Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 25-01-2012, 21:22   #21
Mjolnir
ScanFlyer Gold

Mjolnir's Avatar

Default Re: Hvordan er Aeroflot på economy (splittet)

Quote:
Originally Posted by Happyflyer View Post
SU bruker A330 til NRT, så flyet er det ingenting å utsette på. Men du må betale for ekstra drikke.. Også har du som nevnt SVO.. IMO er SU et bra og billig alternativ til Tokyo alt i alt.
Fri flyt av brus/jus/vann, men betaling for alkohol a la amerikanske selskap, er det ikke slik? Og så er jo sprit bannlyst etter diverse vodkafester baki kabinen Uansett er ikke fravær av eller betaling for alkohol et stort problem. Jeg sitter da ombord fordi jeg skal til Kina, ikke for å drikke meg full

Nå skal ikke jeg til NRT, men A330 til PEK blir nok bra. B767 på tilbakeveien derimot...

Angående B767ene til SU: er det samme (slitne) interiør i alle? Ser på airfleets at de har 4 som ble levert fabrikknye i 1999, 4 som er kjøpt fra hhv. KLM og EVA (hvorav de 2 fra EVA er klare for museum), samt 1 leaset.

Grunnen til at jeg bekymrer meg litt for minibanker er at det ville være greit å kunne kjøpe noe (spesielt mat) med 5,5 timer transfer på SVO. Uten å ha vært der før blir det jo litt vanskelig å vite hvor mye en trenger, derfor passer det dårlig å ta ut på forhånd. Såvidt jeg har forstått aksepteres euro og amerikanske dollar på flyet i tillegg til rubler (men ikke kort), mens kun noen fåtalls steder på flyplassen aksepterer EUR/USD og kort.
Mjolnir is offline   Reply With Quote
Old 26-01-2012, 13:30   #22
Happyflyer
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by Mjolnir View Post
Jeg sitter da ombord fordi jeg skal til Kina, ikke for å drikke meg full
Dine fulle medpassasjerer har nok de samme intensjoner.

Last edited by Happyflyer; 26-01-2012 at 13:32.
Happyflyer is offline   Reply With Quote
Old 26-01-2012, 15:22   #23
Happyflyer
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by Mjolnir View Post
B767 på tilbakeveien derimot...
*snip*
Angående B767ene til SU: er det samme (slitne) interiør i alle?
Flyreise uten IFE og/eller gratis alkohol er noe jeg prøver å unngå, Men jeg har noen turer med SU B767. Alle flyene jeg har fløyet med virker ganske slitne, men jeg vet ikke om noen av disse tilhører de nyeste.
Happyflyer is offline   Reply With Quote
Old 15-04-2012, 13:17   #24
Mjolnir
ScanFlyer Gold

Mjolnir's Avatar

Kan jo besvare noen av mine egne spørsmål nå etter å ha prøvd Aeroflot.

Var ikke noe problem å bruke visakort på SVO. Stort sett alle butikker og kiosker tar kort. Det eneste var at transaksjonen ikke gikk gjennom i en av kioskene, men siden det ikke er langt mellom kioskene i terminal F var det bare å gå videre til neste kiosk hvor alt funket fint.
Litt variabelt hvilke valutaer som aksepteres, men de fleste steder tar minst rubler og gjerne euro. Noen steder tar ganske mange valutaer, f.eks. tax-free'en i terminal E. Kiosker priser som regel varene i rubler mens tax-free butikkene priser i euro (man kan som nevnt ofte betale i andre valutaer, men da med litt dårligere kurs). Automater tar bare rubler.
Det var fritt fram å gå mellom alle terminalene, selv om det er en solid gåtur fra ende til ende. Dårlig luft i terminal F siden det røykes inne (designerte røykeområder flere steder i terminalen), og litt trangt siden det er kiosker og tax-free butikker overalt. F er også eneste terminal med gratis WiFi, men klarte å få dekning et stykke inn i terminal E óg. Terminal E er veldig romslig, og ser ut som om det skal bygges flere butikker der etter hvert. Terminal D er nok den fineste, men litt trangere enn E. I terminal D og E er det lukkede røykerom. Har hørt SVO bli omtalt som overpriset, men syns egentlig prisnivået der var helt greit, i hvertfall om man er vant til norske flyplasser. Ca. 20 kroner for en brus på kiosk, og gode muligheter for et rimelig måltid på TGI Fridays eller Burger King.

Det var AVOD på A330. Stor skjerm og massevis av innhold, dog litt tregt. Var forøvrig veldig fornøyd med equipment change fra B767 til A330 på returen
Mjolnir is offline   Reply With Quote
Old 20-07-2012, 08:43   #25
MisterOlsen
ScanFlyer Blue

Spørsmål Hvordan er Aeroflot på langdistanse?

Hei,

skal fly Aeroflot på langdistanse om noen måneder, og lurer på hvordan erfaring dere har på disse på langdistanseflygning til Asia.

Mange av mine venner er litt bekymret, men har de grunn til det? Eller er det bare noe som henger igjen fra gamle dager?
MisterOlsen is offline   Reply With Quote
Old 20-07-2012, 09:50   #26
jefi99
ScanFlyer Gold

Default Re: Hvordan er Aeroflot på langdistanse?

Her er min TR fra CPH-SVO-PVG (feb12):
http://milepoint.com/forums/threads/...an-that.28354/

Kort fortalt: avoid!
Old 20-07-2012, 13:37   #27
jann787
Cruising altitude

Quote:
Originally Posted by jefi99 View Post
Her er min TR fra CPH-SVO-PVG (feb12):
http://milepoint.com/forums/threads/...an-that.28354/

Kort fortalt: avoid!
Har aldri reist med aeroflot før, og kommer nok aldri til å gjøre det (finger crossed). Kjente en som reiste til østen med aeroflot, konklusjonen fra ham var at han ble mye merglad i livet sitt og vet å verdsette det mer, etter turen. Nå som det er skrevet, så har sikkert selskapet moderne fly og sånt... men igjen, aeroflot er nok ikke mitt siste valg, heller.
jann787 is offline   Reply With Quote
Old 20-07-2012, 14:09   #28
AN0510
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by jann787 View Post
Har aldri reist med aeroflot før, og kommer nok aldri til å gjøre det (finger crossed). Kjente en som reiste til østen med aeroflot, konklusjonen fra ham var at han ble mye merglad i livet sitt og vet å verdsette det mer, etter turen. Nå som det er skrevet, så har sikkert selskapet moderne fly og sånt... men igjen, aeroflot er nok ikke mitt siste valg, heller.
For noe tull. Aeroflot er vel ikke verre enn mange andre selskaper. Nå har jeg aldri brukt selskapet, men hadde absolutt ikke vært redd for å fly med de.
Hadde de vært så ille hadde de ikke fått lov til å trafikkere norske og andre europeiske lufthavner.
AN0510 is offline   Reply With Quote
Old 20-07-2012, 14:48   #29
jann787
Cruising altitude

Quote:
Originally Posted by AN0510 View Post
For noe tull. Aeroflot er vel ikke verre enn mange andre selskaper. Nå har jeg aldri brukt selskapet, men hadde absolutt ikke vært redd for å fly med de.
Hadde de vært så ille hadde de ikke fått lov til å trafikkere norske og andre europeiske lufthavner.
åjoda, aeroflot er nok verre enn en god del andre selskaper, da i service klassen. jeg har bare beskrevet en opplevelse som en bekjent opplevde, og har ikke kommentert noe om sikkerheten til flyselskapet! selvfølgelig er flyene godkjent og bestått tester for å kunne fly og har heller ikke være redd for å fly med dem (kommer mest sannsynlig aldri til å skje), men dog igjen så er det en grunn til å folk foretrekker et fly selskap framfor et annet...
Old 20-07-2012, 15:26   #30
AN0510
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by jann787 View Post
åjoda, aeroflot er nok verre enn en god del andre selskaper, da i service klassen. jeg har bare beskrevet en opplevelse som en bekjent opplevde, og har ikke kommentert noe om sikkerheten til flyselskapet! selvfølgelig er flyene godkjent og bestått tester for å kunne fly og har heller ikke være redd for å fly med dem (kommer mest sannsynlig aldri til å skje), men dog igjen så er det en grunn til å folk foretrekker et fly selskap framfor et annet...
Du sa at denne bekjenten din hadde blitt mer "glad i i livet" etter å ha flydd med Aeroflot. Det gikk vel på sikkerhet? Eller var servicen så dårlig at han trodde det skulle livet av ham?
Når det gjelder service så får man i det minste "gratis" servering hos Aeroflot, i motsetning til mange andre, f.eks SAS. Så på hvilken måte er servicen så dårlig hos Aeroflot?
Jeg tviler på at den er så dårlig som du innbiller deg.
AN0510 is offline   Reply With Quote
Old 20-07-2012, 16:11   #31
jann787
Cruising altitude

Quote:
Originally Posted by AN0510 View Post
Du sa at denne bekjenten din hadde blitt mer "glad i i livet" etter å ha flydd med Aeroflot. Det gikk vel på sikkerhet? Eller var servicen så dårlig at han trodde det skulle livet av ham?
Når det gjelder service så får man i det minste "gratis" servering hos Aeroflot, i motsetning til mange andre, f.eks SAS. Så på hvilken måte er servicen så dårlig hos Aeroflot?
Jeg tviler på at den er så dårlig som du innbiller deg.
Det var nok en engangstilfelle det han opplevde, og vil ikke går nærmere i diskusjonen om det! Som jeg skrev, flyene er nok godkjent for å kunne fly.

Du må lese nøyere på tittelen på tråden: LANGDISTANSE. fra det jeg vet, så har SAS også det du kaller "gratis" servering på sine langdistanser. Videre, så innbiller jeg meg ingenting, av de som jeg har pratet med, har ingen av dem vært imponert over servicen til aeroflot. Misforstår meg ikke, jeg har ingenting imot flyselskapet!
Old 20-07-2012, 17:40   #32
OEH
ScanFlyer Gold

Aeroflot har helt ok service på long haul. På linje med f.eks LH, KL og andre europeiske selskaper i economy. Fordommene mot russiske selskaper er stor her i landet, men det er ingen grunn til ikke å reise med SU. Det som ikke er bra er connection-fasilitetene på SVO, som også kan fortone seg som noe kaotisk.
Men altså, inflight-service er på høyde med de fleste andre selskaper. Når det gjelder IFE, har de AVOD installert i A330-flåten. 767-flåten er nok noe mer forhistorisk, med skjermer i taket såvidt jeg vet, uten at jeg personlig har fløyet i annet enn A330.
OEH is offline   Reply With Quote
Old 20-07-2012, 18:11   #33
petru26
evig optimist

petru26's Avatar

Og mange som velger SU til østen, reiser vel til BKK? Og den ruta skal vel fra nyåret betjenes med flunka nye 77W? Tror ikke det er noen stor grunn til å frykte en flytur med SU. Vurderer det faktisk selv i feb 13.
Old 20-07-2012, 18:57   #34
jefi99
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by petru26 View Post
Og mange som velger SU til østen, reiser vel til BKK? Og den ruta skal vel fra nyåret betjenes med flunka nye 77W? Tror ikke det er noen stor grunn til å frykte en flytur med SU. Vurderer det faktisk selv i feb 13.
SU til BKK er "dry". Alkohol serveres ikke i economy. Kan heller ikke købes..!
Old 20-07-2012, 19:05   #35
grove
ScanFlyer Blue

Du får det du betaler for.
Blir fraktet fra A til B til en billig penge.
Helt grei servering, alkohol koster. Servicen i lufta er som nevnt på høyde med andre europeiske, trenger du noe form for assistanse på SVO derimot........
Det er vel den værste flyplassen å få problemer / utfordringer på. Ingen service i det hele tatt.

Fløy selv med kone og to små barn til HKG i februar 2011.
Sliten 767 begge veiene, det kommer jeg ikke til å gjøre igjen.
grove is offline   Reply With Quote
Old 20-07-2012, 19:11   #36
OEH
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by grove View Post
Du får det du betaler for.
Blir fraktet fra A til B til en billig penge.
Helt grei servering, alkohol koster. Servicen i lufta er som nevnt på høyde med andre europeiske, trenger du noe form for assistanse på SVO derimot........
Det er vel den værste flyplassen å få problemer / utfordringer på. Ingen service i det hele tatt.

Fløy selv med kone og to små barn til HKG i februar 2011.
Sliten 767 begge veiene, det kommer jeg ikke til å gjøre igjen.
Høre omtrent ut som siste (bokstavelig talt) gang jeg fløy Delta.
OEH is offline   Reply With Quote
Old 20-07-2012, 19:23   #37
Eirik
Livsnyter

Quote:
Originally Posted by jefi99 View Post
SU til BKK er "dry". Alkohol serveres ikke i economy. Kan heller ikke købes..!
Hva, hvorfor ?
Eirik is offline   Reply With Quote
Old 20-07-2012, 19:24   #38
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Quote:
Originally Posted by OEH View Post
Høre omtrent ut som siste (bokstavelig talt) gang jeg fløy Delta.
ATL er det ihvertfall ingen fare for å sulte!
Radar Station KGRV3
LN-MOW is online now   Reply With Quote
Old 20-07-2012, 19:30   #39
Eirik
Livsnyter

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
ATL er det ihvertfall ingen fare for å sulte!
Er vel en grei døgnåpen kafeteria eller to, faktisk med fin utsikt til gater og rullebane og.
(terminalen Aeroflot flyr, eller fløy fra).
Eirik is offline   Reply With Quote
Old 20-07-2012, 20:27   #40
jefi99
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by Eirik View Post
Hva, hvorfor ?
Angiveligt fordi der er for mange "incidents" med russere, der har fået for meget vodka. Det gælder visse destinationer som BKK, PVG, HAV m.fl.

Posting Rules