![]() |
|
![]() |
#41 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
4S, St. Regis, RC og Park Hyatt er alle amerikanske brand, men har de beste hotelllene i verden og leverer ogsaa mat i verdensklasse. Alle luksushoteller globalt vil fortelle deg hvor lang tid romservice vil ta og gir god, rask service i restauranter. Saa det gaar faktisk an aa faa levert en trifecta uten aa bli sittende en mannsalder.. Og naar det gjelder karibien, tror jeg All Inclusive faar ta skylden for matkvaliteten der. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Takker for flott rapport. Har 4 Go To 4S jeg alltid bor paa i de byene de er tilgjengelig, de har orden paa sysakene, med eller uten butler (btw, en butler kommer ikke til syne foer du ringer)
Tror jeg maa en tur til Fnatheim. Hotellet er satt paa "must visit" lista. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Undrer på hvor pappa får kjøpt klær til unga.. Har studert bloggen, de har mye klær.. På Strømmen Storsenter har de opptil 9XL hos Dressmann, men har de 19XS ?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Takker for mange hyggelige tilbakemeldinger.
Litt mer blandet kvalitet på returen med TN idag. Maten smakte hyssing og servicen var so-so. Men det blir ikke rapport av det da jeg sov hele turen. Kom i prat med noen Amerikanere i securitykøen og da ble det vors... Satser på å ta de igjen på neste flight. For å gni det inn var det selveste Bora Bora som var ute og fløy. Det stinker å reise fra Fnatheim. ![]() Quote:
Hvis du reiser så send meg en mld. Jeg har en feeling av hvilke rom/varianter man skal be om. F.eks ikke beach villa - da jeg tror man kjøper seg en insektfarm. Quote:
Vel, vel... Har klart å rote meg til 9 timer lay-over på LAX. Nå sitter jeg derfor i AA Flagship lounge og venter på at 1J i en AA 772 skal bære meg til LHR. Satser på at jeg klarer å holde meg sånn nogenlunde våken. Det er jo ganske underwhelming i forhold til de fjonge Europeiske og Asiatiske loungene dette her. Nå liker jeg veldig mange ting med USA bedre enn Europa. Noen ting bare aksepterer jeg at er anderledes. Andre ting (som lange diskusjoner med oppegående republikanere) åpner nye horisonter, selv om jeg ikke alltid er enig. Men enkelte ting kan jeg ikke annet enn å si "FULL SKJERPINGS" til. For eksempel interiør i loungene. De stolene og teppene der har her borte er ikke fett. Det er bare überstusselig. De kan jo bedre, mener jeg. Gå på en resort i fjellstatene og se selv, liksom. ![]() Vel vel... Får håpe jeg klarer å holde meg sånn nogenlunde våken. 9 timer etter en nattflight er som sagt ikke en 100% ideel løsning. Men de har bra bevertning her og utsikt mot stripa. ![]()
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no The only difference between me and a madman is that I am not mad. You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind Last edited by Fnate; 18-01-2013 at 20:15. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
ScanFlyer Ununoctium
|
![]()
De har bra ølutvalg her på flaggskipkantina, forresten. Nå kunne jeg nok hostet opp enda flere ting å hatt der. Selv på ganske kort varsel. Men de har øl til både ståle (Corona) og til meg (Sam Adams).
![]() Så har de noe spiritus også, men jeg skal nok difsonere løpet enda en liten stund til. Som sagt har jeg ganske god tid, eller som kantinevakta sa det; "Relax man, you're doin' time"
![]() |
#46 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Med 9 timer på LAX, hadde jeg kanskje vurdert en "tur ut"? En In-n-Out run, om ikke annet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
ScanFlyer Ununoctium
|
![]() Quote:
Men det var helt klart et alternativ.
![]() |
![]() |
#49 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Eventuelt Fatburger.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
ScanFlyer Ununoctium
|
![]()
Needless... Arwen (Liv Tyler) satte seg akkurat foran meg. Håper på litt delay nå.
![]() |
#51 |
Flyklapper
|
![]()
Hva med et bilde av henne og Gutta?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
FinalCall.travel/no
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Flyklapper
|
![]()
Århundredets dårligste sjekketriks ...
- Øhhhh - ... <dårlig norsk/engelsk> Du ju vånt to take a picture with mai ellefnat? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Hun er oppkalt etter Liv Ullmann, så hun er sikkert svak for nordmenn
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
FinalCall.travel/no
|
![]()
Eller Norfnater eller Norelger?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Morsomt med et gjensyn, men jeg ser at du sitter på feil side på flyet til BOB. Leste du ikke min TR?
![]() |
#57 | ||
ScanFlyer Ununoctium
|
![]() Quote:
Quote:
Det var så dårlig vær under den flighten at man knapt så asfalten ved landing. Ellers ser jeg hva du mener.
![]() |
![]() |
#58 |
ScanFlyer Ununoctium
|
![]()
Del 6 av Trip report - Den sure veien hjem
Det er aldri noe gøy å reise fra Bora Bora. Jeg har såvidt nevnt litt om flyturene BOB-PPT-LAX. Alt på denne turen var booket separat. Reutrflighten OSL-LHR-LAX-LHR-OSL ble booket for lenge siden da BA hadde salg i August ifjor. Det ble booket i business med AA tilbake fra LAX. Fligten til LAX ble ikke oppgradert, da jeg uansett hadde knallsete i business på 744'en. Returen med AA ble oppgradert til First. Det kostet noe sånt som 40.000 Avios og et gebyr. Flight nr 9: LAX-LHR American Airlines 777-200 Flight AA136, sete 1J First Class Dette var en code share flight med BA og den gikk fra Terminal 4 på LAX. Jeg hadde kommet inn med Air Tahiti Nui om morgenen, og det var nesten null kø i immigration på Terminal B. Så det var bare å plukke opp bag'ene og rusle. Det er en kort tur ut fra TBIT og til høyre. Så kommer man til American Airlines på Terminal 4. De driver veldig mye ombygning på LAX så trikset for å komme seg opp til avgangsnivå er å ta heisen opp inne i ankomsthallen på Terminal B. Nesten alle rulletrappene utenfor er nemlig stengt. Uansett, hadde lest mye bra om Flagship check in på T4. Vel, Amerikanere kan ikke være særlig godt vant. Det var en vegg med "roll-ups" som skilte av 4 check in desker for Business og First. Man fikk sjekket inn og fikk et knippe kommentarer til at det var mange timer til adgang. "Skal du flytte inn på loungen?" etc. Jeg har sans for West Coast humor. Avslappet og noen ganger litt utfordrende. Gjennom security på et blunk. En kar som står og rap'er foran scanneren om hva man ikke skal ta t av bag'en etc. Very cool og få sure fjes. Igjennom her går man til kantina, der man får et hvitt nøkkelkort i hånda. "Gå opp trappa. Ta til høyre. Bak en blomst. Der er det en glassdør. Bruk nøkkelkortet. Så er man inne på Flagship lounge. Jeg har kommentert den i tidligere post. Vel... Flight. Som vanlig har jeg ikke bilde av kjerra, men jeg har bilde av en annen usedvanlig blank 738(?). En ren AA maskin er utrolig vakker. ![]() Priority Boarding kan de i USA. Det blir ropt opp akkurat hvem som får boarde, og om det ikke er din tur blir du sendt rett tilbake. Ikke noe "neste gang må du vente". First boarder dermed først. Sete 1J er helt foran til høyre, men ikke den forrerste seteraden. Crewet brukte den mye av tiden, for avlasting av mat og diverse. Men setene var jo like. ![]() Det kule, som man vet fra tidligere rapporter, er at de snurrer. Med et håndtak på armlenet kan man snurre stolen mot vinduet for å titte ut. Eller, om man sitter i midten, snu den mot trofé-elefanten i sidestolen for å spise Japp. Amenity kit, dyner, tepper og alt stod klart fremme i setene. Jeg tar menyer og amenity kit i egen post. Men det var dobbelt sett med puter og to ulike tykkelser av tepper, hvilket er bra. Det skal også nevnes at kabintemperatur var glimrende hele turen. Det var pre-departure Champagne. ![]() Like etter setebelteskiltet går av kommer de ut med Bose QC15 øreteleklaffer. ![]() Så vanker det vann, varme nøtter og en dugelig GT. Liker disse glassene også. Vet ikke jeg, men GT'en smaker liksom ekstra godt. Elefanten er trøtt som et flybud, og det blir derfor umiddelbart arrangert en liten seng for han i vinduskarmen. Fnate er ekstremt imponert over sengearrangementet. Det minner jo sånn sett litt om Lufthansa First. Han kan ligge og glippe med øynene ut av vinduet og kose seg. Pappa har GT'en ved fotenden. ![]() Så var det tid for mating. Det kom en liten pre-appertizer med en snurr i bacon. Pølseaktig? Smakte helt ok om man trødde innpå GT etterpå. ![]() Til forrett gikk jeg for reker. Skal innrømmet at jeg ikke husker disse så innmari godt. Det kan bety hva som helst, men også at de ikke var vonde. ![]() Etter dette var det en form for suppe. Eller "Sweet potato puree". Nå er jeg stor tilhenger av krydret suppe på fly. Det kan smake helt fantastisk i lufta. Har hatt noen lobster bisque hos BA opp igjennom som har vært strålende. Denne var nydelig presentert og god. Ikke fantastisk, men god. Det er en søtlig ettersmak på siden av tunga som jeg ikke helt klarer å leve med. Men det tror jeg er noe feil med meg og ikke nødvendigvis med suppa. ![]() Til hovedrett valgte jeg Chicken Kurry. Smakte helt brillefint, selv om jeg savnet pitabrød. Under hele måltidet gikk det på fransk rødvin som jeg aldri turte å forsøke meg på å uttale. Hadde et knippe brutale feiluttalelser overfor de Franske jentene på Fnatheim, så den sporten har jeg gitt opp. ![]() Men som i et hvert måltid er det viktigste desserten. Det ble valgt is. Isen var fin som snus. Selv elfanten voknet og fikk i seg et par næringsfulle skuffer. ![]() Så var det egentlig bare horisontalen som gjelder. På med pysjen og flate ut. Armlenet feller seg ned hos AA, så det blir god og bred seng. ![]() Jeg sov som en unge. Man fyller ut en frokost ordre kvelden før, med hva man vil ha og når man vil ha det. Det viktigste var vel omelett. Dette skulle jeg aldri finne ut av å spise. Jeg var rett og slett skikkelig i koma. "Ann Mae" rufset meg i håret 60 minutter før landing og jeg tittet forvirret opp på et tryne med pøffa hår og rød lebestift. "Men i svarte h@lv..." tenkte jeg forvirret. Så la hun iPad'en min på vinduskarmen og det eneste jeg fikk frem var "hvor fant du den?". Da fliret hun og sa at hun bare hadde koblet fra høreteleklaffene. Først da kom jeg nogenlunde til meg selv. Spurte om en bøtte sterk svart kaffe og fikk nettopp det. Pluss en Cola. Elefanten sov fremdeles, mens elgen og kompisen lå og gulpet med hodet ut av bag'en. De hadde funnet en skål med Moose Munch og hadde forspist seg voldsomt. Amenity etc kommer.
![]() |
#59 |
FinalCall.travel/no
|
![]()
Nok en fin rapport ja! AA F intercont er sjelden vare.
Når jeg ser på hva du fikk å spise, synes jeg ikke akkurat det holder F style sammenlignet med andre. Ingen hvit duk, og maten ser traust og kjedelig ut. Ingenting er forseggjort. Kanskje litt american diner style? Hvordan var drikkevarene? Bilder fra menyen hadde vært et pluss her! BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
ScanFlyer Ununoctium
|
![]()
Del 6,3 av Trip report - AA Amenity kit og menyer
Det var, i flg sidekvinnen, nye kit. Ikke vet jeg. Hun var forøvrig en liten pest og en plage for crewet... Men på en litt morsom måte. Det var helt åpenbart at hun foretrakk British Airways, men at hun ikke hadde helt stålkontroll. Ganske ofte spurte hun crewet om "dette og hint" fordi "slik var det nemlig på BA". Nå kunne undertegnede avvist de fleste av disse påstandene, men det var mye morsommere å bare høre på. En av de morsommere var om hun kunne få gummibjørner, for det hadde de alltid hos BA. Jauda. Flight nr 9: LAX-LHR American Airlines 777-200 Flight AA136, sete 1J First Class Menyen var hvit og fin. Det var ikke Grandiosa der, hvilket egentlig var det jeg hadde mest lyst på. Heldigvis står det en og føner seg i ovnen akkurat nå. Nå pleier ikke det å være favorittføden altså. Men etter to uker på ovnsbakt hummer og lettsprengt høyfjellskanarifugl var jeg litt matlei. Da er ingenting som Grandis eller kølle i kano med stor Solo til. Forsiden så imidlertid sånn ut: ![]() Så var det det vanlige vaset om at mebyen var inspirert av world leading chefs og at vinlista var bla bla bla. Det er litt som når alle hoteller skriver at de har "en av byens beste barer i lobbyen". Selve menyen begynner derimot med startere og salater. ![]() Deretter vanker hovedretter: ![]() Til slutt er det altså desserter. Elefanten liker desserter: ![]() Dikkelister Hvitvin og bobler: ![]() Rødsprit og Chase's Choice (det var den jeg valgte). ![]() Til slutt var det annen form for sodavann og ildvann: ![]() Som nevnt var lei litt matlei. Jeg var også litt alkohollei. Så det ble ikke så mye sampling av ting. Hadde det vært utreise ville jeg vært mye mer entusiastisk. Men generelt følte jeg at det var et høyt nivå på ting. Amenity Var ei rimelig stor balje til ting, mens innholdet var stort sett det samme som hos de andre. Det var flere tissues enn jeg har sett noe annet sted, men ellers mye det samme. ![]() En litt nærmere titt avslører noe som kanskje er symptomatisk på vestens problemer... American (made in China). ![]() Til nest sist lå det en fin sovepose til elgen Helge der. ![]() Og så til aller sist en pysjamas. ![]() Oppsummert; hva synes jeg om AA F? Vel jeg synes det er bra jeg. Det minner litt om BA sin "Old First". Et annet og mer Amerikansk fargeskjema, som jeg ikke helt klarer å venne meg til. Men vennlig og bra service. Veldig gode seter å sove i. God pysjamas, deilige dyner og alt i alt en meget komfortabel tur. Terningkast 4,5 synes jeg er passende. Har lest noen sure oppgulp rundt om som sier at AA F er som andre i C, også videre. Til det vil jeg bare dele ut en flathånd og rope "skjerpings". F er F, og AA fyller skoene. Ikke på nivå med de beste, men helt klart godkjent. Så til slutt var det egentlig bare å taxe inn til gate i et forsiktig snødekket London og Terminal 3. ![]() Det var en bra tur og vel verd poengene for upgrade.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Air Tahiti Nui velger Dreamliner | LN-MOW | Flyforum | 4 | 19-06-2019 22:49 |
SAS og Air Tahiti Nui med codeshare | Someone | Flyforum | 1 | 20-10-2017 16:09 |
En RÅ Air Tahiti Nui-film | Helimaf | Småprat | 1 | 10-02-2014 14:13 |
Test av Air France + Air Tahiti (Nui) til Bora Bora | robertaas | TripReports | 60 | 10-06-2012 11:28 |
Reisetips Bora bora, Tahiti? | myggen | Reiseforum | 2 | 28-08-2011 17:33 |