![]() |
|
![]() |
#241 |
Anthill kicker
|
![]()
Wideröe tjener sin föde mest som feeder-enhet inn i SAS' (og NAS') ruteverker og har en synergi-verdi i den sammenheng. Alene betraktet - hvisnär Wideröe fraklippes - er det SAS' egne styrke som svekkes. Den (?) som evntlt viser interesse for ä kjöpe opp Wideröe sikter egentlig ä anskaffe et väpen som kan rettes mot SAS for - i neste runde - kjöpe opp selve SAS, til en desto lavere pris som SAS er blitt sterkere rammet etter ä ha mistet kontroll pä Wideröe .... fölg mine öyne ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Jeg har tidligere forstått det slik at salget av Widerøe var ikke diskutabelt av grunner som jeg nevnte i forrige post. Man kan altså ikke hoste opp andre verdier å selge for å beholde Widerøe. Sett i lys av hva som er skrevet tidligere i denne tråden, og tråden om salget av SGH, om nedskrivinger dersom verdivurderingen av SGH og Widerøe er så feil som det kan se ut til. Så vil vel ikke det styrke et ønske om å beholde Widerøe innom hus i SAS, gitt at kravet om å selge er selskapets betydning for infrastrukturen i Norge? Vidar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Mange flymodeller skal/selges | Tarzan | Samlerhjørnet | 3 | 06-01-2018 17:02 |
Eigarskap og vilkår (Splitta frå "WF skal selges") | 73H | Flyforum | 20 | 14-11-2012 06:44 |
Wideroe.no vs sas.no | seilfly | Reiseforum | 15 | 29-09-2010 19:23 |
SAS skal selges | imm | Flyforum | 13 | 02-03-2010 23:03 |
City airline skal selges | MartinL | Flyforum | 6 | 13-08-2009 23:18 |