![]() |
|
![]() |
#21 |
Superflyer
|
![]()
God formiddag fra et solfyllt Trondheim
Her skinner sola fra skyfri himmel ![]() Idag skal formen prøves ut med squash....... ![]() Ha en strålende dag folkens ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
|
![]()
God formiddag fra Forus/Tananger,
Dagen er godt igang, flott sensommer vær her over i sørvest. Satser på at solen kommer frem i løpet av dagen. Temperaturen er det ingenting å si på. Med litt gå-på humør blir en travel uke noe lettere å komme seg igjennom. Morgendagen byr på den sedvanlige champagne-flighten østover fjellet med SK4002. Det blir å begrense antall legger fløyet til 4 denne uken mot 8 sist uke. Ha en fin dag alle forumister. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
|
![]() Quote:
Til tross for at de ikke-sosialistiske partiene dobler sitt flertall i antall stemmer til nesten 50 000 stemmer mer enn de rødgrønne, holder det ikke helt denne gangen heller. 3000 flere Venstre-stemmer (over sperregrensen) ville gitt fem flere mandater til V og trolig 85-84 i borgerlig favør i antall mandater. Så de som gikk fra V til Høyre av taktiske grunner har gjort en megatabbe. ![]() Men ellers er det jo selvsagt Ap og Stoltenberg som er vinneren. Jeg beklager men jeg tror ikke at de borgerlige kan vinne med en mediedekning som innebærer at landets statsminister kan sitte i alle debatter på statskanalen NRK (som er fullstendig overlegen i antall seere på valgsendinger) og dominere og styre uten debatten uten å bli stilt nærmest et eneste kritisk fra programlederne. Når det er opposisjonen som må forsvare seg og stå til ansvar, mens det er de rødgrønne som har styrt landet i fire år, blir det i mine øyne noe galt med valgdekningen. Journalistene klarer ikke å skjule sine politiske holdninger og går rett inn i det rødgrønne taktiske spillet. Beklager, men dette måtte bare ut, det har vært et nitrist politisk døgn. ![]() For øvrig, god morgen til alle!
![]() |
![]() |
#24 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
God morgen. Litt valgbakrus her også, men jeg klarer ikke å hisse meg opp over dette resultatet. Det nesten måtte gå sånn, delvis pga. hr. Sponheim!
"Er det en ting jeg er sikker på er det at SV kommer til å få mer innflytelse i regjeringen. Slik fungerer dessverre demokratiet i Norge. SV må vise at tjener på regjeringsdeltakelsen og nå er de hissigere enn noen gang. Dette vedder jeg med hvem som helst om. Det er synd på Norge". Jeg tror faktisk at flere og flere SV´ere vil ha partiet ut av regjeringen.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Free Luigi
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Vel, når så mange velger å stemme rød-grønt etter 4 år, så er det mulig at de som stemmer borgerlig ikke innser at folk kanskje synes det er helt greit slik de har styrt landet. Vi har det stort sett veldig bra i Norge.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
G'tirsdag fra Maura. Snart klar for noen timer på jobb. Var også så heldig å få en mail fra BA i dag, som minnet meg på at jeg skal fly med de om en uke. Så snilt av de, jeg kunne jo ha glemt det
![]() Også spent på om jeg får den "nye" jobb-pc'en til å funke sånn som jeg vil. Noen som f.eks. vet om det er normalt at scrollehjulet på musen ikke skal virke? Eller at man ikke kommer seg på nett i Firefox (når de funker i IE)? Jaja, en får vel dagen til å gå, og etter denne er det bare tre dager igjen til helg, og et par uker fri ![]() Ønsker alle en flott tirsdag ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
God morgon från Uppsala,
Efter en fin måndag på många sätt är det dags för ännu en dag med sol och snart bär det av till universitetet för lite studier i rysk grammatik. Det blir även en tur för att avlägga röst i årets kyrkoval. I övrigt är det inte allt för mycket nytt här, life goes on! |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
1. Favoriserers det største partiet gjennom mandatberegningen 2. Favoriseres grisgrente strøk over byene Så får mindretallet styre videre ![]() Hadde jeg hatt snøscooter og bodd i Finnmark hadde stemmen min vært verdt 2,5 ganger så mye ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Quote:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Jaja ... er det rart jeg flyttet ut ..... ?
![]() G'morgen her fra nordsiden av Atlanta hvor regnet trommer mot taket. Tempen er imidkertid behagelige 22 ... Naa skal guttungen vekkes og dras til tidlig matte - wish me luck ... Seks dager til helg! |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
God formiddag. Godt å vite at nok folk fortsatt velger fellesskap framfor den sterkestes rett. De som taper et valg leter alltid etter noen å legge skylda på, enten det er valgordninga eller det er journalistene.. eller en annen partileder...
Det er et personvalg det handler om, utfra konkrete nominasjoner. Slik er vår valgordning, og folket har talt. Forøvrig har jeg lyst til å kommentere det noen sier om småpartier og regjering: det er da ikke første gang et lite parti er med i en regjering. Poenget med samarbeid er jo at man sammen kan finne større og bedre løsninger enn man kan alene. Slik er det både i og utenfor politikken.
![]() |
#34 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
God ettermiddag fra Oslo! Tidenes valgvakefest er over - og i motsetning til de fleste andre her på forumet, gleder jeg meg stort over fire nye år med rødgrønn regjering og nok et knallbra valg for Arbeiderpartiet. Norge har hatt seks regjeringer de siste tolv årene, og det blir utrolig spennende med en rødgrønn regjering som styrer i åtte sammenhengende år, kanskje mer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Sånn - ferdig med arbeidsdagen, har dratt hodet opp av sanden og ser at verden er omtrent den samme som i går. Sponheim holder på å sjekke ut, VG skriver om tabloide saker, kø på E18 osv.
Ja, var det ikke et eller annet om flertall eller ikke, antall stemmer, stemmekluss osv. en plass vest for Irland for noen år siden ![]() Ha en fin ettermiddag de neste 1460 dagene ![]()
![]() |
#36 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Hvor er Bizflyer? Er det rart vi drikker??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
![]() |
#38 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
God kveld fra Havøysund. Da er arbeidsdagen omsider over, og det er tid for å lage seg litt gourmetmiddag (Fjordland). Deretter blir det å lade opp til kveldens Chelsea kamp. Kan vel se for meg verre måter å slå i hjel en kveld på enn å kose seg med god fotball.
![]() Ha en fortsatt regnfull dag.
![]() |
#40 |
FinalCall.travel/no
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|