Quote:
Originally Posted by hanschristian
Kan nok med hånden på hjertet si at det mest spektakulære stedet jeg har bodd er Kicheche sin Bush Camp i Maasai Mara, Kenya. ( http://kicheche.com/our-camps/bush-camp) Natt 3 i vårt opphold passerte det 37 løver mellom vårt telt og naboteltet. Og å se en leopard kun 10 meter unna seg når man rusler fra teltet for å spise lunch - DET er rimelig unikt... 
|
Bush camps er spennende. Bodde på
Ikoma Wild camp i Serengeti for noen uker siden. Det var flere som ble vekket av sebraer om natten, men jeg sov som en sten i hytte med solide vegger. Hørte at noen på en annen camp ble vekket av løver som angrep sebraer midt på natten. Mange fikk panikk da de var like ved og gikk ut av teltene og begynte å springe hysterisk rundt. Vaktene måtte strengt jage dem inn i teltene igjen.
Like ved hadde
Four Seasons et hotell med felles eller privat infinity pool hvor man kan se utover Serengeti og ned på en dam hvor det ofte var elefanter. Siden jeg allerede har reist nok rundt i den delen av Serengeti kunne jeg godt tenkt meg å finne noe tilsvarende et annet sted.