![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2010
Posts: 235
|
![]()
Relatert: Hvordan er Aeroflot å reise med bak i billigste klasse? De har stadig de laveste prisene til asia, spesielt tokyo..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,838
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 6,208
|
![]() Quote:
Mister man flyet pga forsinkelser blir man overlatt til heksene. Det var det en del som gjorde da jeg kom fra PEK og heksene sto klar til å ordne. Så dog ut som de fikk orden på det etterhvert. Heldigvis slapp jeg å styre med dem da jeg hadde opprinnelig 5 timer der, men var blitt til 1 1/2 time ved landing. Det er uheldigvis ikke setereservasjon for noen andre enn business og fullflex økonomi før online checkin. Det er ingen seteblokkering så jeg fikk tak i gode seter begge veier. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Dec 2010
Posts: 69
|
![]()
Jeg fløy til HKG med SU i februar.
Familie på 4. Kan vel enkelt si at du får det du betaler for. Maten er helt ok. Crewet/ crewene vi hadde på vå re flyvninger gjorde en veldig bra jobb, og gav veldig bra service til barnefamilier. Fløy en sliten 767 fra SVO til HKG og tilbake - aldri mer! Flyr de derimot A-330 vil jeg tro det er vesentlig bedre. Du får i hvertfall egen skjerm etc. Trenger du overnatting i Moskva på vei tilbake ville jeg uansett styrt unna. Nærmere det å sitte i fengsel tror jeg ikke det er mulig å komme. Samtidig er servicenivået på flyplassen helt elendig. Folk der er rett og slett ikke interessert i å hjelpe til med noe som helst. Kankjer litt negativ her, men enkelt og greit: Er det grei forbindelse videre fra SVO, og A330 fra SVO til asia er det bare å kjøre på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]() Quote:
SVO, derimot, er en helt annen historie. Går ting som det skal, og bagasjen kommer frem, så er flyplassen i beste fall helt grei. Går derimot ting ikke som det skal, så skal lete lenge etter verre flyplasser på jord. Totalt uinteresserte, og til tider fullstendig arrogante, ansatte, og ingen som helst hjelp å få overhodet. En så enkel sak som å melde bagasjen savnet kan lett ta 6 timer, selv uten kø. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Newcomer
Join Date: Dec 2011
Posts: 2
|
![]()
Hei folkens, jeg er helt ny på forumet.
Ser ut som det er mange kunnskapsrike folk her og det ser således ut til å være et interessant forum. Reiser endel Oslo - Bangkok og har reist med div ulike flyselskap uten at jeg merker veldig stor forskjell. Men har aldri reist med Aeroflot. Skal innrømme at jeg er litt fordomsfull i så måte. Men har kjente som har reist med Aeroflot opptil flere ganger uten større problemer enn å bli misforstått på restauranten på SVO..... Neste tur kom litt brått på da sjefen min var så grei og innvilga meg noe overført ferie samt litt avspasering i februar. Problemet er at det er high season til Bangkok da og de fleste billetter er relativt dyre. Thai direkte til ca 8600,- er et alternativ, Finnair til 6800,- med et ekstra stopp i Hongkong er et annet. Aeroflot utmerker seg med kun ca 4250,- med minimal ventetid på SVO både på tur og retur. Hva mener dere? Vet noen om det er A330 eller 767-ene som blir brukt SVO-BKK? Eller evt hvor jeg kan finne ut av dette? På forhånd takk.....Dodraugen |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 6,208
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Apr 2011
Location: SVG
Posts: 1,833
|
![]()
Man får se hvilke flytyper som benyttes på bookingsidene til SU. Ser ut som det er A333 på alle avganger til Bangkok. Har dog bare sjekket en tirsdag i begge retninger.
SU har ellers en del info om economyproduktet sitt her: http://www.aeroflot.ru/cms/en/flight/on_board/economy Skal selv reise t/r OSL-PEK med SU til våren. Til PEK har de to daglige turer hvor den ene går med A330 og den andre med B767. Bestilte så klart noen få dager før den nye avgangen til OSL ble lagt ut for hjemreisedatoen, slik at det kun var den kjipe 767-avgangen fra PEK som passet mht. connection ![]() Ellers er det bygget mye nytt på SVO i det siste. Det er spesielt terminal F (tidligere terminal 2) som har fått veldig mye kritikk. Nye terminal D samt E som forbinder D og F skal visst være bedre. Dessuten er F blitt pusset opp. Er det noen som har erfaringer med "nye" SVO? Hvordan er prisnivået på f.eks. mat på SVO? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Newcomer
Join Date: Dec 2011
Posts: 2
|
![]() Quote:
http://chartex.ru/cityflight.asp?ID=95&Dest=4979 1h 45 m ventetid på SVO begge veier er det. Da tåler man 45-60 min. forsinking kanskje....? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Oct 2010
Location: Bærums Verk
Posts: 1,181
|
![]()
Aeroflot i luften er veldig bra men de som jobber i transfer office i svo er hekser alle sammen, som nekter å hjelpe deg mer en å skrive ut billettene til neste destinasjon. Jeg hadde booket novotel(visumfri sone) der en gang siden jeg hadde en natts transfer der. De sa att jeg ikke hadde en resarvasjon men, de som jobbet i loungen kom meg til utsettning å kjeftet på heksen i luken, som til slutt sendte meg til hotellet etter ett 6 timer LANGT mareritt der
![]() Fra korea(ICN) hadde jeg 767 som jeg prøver å ungå fordi de er gamle... Det hvar bra service ombord å seteavstanden er geri. Airbussene er fine og nye, men jeg syns kapteinene som flyr oslo ruten flyr noe rart? Er det noen andre som har erfaring med litt rar flyvning på Oslo ruten??? |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 6,208
|
![]() Quote:
Rar flyging? Ikke noe spesielt som jeg har lagt merke til iallefall. Stortsett hendelsesløse flyturer. Ryktes at Tupolevne ble sendt en annen rute enn alle andre pga mulig spionasje en gang i tia. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2011
Posts: 135
|
![]()
Terminal E er hvertfall veldig bra, med god plass og med ganske god utsikt til evt spotting. Alle butikkene osv, var ikkje ferdig bygd (September 2011).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Oct 2010
Location: Bærums Verk
Posts: 1,181
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2009
Location: EGPH
Posts: 448
|
![]()
Terminaler D og E i seg selv er helt på nivå med de fleste europeiske flyplasser. Problemet som alltid i Russland er serviceinnstillingen, eller mangel på sådan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Apr 2011
Location: SVG
Posts: 1,833
|
![]()
Drar opp denne igjen. Hvordan er det med minibanker airside på SVO-2 (DEF)? Har lest litt motstridende signaler på om dette fins eller ei.
Er det slik at man ikke kan gå fritt mellom D, E og F? |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Oct 2010
Location: Bærums Verk
Posts: 1,181
|
![]()
Jeg prøvde å ta ut noe penger der i juni men uten sukse da banken var ute av drift. Trur det er noe regler om at det ikke er lov også... mellom D og E kan du gå fritt men mellom F og resten er jeg litt usikker.(jeg så ingen hindring da jeg hvar der sist).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2009
Location: Ukraina/Norge
Posts: 280
|
![]() Quote:
Sikkert noen lover og regler som spiller in her regner jeg med. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Jan 2008
Location: TRF
Posts: 568
|
![]()
SU bruker A330 til NRT, så flyet er det ingenting å utsette på. Men du må betale for ekstra drikke.. Også har du som nevnt SVO.. IMO er SU et bra og billig alternativ til Tokyo alt i alt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Livsnyter
![]() Join Date: Aug 2008
Posts: 3,055
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Jan 2008
Location: TRF
Posts: 568
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Barnevogn på OSL (splittet fra Economy Extra og Fast Track) | Edricson | Reiseforum | 25 | 30-05-2015 09:51 |
Hvordan er F hos Asiana? (splittet) | AndersE | Reiseforum | 28 | 02-08-2012 18:26 |
Star-selskaper - hvordan er business over Atlanteren? (splittet) | Eirik | Reiseforum | 8 | 09-10-2011 04:35 |
Hvordan er LH sine A380 på economy? | MisterOlsen | Reiseforum | 20 | 10-07-2011 16:41 |
Hvordan handles bagasje ifht. mengde pr. fly? (splittet) | sail4fun | Flyforum | 7 | 12-07-2010 00:31 |