde hele tiden, og om jeg hadde planlagt trekking eller reiser inn til hovedøya for å se ville nok det vært nokså irriterende. Så trikset er nok å reise om sommer eller høst. Og, velge hytter som slutter på oddetall da disse er i le for vinden. Her er Fnatheim i mørket: ![]() Hotellet her er gjenganger på lister over de beste resortene i verden. Nå er slike lister litt ymse, men det er nok en klar kandidat på en topp 10 liste. Alt her bare oser av kvalitet. Det er ekstremt rent. Vannet er ufattelig klart. De har snorkleplasser som er ut-av-denne-verden vakre. Dunker man borti noe som ser ut som treverk, så er det massivt treverk. Og så til hovedgrunnen til at jeg er en Four Seasons entusiast, nemlig at det er upretensiøst. Det er ingen i dress og tversover her. Det er ingen butler og sånt heller. Men alt er ekstremt raskt og enkelt tilgjengelig allikevel. Det er slippers og t-skjorte som gjelder. Det er skikkelig hyggelig personale som bare smiler og ler, og som virkelig virker ekte interessert i kundene sine. Dette er noe jeg opplever på nesten alle FS hotellene jeg har vært på (riktignok ikke såååå mange). Om jeg skal komme med noe negativt så er det at maten i de fleste restaurantene her ikke er helt spitsenklasse. De har en såkalt high end restaurant som er skikkelig bra. Mens resten er veldig so-so. Fikk nesten rå kylling her om dagen og de skjønte ikke engang problemstillingen. Det er pussig, men… Ja. Sånn er det bare. Stedet å være om dagen er på stranda: ![]() Om eftan er det beach baren som teller: ![]() Om kvelden er det Sunset bar. Det er bygget som ligger omtrent rett frem her. Sett fra piren ut mot Fnatheim: ![]() De har også en pool… Men det synes jeg er kleint. Dog ser jeg noen stakkarer som har blitt slept ut av jomfrua si tidlig om morgenen og må ligge der til langt utpå eftan. ![]() Vel, vel… Det var litt "teknisk" om Fnatheim. Idag er det som sagt "spa&exploration day", så kan hende det kommer noen mer historier imorgen. Ellers blir neste post AA-First på vei hjem.
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no The only difference between me and a madman is that I am not mad. You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind Last edited by Fnate; 17-01-2013 at 03:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Ser ut som ett riktigt, riktigt bra hotell men jag vet inte om jag skulle gilla en massa nygifta par på smekmånad som jag antar att resorten är full av.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
ScanFlyer Ununoctium
|
![]()
Det var jeg også skeptisk til første gangen, men det er ikke sånn. Det er dem så klart, så er det et Amerikansk firma på tur, et par familier og noen solo. Men partysted er det ikke. Det skal jeg innrømme.
![]() |
#33 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Når jeg en eller annen gang får ut TR fra Karibien i høst så kommer mer om det |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
FinalCall.travel/no
|
![]()
Og så slipper de jo unna med det også på slike steder, da det som regel ikke er andre spisesteder i mils omkrets. Og prisene deretter også selvfølgelig.
Hva tar de for en pils på strandbaren Deres, Hr Fnatski? |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Fortsatt helt supert, koste meg med bloggen til gutta istedenfor Aftenposten i dag tidlig.. Mer givende..
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() Uansett nydelig rapport. Ikke misunnelig i det heeele tatt. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Super rapport.
Tanqueray Ten er husets gin her, mye bedre enn Bombay. Kaffemaskinen er illy, og på avstand ser det ut som kapselen også er det. Har samme maskinen selv, og synes den er milevis foran en nespresso. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Fnattan og, det så konge ut. Ser ut til at det må settes på want to do kartet mitt gitt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
ScanFlyer Ununoctium
|
![]()
Del 5,5 av Trip Report - hotell i Bora Bora
Som Reidar er inne på er jeg ikke alene her. Det er tre stykker til som har sine helt egne tanker om hva som er lurt og hva som er viktig å få med seg. Nå har de sin egen kanal, og følger ikke med på matfar sin ekstremt dølle rapport. To av dem sitter imidlertid fortsatt i skammekroken etter et ekstremt uryddig og lite gjennomtenkt sprell i går. Det var Spa&Exploration day på Fnatheim. De to elefantene ville eksplorere, mens elgen heller ville ha spa. Elgen Helge satte seg derfor til i badekaret med tørrmoppen. ![]() Han sverger til tørrmopp nå. Tidligere var det hårføner som gjaldt, men han hadde et uhell for et år siden, da han blåst seg bak mens munnen var åpen. Det ga full gjennomtrekk i feil retning. Han var skikkelig dårlig etterpå. Derfor er det tørrmopp som gjelder. FS fikset en skikkelig mopp til han, med antioksidanter og ProVitamin B5. Men så var det denne gjengen som hadde eksplorert da... Vel tilbake snek de seg rundt og ut på verandaen uten at Helge merket det. I et rykk åpnet de dørene inn til badekaret og skremte vannet av Helge. ![]() Det som er problemet er jo at Helge er ekstremt blyg. Han er livredd for at jenter skal se han i bare nettoen. "Plutselig kan det komme en jenteelg på verandaen her" - snufser han - "man kan aldri vite sånt". Resultatet er at de to elefantene må ta to 10-minuttere i skammekroken. En igår og en idag. I dag er det hjemreisedag. BOB-PPT-LAX-LHR-OSL. Man får gå og finne seg en pannekake før man snorkler tomt akvariumet.
![]() |
#40 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Air Tahiti Nui velger Dreamliner | LN-MOW | Flyforum | 4 | 19-06-2019 22:49 |
SAS og Air Tahiti Nui med codeshare | Someone | Flyforum | 1 | 20-10-2017 16:09 |
En RÅ Air Tahiti Nui-film | Helimaf | Småprat | 1 | 10-02-2014 14:13 |
Test av Air France + Air Tahiti (Nui) til Bora Bora | robertaas | TripReports | 60 | 10-06-2012 11:28 |
Reisetips Bora bora, Tahiti? | myggen | Reiseforum | 2 | 28-08-2011 17:33 |