Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 01-03-2012, 22:15   #81
Mjolnir
ScanFlyer Gold

Mjolnir's Avatar

Default Re: Spektakulære hoteller: Ritz-Carlton Hong Kong, Marina Bay Sands, what next?

Er tydeligvis fortsatt noen som sliter med forskjellen på "luksus" og "spesiell opplevelse" ja

Ikke ekstremt unikt kanskje, men bodde ei natt på et luksushotell i jungelen for to år siden, hvor dusjen var plassert på balkongen i andre etasje - rett ut mot jungelen.

OP varslet forresten allerede i første post at dette kunne bli en prinsessetråd. Jeg syns faktisk disse trådene (kanskje denne spesielt) produserer svært mye nyttig info
Mjolnir is offline   Reply With Quote
Old 01-03-2012, 22:37   #82
imm
ScanFlyer Crusty

Default Re: Spektakulære hoteller: Ritz-Carlton Hong Kong, Marina Bay Sands, what next?

Quote:
Originally Posted by Mjolnir View Post
Er tydeligvis fortsatt noen som sliter med forskjellen på "luksus" og "spesiell opplevelse" ja

Ja, jeg er en av de som ikke kan komme med et godkjent hotell i denne tråden. Svært få blir jo akseptert som spektakulære, uansett hva vi måtte synes vi som har vært der.
Hva som er spektakulært for meg er kanskje ikke spektakulært for andre.
Og jeg våger meg ihvertfall ikke med å beskrive noe hotell jeg synes er spektakulært igjen.

Spesielle opplevelser ja, det har jeg også hatt, både i Afrika og andre steder. Og som nevnt i en annen tråd, det har virket for meg som om "kose-meg-faktoren" har vært omvendt proposjonal med prisen jeg har betalt. Det enkle har ofte vært det beste.
Old 01-03-2012, 22:56   #83
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Quote:
Ikke ekstremt unikt kanskje, men bodde ei natt på et luksushotell i jungelen for to år siden, hvor dusjen var plassert på balkongen i andre etasje - rett ut mot jungelen.
Har du litt mere info om hvor og hva dette var?

Hadde selv stor fornøyelse av å ha en apefamilie på plenen forran hytten jeg bodde i på en av mine turer i Afrika. De turnet stadig på vanningsanlegget for å lure i seg vanndråper. Ikke det mest spesielle hotellet, men likevel en fin opplevelse.

Elendig billedkvalitet, men slik var det døgnet rundt rett utenfor hytten min:
http://www.youtube.com/watch?v=Iw8YKd6pzNs

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 01-03-2012, 23:03   #84
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Quote:
Originally Posted by imm View Post
Ja, jeg er en av de som ikke kan komme med et godkjent hotell i denne tråden. Svært få blir jo akseptert som spektakulære, uansett hva vi måtte synes vi som har vært der.
Hva som er spektakulært for meg er kanskje ikke spektakulært for andre.
Og jeg våger meg ihvertfall ikke med å beskrive noe hotell jeg synes er spektakulært igjen.
Jeg er sikker på at du har vært på steder med noe unikt. Hva var det som var unikt som ikke kan oppleves på hundrevis av andre gode strandhoteller i Karibien og ellers rundtom i verden?

Vi må få lov til å være litt bortskjemte i denne tråden med så mange her som over flere år har fråtset i verdens beste destinasjoner og hoteller.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
Old 01-03-2012, 23:31   #85
litt-amatør
ScanFlyer Molded

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Jeg er sikker på at du har vært på steder med noe unikt. Hva var det som var unikt som ikke kan oppleves på hundrevis av andre gode strandhoteller i Karibien og ellers rundtom i verden?

Vi må få lov til å være litt bortskjemte i denne tråden med så mange her som over flere år har fråtset i verdens beste destinasjoner og hoteller.
Jeg skjønner at du ønsker å lage en tråd der dukan provosere med dine "prinsesse"-uttalelser. Da er det viktig å gjøre det på en morsom og mer respektfull måte. Folk bruker tid og innsats på å svare deg og legge ut fantastiske bilder. Som jeg har hatt stor glede av. Må si at Park Hyatt Tokyo så fantastisk ut...
02.03.2025: OSL-AGP (DY)
05.03.2025: AGP-OSL (DY)

Last edited by litt-amatør; 01-03-2012 at 23:48.
litt-amatør is offline   Reply With Quote
Old 01-03-2012, 23:51   #86
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Quote:
Originally Posted by litt-amatør View Post
Jeg skjønner at du ønsker å lage en tråd der dukan provosere med dine "prinsesse"-uttalelser.
Helt feil.

"Edit: Dette er ikke en tråd for å finne verdens beste, mest luksuriøse eller dyreste hotell, men for å finne hoteller som har noen spektakulært og unikt i betydning at det er noe ved dette hotellet som man ikke kan oppleve andre steder og som gjør at folk vil komme til hotellet for å oppleve akkurat dette og som gjør hotellet i seg selv til en destinasjon. At hotellet ellers er blandt verdens beste er ikke et must, men selvsagt positivt."

Jeg er ute etter nyttige tips i denne tråden. Er det så vanskelig å stille seg spørsmålet "Er det noe ved dette hotellet som er unikt, spektakulært og som man ikke kan oppleve noe annet sted?" Det finnes faktisk flere slikte hoteller.

Quote:
Jeg mener ganske bestemt at du kunne gjort dette på en morsom og mer respektfull måte. Folk bruker tid og innsats på å svare deg og legge ut fantastiske bilder. Som jeg har hatt stor glede av.
Har du spurt deg selv hvor arrogante og respektfulle folk er som kommer med personangrep og kaller meg navn fordi de poster i feil tråd?

Har startet en annen tråd for steder som er bra, men ikke unike.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
Old 02-03-2012, 00:22   #87
Mjolnir
ScanFlyer Gold

Mjolnir's Avatar

Quote:
Har du litt mere info om hvor og hva dette var?
Så faktisk gjennom bildene fra turen før jeg postet, men det ser ut til at navnet på hotellet ikke har kommet med på noen av dem. Et lite søk på Google tyder imidlertid på at det heter Narada Tropical Resort Hainan og er beskrevet her. Vi bodde i den billigste romtypen som kommer opp i bookingmotorene tror jeg, dvs. valley view/dal.
Prøvde ikke Doctor Fish selv, men det ble sagt at det kiler litt, samt at det fins tilsvarende med større fisk andre steder som nesten er på grensen til å gjøre litt vondt. Mener pris for adgang til den "fiskedammen" var 70 yuan. Ellers er fjellene i området ganske så spektakulære:
Old 02-03-2012, 01:17   #88
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Er overrasket over å se noe slikt fra Hainan som jeg trodde var en ganske så kjedelig øy. Dette ser jo ut som Zhangjiajie. :-)

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
Old 02-03-2012, 19:49   #89
Mjolnir
ScanFlyer Gold

Mjolnir's Avatar

Har aldri hørt om Zhangjiajie før, men wow - ser ut som Hainan på steroider Muligens hakket behageligere temperatur óg. Kan skrive under på at fjelltur på Hainan var rimelig hett
Old 02-03-2012, 20:14   #90
no-backpacker
ScanFlyer Blue

Quote:
Slår de denne utsikten jeg hadde over Hong Kong?
Det er jo nesten umulig si ut i fra et bilde, men jeg vil si: ja...

Akk, jeg savner Hong Kong...

Xxx.
no-backpacker is offline   Reply With Quote
Old 02-03-2012, 21:45   #91
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Quote:
Har aldri hørt om Zhangjiajie før, men wow - ser ut som Hainan på steroider Muligens hakket behageligere temperatur óg.
De tok masse bilder der som inspirasjon til landskapet i Avatar...

Synd det ikke er et hotell på en av toppene.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
Old 02-03-2012, 22:04   #92
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Quote:
Originally Posted by no-backpacker View Post
Det er jo nesten umulig si ut i fra et bilde, men jeg vil si: ja...
Ser at Tripadvisor har tatt Intercontinental Hong Kong med på en liste over 10 spektakulære hotellutsikter. De har også med på listen Traders i Kuala Lumpur som jeg allerede har nevnt .... og Hilton i Budapest som jeg akkurat droppet for et mer sentralt beliggende hotell. Hadde sikkert fått grei utsikt der med gullstatus.

http://www.tripadvisor.com/InfoCente...5F__bed-m14431

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
Old 03-03-2012, 15:12   #93
no-backpacker
ScanFlyer Blue

Quote:
Slår de denne utsikten jeg hadde over Hong Kong?
Quote:
Ser at Tripadvisor har tatt Intercontinental Hong Kong med på en liste over 10 spektakulære hotellutsikter. De har også med på listen Traders i Kuala Lumpur som jeg allerede har nevnt .... og Hilton i Budapest som jeg akkurat droppet for et mer sentralt beliggende hotell. Hadde sikkert fått grei utsikt der med gullstatus.

http://www.tripadvisor.com/InfoCente...5F__bed-m14431
Ja, der ser du.... :-) IC i Budapest har forresten også en veldig god utsikt hvis du har rom mot elven, ellers er ikke hotellet voldsomt luksuriøst, men jeg liker meg godt.

Xxx.
no-backpacker is offline   Reply With Quote
Old 03-05-2012, 16:18   #94
LN-BLO
ScanFlyer Silver

Faller dette inn under definisjonen "spektakulært"?

http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=10057736

Bygget ser ut som det kunne vært på månen, bare med korallrev og palmer. Harry? Ja! Unikt? tja!
LN-BLO is offline   Reply With Quote
Old 15-05-2012, 19:30   #95
jefi99
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by jp.dk
Nogle gange kan de blive for kedeligt at bo på hoteller, der minder for meget om hinanden.

Her er en liste over nogle af verdens mest særprægede steder at overnatte.

De tæller et girafpalæ i Kenya, betonrør i Østrig og psykadeliske værelser i Berlin.
http://jp.dk/rejser/andet/article2778184.ece
Old 07-02-2014, 21:32   #96
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Drar frem denne gamle tråden selv om jeg er fullbooket det neste halvåret. Er det noen som har fått med seg andre spektakulære og unike hotellkonsepter det siste halvannet år?

Lover å ikke bite.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
Old 07-02-2014, 22:01   #97
Mjolnir
ScanFlyer Gold

Mjolnir's Avatar

Husker ikke hva som er postet her for to år siden, og gidder ikke lese gjennom tråden på ny, så med fare for at det allerede er nevnt:

http://inhabitat.com/finlands-hotel-...9QEwAg&dur=243
Old 07-02-2014, 22:13   #98
jameson82
Flysitter

jameson82's Avatar

Quote:
Husker ikke hva som er postet her for to år siden, og gidder ikke lese gjennom tråden på ny, så med fare for at det allerede er nevnt:

http://inhabitat.com/finlands-hotel-...9QEwAg&dur=243
Aner meg du mener denne; http://www.kakslauttanen.fi/
Old 07-02-2014, 22:40   #99
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Quote:
Originally Posted by jameson82 View Post
Aner meg du mener denne; http://www.kakslauttanen.fi/
Har ikke hørt om denne før, de hadde virkelig slått til man mange arktiske konsepter som man kan oppleve på et opphold langt uti de finske skoger: glass-iglooer, sne-iglooer, tømmerhytter, torvkjellere og i tillegg julenisse- og reingreier. Prøvde meg på booking, men det så ut til å være helt fullt.

Noen som har vært der?

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
Old 08-02-2014, 17:31   #100
Kjersti
ScanFlyer Blue

Quote:
Har ikke hørt om denne før, de hadde virkelig slått til man mange arktiske konsepter som man kan oppleve på et opphold langt uti de finske skoger: glass-iglooer, sne-iglooer, tømmerhytter, torvkjellere og i tillegg julenisse- og reingreier. Prøvde meg på booking, men det så ut til å være helt fullt.

Noen som har vært der?
Jeg har ikke vært der, men jeg leste nettopp om stedet i en rosablogg (var mest bilder):
http://livingdoll.blogg.no/1390146480_lapland.html, http://livingdoll.blogg.no/139028554...lauttanen.html, http://livingdoll.blogg.no/1390283194_sleigh_ride.html, http://livingdoll.blogg.no/139035794...tiful_day.html, http://livingdoll.blogg.no/139038181...me_of_day.html, http://livingdoll.blogg.no/139035812...t_evening.html (Beklager alle linkene)

Glassigloene ser fine ut på bilder, men jeg ville nok heller reist til Troms eller Finnmark for mange av de samme aktivitetene (slede og reinsdyr, snøscooter, hundekjøring). Minst like god sjanse for å se nordlyset der, og billigere er det også.
Kjersti is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules