![]() |
|
![]() |
#41 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Sannsynligvis et segl som ikke er helt tett, enten ved dør eller nødutgang. Dette kan skje f.eks. hvis gummien blir for tørr og stivner litt. Ikke noe farlig ettersom trykkforskjellen gjør at de ikke kan åpnes.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg får ikke lov til å starte nytt tema så jeg drar opp denne tråden igjen og håper det er greit.
Flyskrekk har gjort at jeg ikke har flydd på over 4 år, men nå er jeg klar til å gi det et nytt forsøk. Jeg har gått på kurs og vet at alt er trygt, men angsten er utrolig kraftig og starter mange dager (måneder) før avreise. Jeg har fått sitte med pilotene flere ganger og det er utrolig beroligende hvor rolige de er der foran. Den ene gangen slo de også av autopilot for å vise. ![]() Det jeg synes er vanskeligst med flyskrekk er at man ikke kan avbryte hvis man først prøver. Med f.eks. angst for edderkopper kan man jo velge å avbryte "tilvenningen", men det får man ikke gjort mens man er oppe i lufta. Jeg har forsøkt å lete meg frem til museum som kan ha "hele fly" utstilt slik at det er mulig å kjenne på angsten i kabinen. Jeg har forsøkt å ta kontakt med både SAS og Norwegian om det vil være til bry for dem om jeg booker en billett, sjekker inn, men velger å gå av før dørene stenges. Dette for å jobbe med angsten. Har dessverre ikke fått noen svar og jeg har ikke lyst til å gjøre at et fly blir forsinket... Har bestilt to langflyvninger som jeg skal klare å gjennomføre, men det hadde vært greit å jobbe slik at jeg kan få tilbake godfølelsen med ferie... Noen som har tips til hvordan jeg kan få trent på dette? |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
|
![]()
Har selv ikke noen tips, men som LN-MOW sier her, Widerøe holder fortsatt noen kurs i høst...
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Lykke til! ![]()
![]() |
![]() |
#45 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Flymuseet i Bodø har et fly og en kabinseksjon du kan gå inn i, men da må du kanskje fly først?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() Hvis ikke så er det en kortflyvning før langflyvningen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() Skal undersøke med Teknisk museum, var ikke klar over at de hadde fly der. Vi var innom sasmuseet på OSL og de sa at de hadde blitt tilbudt et fly fra sas (husker ikke modell) men så hadde de ikke fått plass til det. Litt synd da det hadde vært super trening for slike som meg ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]() Quote:
Store kostnader inne i bildet.... http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=120801
![]() |
![]() |
#50 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Hilsen John (Kabinsjef @ DY) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Flyklapper
|
![]()
De fleste selskaper er veldig bevisste på slikt. Det er bare å si ifra.
Var selv hardt angrepet av flyskrekk ... Jeg slet det ganske enkelt bort. Fløy ofte og etterhvert ble det bedre og bedre. Ble som regel dratt med av dårlige venner. Kan fortsatt kjenne et 'stikk', men det går over. Klarer du turen, anbefaler jeg en tur til Seattle. Du kan prøvesitte fly så mye du vil, både på Museum Of Flight og på museets restaurasjonssenter på Everett. På Everett kan du også se dem skru sammen widebody'ene til Boeing. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Seattle er en by jeg alltid har drømt om å se, ikke pga. fly, men det hadde jo vært en god bonus! Har billetter til 2 turer over dammen og klarer jeg det burde jo Seattle gå bra og! ![]() Jeg er på Osl en gang i uka og titter på take-off og landing, det hjelper. Får ikke angst av det lenger nå og mens jeg står der får jeg jo lyst til å fly... Tenk alt man kan oppleve, verden blir så liten når man kan fly ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Flyklapper
|
![]()
Det er ikke noe logikk forbundet med dette. Det er bare noe man må overvinne. Hodet sier en ting, magen skriker forbannelser. Du må la hodet forstå at den er sjef.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
777 ''Simply the best!''
|
![]()
Første gang jeg skulle ut å fly. I 2003 tror jeg det var. Livredd er ordet. Heldigvis har jeg alltid vært en person som enten har funnet info fra Internett eller fra bøker.Det at jeg fant ut av ting ''tvært'' hjalp mye. Jeg ville forstå lyder og alt det som gjorde meg redd. Flyskrekken har nok ikke sluppet taket helt her enda, men det går stort sett greit å ut å fly enten det er til utlandet eller i Norge.
''Failure is simply the opportunity to begin again, this time more intelligently''- Henry Ford Last edited by SE_DDL; 22-09-2014 at 01:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Kjipt med flyskrekk, men egen erfaring med andre fobier er bare å gi gass, blir sakte men sikkert bedre når man innser at det egentlig ikke er farlig. Hender man får tilbakeslag, men på sikt blir det meste bedre.
Lykke til! |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Takk for svar. Ja jeg vet at fobier må behandles med tilnærming, det som gjør flyskrekk så ekstremt er at man ikke har noen måte å avbryte på. Dessverre har min fobi utviklet seg til ekstrem angst, derfor har jeg ikke flydd på mange år. Jeg har lest mye, og "spottet" på Osl noe som gjør meg tryggere. Angsten kommer ikke lenger av å se flyene ta av. Dette forumet er også genialt, man får jo nesten lyst til å fly av å se alle flotte bilder og lese historier!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Huttetu.. nå skal jeg snart ut å fly igjen. Trodde jeg var kvitt flyskrekken, men nå merker jeg at den kommer snikende.
Skal ut å fly med et 737-600 med en flytid på nesten 3 timer. Og når jeg ser bilder av den lille saken der så begynner jeg jo å lure på om den når frem den lange veien ![]() Tenker spesielt på returflighten, da snur flyet på bare 1 time. Klarer virkelig 'grisen' å fly 6 timer i strekk med 1 times pause? Joda, såklart gjør den det. Ifølge flightradar så gjør den ihvertfall det ![]() Håper noen kan forklare meg at det faktisk er trygt! |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Flyklapper
|
![]()
Vanlig snutid på innlandet er 25 minutter, så det er rikelig tid der du skal. De er ikke så gode på kort snutid ved Middelhavet, men det har med arbeidstempoet å gjøre.
Et fly tjener ikke penger mens det står på bakken, så derfor vil man ha så høy utnyttelse som mulig. En 737-600 har ca 2500km rekkevidde ... det skulle holde deg gående en fire timers tid .. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Valg av flyselskaper og flyskrekk | Tornerose | Småprat | 74 | 20-04-2017 12:52 |
Flyskrekk og A380 | Lillemeg | Småprat | 10 | 10-01-2012 18:10 |
Flyskrekk kurs i Bodø | MD11 | Flyforum | 0 | 01-04-2008 20:01 |
Flyskrekk | LN-MOW | Flyforum | 0 | 21-03-2006 14:25 |