![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2007
Location: Ekeberg
Posts: 1,949
|
![]()
Travel Pulse melder følgende:
Quote:
EK vil eksempelvis bli nektet en andre daglige rotasjon. Ettersom jeg forstår så eier ikke den nederlandske stat stort av AFKLM men AMS er derimot 100% eiet av stat/kommune så de har vel sine motiver. Dette blir en interessant utvikling og spent på hvordan EU vil forholde seg til dette. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 6,197
|
![]()
Og av trafikkrettigheter utenfor EU og Open Skies avtalen med USA er jo biliteralt mellom hvert enkelt land, så dette har ingenting med hvem som eier flyplass eller flyselskap å gjøre
Edit - ser at EU Har en open skies avtale med Qatar og UAE. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Venter på denne jeg:
Storbritannia vil redusere avgangene til AMS fordi denne flyplassen spekulerer i å redusere britenes APD-inntekter. Dette vil helt klart gå ut over KLM og KLM cityhopper i tillegg til en rekke britiske selskap som easyJet, flybe og BA, men britene liker ikke at en slik hub-flyplass tar inntekter som den britiske stat skal ha.
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Oct 2011
Location: Norge/ litt omkring
Posts: 1,295
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,705
|
![]()
Det er jo interessant sett i lys av den motsatte situasjonen der USA ikke vil ha DY inn på markedet.
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,025
|
![]()
Dette er jo litt ironisk all den tid hele KLM sin suksess jo er bygget på og være en internasjonal hub, og dermed har både flyplass og selskap blitt langt større enn hva Amsterdam sin størrelse skulle si. Akkurat slik EK, EY og QR har gjort nå
Og svært mye av KLM sin vekst er jo nettopp avlet frem pga Nederland har hatt svært liberale luftfartsavtaler med andre land. Såvidt jeg husker var de vel første til og ha open skies med USA? De har allerede 2x daglig. En A380 og en 77W. Mens såvidt jeg ser har Etihad og Qatar 1x daglig Det som gjør det litt artig er jo at KLM og Etihad har codeshare på KLM som AMS-AUH flight I tillegg uttalte en av sjefene i Air France-KLM (husker ikke hvem) denne uken at de tjente penger på sin rute til DXB. Hvilket de neppe hadde gjort hadde den påståtte overkapasiteten vært. Det kan ikke stemme da de selskapene har begrensninger til flere EU land, f.eks Tyskland og Frankrike. Qatar (Air Force) kjøpte også nylig noen Rafael jagerfly fra Frankrike og man regner med QF snart får økte rettigheter derfra |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 6,197
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2013
Posts: 768
|
![]()
http://www.dn.no/nyheter/utenriks/20...anair-nei-takk
Ser ikke ut som flyplassen ønsker Ryanair velkommen heller, - Vi er en anstendig kvalitetsflyplass, sier en talsperson for Amsterdam Schiphol |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jun 2014
Posts: 1,242
|
![]() Quote:
AMS forsöker å begrense Sandkasse selskapene ved ikke å legge tilrette for vekst og uttaler at FR vil senke kvaliteten på tilbudet flyplassen tilbyr. Samtid går CPH i den rake motsetning og önsker disse etableringene velkommen med subsidier og tilrettelegging. Dette skal det bli spennende å fölge utfallet av! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,025
|
![]() Quote:
Som nevnt tidigere så tror jeg det neppe er helt tilfeldig at KLM f.eks på OSL i langt større grad kommer med E190 istedet for 737 etter Emirates gjorde sin entre her. Og det er det jo lite AMS får gjort noe med |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,025
|
![]() Quote:
http://www.leprogres.fr/economie/201...s-lyon-et-nice Så da er det bare legge inn en stor nok bestilling på tullipaner og tresko, og vips så kan de øke på Amsterdam |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ansvaret for anbudsruter overføres fra stat til fylke | Someone | Flyforum | 2 | 24-11-2017 14:58 |
Amerikanske selskaper vil hindre MEB3 ekspansjon til/fra USA | SQ321 | Flyforum | 87 | 14-07-2017 18:15 |
Primera Air søker om trafikkrettigheter til USA | Trdfly | Flyforum | 3 | 02-05-2017 17:59 |
Norwegian søker trafikkrettigheter til USA | LN-MOW | Flyforum | 5 | 12-05-2012 23:51 |
SAS-rute til New York har ført til økte flypriser | kekker | Småprat | 4 | 23-09-2011 18:40 |