![]() |
|
![]() |
#21 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() ![]() Nå skal ikke jeg til NRT, men A330 til PEK blir nok bra. B767 på tilbakeveien derimot... ![]() Angående B767ene til SU: er det samme (slitne) interiør i alle? Ser på airfleets at de har 4 som ble levert fabrikknye i 1999, 4 som er kjøpt fra hhv. KLM og EVA (hvorav de 2 fra EVA er klare for museum), samt 1 leaset. Grunnen til at jeg bekymrer meg litt for minibanker er at det ville være greit å kunne kjøpe noe (spesielt mat) med 5,5 timer transfer på SVO. Uten å ha vært der før blir det jo litt vanskelig å vite hvor mye en trenger, derfor passer det dårlig å ta ut på forhånd. Såvidt jeg har forstått aksepteres euro og amerikanske dollar på flyet i tillegg til rubler (men ikke kort), mens kun noen fåtalls steder på flyplassen aksepterer EUR/USD og kort. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Dine fulle medpassasjerer har nok de samme intensjoner.
Last edited by Happyflyer; 26-01-2012 at 13:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Flyreise uten IFE og/eller gratis alkohol er noe jeg prøver å unngå, Men jeg har noen turer med SU B767. Alle flyene jeg har fløyet med virker ganske slitne, men jeg vet ikke om noen av disse tilhører de nyeste.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Kan jo besvare noen av mine egne spørsmål nå etter å ha prøvd Aeroflot.
Var ikke noe problem å bruke visakort på SVO. Stort sett alle butikker og kiosker tar kort. Det eneste var at transaksjonen ikke gikk gjennom i en av kioskene, men siden det ikke er langt mellom kioskene i terminal F var det bare å gå videre til neste kiosk hvor alt funket fint. Litt variabelt hvilke valutaer som aksepteres, men de fleste steder tar minst rubler og gjerne euro. Noen steder tar ganske mange valutaer, f.eks. tax-free'en i terminal E. Kiosker priser som regel varene i rubler mens tax-free butikkene priser i euro (man kan som nevnt ofte betale i andre valutaer, men da med litt dårligere kurs). Automater tar bare rubler. Det var fritt fram å gå mellom alle terminalene, selv om det er en solid gåtur fra ende til ende. Dårlig luft i terminal F siden det røykes inne (designerte røykeområder flere steder i terminalen), og litt trangt siden det er kiosker og tax-free butikker overalt. F er også eneste terminal med gratis WiFi, men klarte å få dekning et stykke inn i terminal E óg. Terminal E er veldig romslig, og ser ut som om det skal bygges flere butikker der etter hvert. Terminal D er nok den fineste, men litt trangere enn E. I terminal D og E er det lukkede røykerom. Har hørt SVO bli omtalt som overpriset, men syns egentlig prisnivået der var helt greit, i hvertfall om man er vant til norske flyplasser. Ca. 20 kroner for en brus på kiosk, og gode muligheter for et rimelig måltid på TGI Fridays eller Burger King. Det var AVOD på A330. Stor skjerm og massevis av innhold, dog litt tregt. Var forøvrig veldig fornøyd med equipment change fra B767 til A330 på returen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hei,
skal fly Aeroflot på langdistanse om noen måneder, og lurer på hvordan erfaring dere har på disse på langdistanseflygning til Asia. Mange av mine venner er litt bekymret, men har de grunn til det? Eller er det bare noe som henger igjen fra gamle dager? |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Her er min TR fra CPH-SVO-PVG (feb12):
http://milepoint.com/forums/threads/...an-that.28354/ Kort fortalt: avoid! |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Cruising altitude
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Hadde de vært så ille hadde de ikke fått lov til å trafikkere norske og andre europeiske lufthavner. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Cruising altitude
|
![]()
åjoda, aeroflot er nok verre enn en god del andre selskaper, da i service klassen. jeg har bare beskrevet en opplevelse som en bekjent opplevde, og har ikke kommentert noe om sikkerheten til flyselskapet! selvfølgelig er flyene godkjent og bestått tester for å kunne fly og har heller ikke være redd for å fly med dem (kommer mest sannsynlig aldri til å skje), men dog igjen så er det en grunn til å folk foretrekker et fly selskap framfor et annet...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Når det gjelder service så får man i det minste "gratis" servering hos Aeroflot, i motsetning til mange andre, f.eks SAS. Så på hvilken måte er servicen så dårlig hos Aeroflot? Jeg tviler på at den er så dårlig som du innbiller deg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Cruising altitude
|
![]() Quote:
Du må lese nøyere på tittelen på tråden: LANGDISTANSE. fra det jeg vet, så har SAS også det du kaller "gratis" servering på sine langdistanser. Videre, så innbiller jeg meg ingenting, av de som jeg har pratet med, har ingen av dem vært imponert over servicen til aeroflot. Misforstår meg ikke, jeg har ingenting imot flyselskapet! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Aeroflot har helt ok service på long haul. På linje med f.eks LH, KL og andre europeiske selskaper i economy. Fordommene mot russiske selskaper er stor her i landet, men det er ingen grunn til ikke å reise med SU. Det som ikke er bra er connection-fasilitetene på SVO, som også kan fortone seg som noe kaotisk.
Men altså, inflight-service er på høyde med de fleste andre selskaper. Når det gjelder IFE, har de AVOD installert i A330-flåten. 767-flåten er nok noe mer forhistorisk, med skjermer i taket såvidt jeg vet, uten at jeg personlig har fløyet i annet enn A330. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
evig optimist
|
![]()
Og mange som velger SU til østen, reiser vel til BKK? Og den ruta skal vel fra nyåret betjenes med flunka nye 77W? Tror ikke det er noen stor grunn til å frykte en flytur med SU. Vurderer det faktisk selv i feb 13.
![]() |
#34 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Du får det du betaler for.
Blir fraktet fra A til B til en billig penge. Helt grei servering, alkohol koster. Servicen i lufta er som nevnt på høyde med andre europeiske, trenger du noe form for assistanse på SVO derimot........ Det er vel den værste flyplassen å få problemer / utfordringer på. Ingen service i det hele tatt. Fløy selv med kone og to små barn til HKG i februar 2011. Sliten 767 begge veiene, det kommer jeg ikke til å gjøre igjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Livsnyter
![]() Join Date: Aug 2008
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
På ATL er det ihvertfall ingen fare for å sulte!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Livsnyter
![]() Join Date: Aug 2008
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Angiveligt fordi der er for mange "incidents" med russere, der har fået for meget vodka. Det gælder visse destinationer som BKK, PVG, HAV m.fl.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Barnevogn på OSL (splittet fra Economy Extra og Fast Track) | Edricson | Reiseforum | 25 | 30-05-2015 09:51 |
Hvordan er F hos Asiana? (splittet) | AndersE | Reiseforum | 28 | 02-08-2012 18:26 |
Star-selskaper - hvordan er business over Atlanteren? (splittet) | Eirik | Reiseforum | 8 | 09-10-2011 04:35 |
Hvordan er LH sine A380 på economy? | MisterOlsen | Reiseforum | 20 | 10-07-2011 16:41 |
Hvordan handles bagasje ifht. mengde pr. fly? (splittet) | sail4fun | Flyforum | 7 | 12-07-2010 00:31 |