![]() |
|
|
![]() |
#1 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Men punktlighet på 90% kontra 55% er jo en viss forskjell ...
|
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Joda, men da snakker vi om avganger innen 15 minutter fra oppsatt avgangstid. Det er jo selvsagt bra å komme avgårde på tid, men når forsinkelsen inntreffer så viser uansett denne statistikken at man i gjennomsnitt kun blir 43 minutter forsinket ut fra OSL (og om SK blir forsinket, som riktignok skjer betydelig sjeldnere, så blir man i gjennomsnitt 31 minutter forsinket). Jeg synes ikke dette høres ut som russisk rulett, jeg.
![]() Last edited by TOS; 18-09-2014 at 18:08. |
![]() |
![]() |
#3 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
SAS er (mer enn 15 minutter) forsinket ca 1 av 10 dager. Altså 3 ganger i måneden. DY er forsinket ca annenhver dag .. antar 16 dager siden det såvidt er over 50%. Jeg stiller imidlertid litt spørsålstegn ved DY's tall, da de ofte omskedulerer rutene når de er forsinket over midnatt, og jeg er ikke sikker på om statistikken her inkluderer dette som forsinkelse eller om det bare regnes fra den nye avgangstiden. Jeg tror imiodlertid ikke at dette er noe DY gjør med hensikt - jeg mistenker at Avinor ikke fanger det opp. |
|
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Det som jeg har sittet med en inntrykk av når man leser her inne er at "alle" som reiser med DY blir sittende i timevis. Denne statistikken viser vel at det ikke er riktig så ille, selv om annenhver avgang (i gjennomsnitt) er forsinket med 43 minutter. Basert på dette ville jeg ikke hatt store motforestillinger mot å booke DY (jeg overlever en gjennomsnittlig forsinkelse på 43 minutter på en så lang reise som til NYC). Last edited by TOS; 18-09-2014 at 18:38. |
|
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Er det ikke vanlig at man setter opp ny avgangstid ved forsinkelse? Jeg aner ikke hvordan dette håndteres av Avinor, men om det ikke fanges opp så er det selvsagt en stor svakhet. Forsinkelsen må selvsagt regnes fra opprinnelig avgangstidspunkt. Dette kan kanskje gjelde flere selskaper enn DY?
|
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norwegian håndtering av forsinkelser m.v. (håndtering, media etc) (del 2) | Discus | Småprat | 61 | 25-01-2020 15:27 |
SAS - service og håndtering av forsinkelser og kanselleringer (splittet) | LN-HFH | Småprat | 57 | 08-08-2018 11:56 |
SAS Håndtering av forsinkelser/kanselleringer m.v. | gregas85 | Reiseforum | 54 | 23-11-2015 13:06 |
Håndtering av longhual-forsinkelser - SAS vs DY | SQ321 | Småprat | 29 | 01-08-2014 10:27 |