Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 01-03-2012, 08:36   #61
Ståle
Amatør

Ståle's Avatar

Default Re: Spektakulære hoteller: Ritz-Carlton Hong Kong, Marina Bay Sands, what next?

Quote:
Originally Posted by Hpkris View Post
Hvor billig klarte du å få det? Finner ikke et rom under 1600.- kr natta via hotels.com
Muligens noen har misforstått, bor to netter hos Marina bay Sands med påfølgende to netter hos Hilton og med nattflyving begge veier blir jeg borte i sju dager. Fikk prisen du fant per natt ja, og fant tilogmed billigere overnatting senere i mai men siden LHs tilbud hadde siste avreise 15/5 så ble det avreise så sent som mulig.

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post

Eller hva med et slikt rom?
Kult rom, men ville følt meg litt uglesett..plutslig svømmer en dykker forbi?

Since 01.02.2007
Ståle is offline   Reply With Quote
Old 01-03-2012, 08:41   #62
Happyflyer
ScanFlyer Silver

Default Re: Spektakulære hoteller: Ritz-Carlton Hong Kong, Marina Bay Sands, what next?

Respektabelt utvalg av drikke. Spesielt barskapet imponerer. The Glenlivet har jeg ikke sett på miniatyrflakse før.
Edit: Denne postem er ment som et svar til Tomm777 sine bilder fra PH Tokyo

Last edited by Happyflyer; 01-03-2012 at 09:00.
Happyflyer is offline   Reply With Quote
Old 01-03-2012, 08:55   #63
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Quote:
Originally Posted by Ståle View Post
Muligens noen har misforstått, bor to netter hos Marina bay Sands med påfølgende to netter hos Hilton
Bruker ofte bo på flere hoteller om jeg er et sted flere dager. Pass på at standard/spektakulæritet øker gjennom hele reisen for da blir hele reisen en opptur. Ikke så lurt at det går nedover hele reisen...

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 01-03-2012, 09:34   #64
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Quote:
Det meste av det du legger ut her (personlig service, privat basseng, fin innredning og kunst, gaver, mat og drikke av meget høy kvalitet) har jeg opplevd på flere hoteller og det gir absolutt en fin opplevelse, men det utgjør ikke det jeg her vil kalle spektakulært eller unikt som man ikke kan oppleve mange andre steder. Jeg kunne som sagt tatt bilder som hadde vært tilsynelatende identiske fra flere hoteller jeg har vært på.
He he.. Det er en ganske saa stor forskjell paa hva som defineres som luksus rundt om i verden, kamerat, ikke 250 dollars "villaer" med basseng i Thailand vi snakker om her.

Ahh.. Saa du er ikke ute etter noe spektakulaert, du er ute etter noe som er harry eller tacky (akkurat som safekofferten din). (Moderatorer, kanskje man skal endre tittelen paa denne traaden? )

Da er det jo bare aa ta turen til Las Vegas, Macau eller Dubai. Der kan du for 12 dollar tasse igjennom roer som gaar igjennom ett haibasseng paa Mandalay Bay, kjoere berg & dalbane igjennom New York til 4 dollar, spise middag oppe i eiffel taarnet i Paris etc etc etc etc... Blodharry gullbelagte ting finner du jo ogsaa igjennom hele Dubai (selv om det finnes SKIKKELIGE luksushoteller der utenom blodharry sheikheide greier).

Marina Sands hoerer selvsagt hjemme paa harrylista di, men at RC HKG gjoer slett ikke det.
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 01-03-2012, 09:36   #65
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Quote:
Originally Posted by Happyflyer View Post
Respektabelt utvalg av drikke. Spesielt barskapet imponerer. The Glenlivet har jeg ikke sett på miniatyrflakse før.
Edit: Denne postem er ment som et svar til Tomm777 sine bilder fra PH Tokyo
Glenlivet mini finner du ogsaa i F paa AA og UA domestic USA.
Old 01-03-2012, 09:38   #66
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

Jeg synes denne tråden igjen har en litt trist utvikling - hvor trådstarter nokså arrogant avviser mange gode forslag....jeg føler i hvertfall ikke lenger for å kopmme med forslag bare for å få de "avvist" med kommentarer som beste fall vitner om uvitenhet....
Old 01-03-2012, 09:45   #67
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Originally Posted by dc-8-63 View Post
Jeg synes denne tråden igjen har en litt trist utvikling - hvor trådstarter nokså arrogant avviser mange gode forslag....jeg føler i hvertfall ikke lenger for å kopmme med forslag bare for å få de "avvist" med kommentarer som beste fall vitner om uvitenhet....
Er du overrasket? Tommy har en god oppsummering. Det er tydelig utsikt som er viktig, noe som i og for seg ikke er spektakulært. Hvis denne utsikten er så viktig, ta en tur med småfly eller helikopter og heller bo på et skikkelig hotell.
Når MBS og Lebua nevnes som noe spesielt, faller jeg av.

Last edited by Dag Viking; 01-03-2012 at 09:49.
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 01-03-2012, 10:12   #68
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post
Ahh.. Saa du er ikke ute etter noe spektakulaert, du er ute etter noe som er harry eller tacky
Jeg prøver ikke å komme med noen forkleinense av hotellene du har lagt ut bilder fra, de ser på ingen måte dårlige ut. Kanskje det er en idé med en egen tråd med pompøse og dyre hoteller som ikke på noen måte er unike. Det jeg prøvde å få tak i i denne tråden er det unike som man kan oppleve med enkelte hoteller.

Jeg ser absolutt at mange hoteller som har verdensrekord i ditt og datt kan være harry og gi en lite personlig eller avslappende opplevelse med mange gjester, på samme måte kan også mange pompøse luksushoteller også være harry og høyest mulig pris blir ofte deres beste "selling point".

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
Old 01-03-2012, 10:18   #69
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dag Viking View Post
Når MBS og Lebua nevnes som noe spesielt, faller jeg av.
Det som er spesielt med MBS er bare bassenget og ikke resten av hotellet. har du eksempler som andre som har lignende bassenger? Om ikke blir dette faktisk unit og spesielt.

Har du eksempler på andre hoteller som har barer som er lignende eller mer spektakulært enn Sirocco på toppen av Lebua? Om ikke er dette faktisk unikt og spesielt.

Det er ikke derved på noen måte sagt at disse 2 er blandt verdens beste hoteller eller at rommet og servicen er like unik. Jeg tror det er her mange har misforstått meg.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
Old 01-03-2012, 10:36   #70
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Det som er spesielt med MBS er bare bassenget og ikke resten av hotellet. har du eksempler som andre som har lignende bassenger? Om ikke blir dette faktisk unit og spesielt.

Har du eksempler på andre hoteller som har barer som er lignende eller mer spektakulært enn Sirocco på toppen av Lebua? Om ikke er dette faktisk unikt og spesielt.

Det er ikke derved på noen måte sagt at disse 2 er blandt verdens beste hoteller eller at rommet og servicen er like unik. Jeg tror det er her mange har misforstått meg.
Basseng klarer jeg ikke engasjere meg i.

Sirocco var en kjedelig opplevelse. Grei nok utsikt, men middels mat og trekken gjorde at stearinlyset måtte tennes på nytt 10 ganger i løpet av middagen. At det er en typisk turistattraksjon trekker ikke akkurat opp opplevelsen.
Tyholt-tårnet i Trondheim kan gi like fin utsikt, det roterer jo også

Menara i KL har vesentlig bedre utsikt enn Scirocco, men maten er også der veldig middels.

Skal du bo høyt kan du velge PH i Shanghai, 79-93. etasje. Spektakulært? Neppe, det er vel nok et storbyhotell med god utsikt.
Stratosphere i Las Vegas har god utsikt fra kapell, bar og restaurant. Bo der? Nei takk. Ta heller en øl i baren under solnedgangen og en tur i insanity.
Old 01-03-2012, 11:27   #71
Ståle
Amatør

Ståle's Avatar

Quote:
+1, smaken er og blir som baken.

Since 01.02.2007
Ståle is offline   Reply With Quote
Old 01-03-2012, 11:35   #72
jameson82
Flysitter

jameson82's Avatar

Tror Robert har vokst ifra den blå planeten vår så det eneste som kan tilfredstille hans krav om unikhet og utsikt måtte være noe som dette:
Old 01-03-2012, 11:54   #73
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Quote:
Originally Posted by jameson82 View Post
Tror Robert har vokst ifra den blå planeten vår så det eneste som kan tilfredstille hans krav om unikhet og utsikt måtte være noe som dette:
Nei, overhodet ikke. Robert trenger nok heller en reality check mer enn noe annet. Naar man lever med en illusjon at man er utrolig smart siden man aldri har blitt frastjelt noe paa ett hotellrom og tror det er paa grunn av en billig samsonite hardkoffert og at man i den traaden kommer tilbake med finten at fine klokker og dyre kofferter er jaalete og pompoest (siden han ikke har det selv), ogsaa denne traaden er et godt eksempel paa hvor lite jordnaer vaar venn er naar han paastaar at fantastiske og unike hotelleiendommer han aldri har bodd paa kun har hoey pris som selling point og at det er harry og pompoest, men ehhh... navnet paa denne traaden inneholder ett hotell som absolutt er i denne "kategorien" og han mener at den eiendommen er spektakulaer... Det aa bruke tripadvisor som referanse paa om hoteller er bra eller ikke, sier ogsaa en god del..

Men han er underholdende, det skal han ha. Alle online forum trenger en village idiot, fordi det er det eneste man kan kalle en som tror han vet alt selv om han er en vaarkylling naar det gjelder aa vaere bereist sammenlignet med veldig mange paa dette forumet.

Jeg laerer noe nytt hver eneste gang jeg er paa lengre reiser og jeg henvender meg ofte til flere online forum for raad og vink. Det (og en STOR dose ydmykhet) er noe Robert boer laere av.

Last edited by Tommy777; 01-03-2012 at 11:57.
Old 01-03-2012, 12:26   #74
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post
Jeg laerer noe nytt hver eneste gang jeg er paa lengre reiser og jeg henvender meg ofte til flere online forum for raad og vink. Det (og en STOR dose ydmykhet) er noe Robert boer laere av.
Jeg bruker også flere forum for å finne info og intensjonen med denne tråden var også å finne info, men mange har tendens til å misforstå alt som kan misforstås og tar seg nær av at man ikke er ute etter det samme som dem i alle tråder. Har derfor nå lagt enda en disclaimer på starten av denne tråden.

Jeg setter absolutt pris på all kunnskap som er samlet på dette forumet og jeg har fått veldig mange nyttige tips, men det bør være litt takhøyde for at alle ikke alltid er ute etter det samme. Jeg er klar over at jeg ikke vet alt og har heller ikke prøvd å uttrykke det. Med ca. 15 nye destinasjoner i året ligger jeg langt etter mange her. Jeg er også klar over hvor misvisende plassering på Tripadvisor kan være og har tatt det opp i flere fora, men her blir man jo raskt klassert bare man refererer til tjenesten.

Jeg har for eksempel i denne tråden spurt om noen har erfaringer med Abraj Al-Bait Towers hvor jeg er ute etter mer pålitelig info enn hva jeg finner i Tripadvisor, men det så ikke ut til at noen hadde vært der.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
Old 01-03-2012, 12:38   #75
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

jeg tror det er mere enn nok takhøyde - men kanskje måten en blir svart på kunne ha en hyggeligere tone. Tror flere har fått sine forslag avvist på en svært lite hyggelig måte og ofte basert på manglende kunnskap...
Old 01-03-2012, 12:57   #76
LN-FHU
Superflyer

LN-FHU's Avatar

Takk Tommy, for bildene fra Park Hyatt på Maldivene. Det er bare å begynne å jobbe for å akkomodere oss for neste julebord.....

Frode H.
LN-FHU is offline   Reply With Quote
Old 01-03-2012, 12:58   #77
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Quote:
jeg tror det er mere enn nok takhøyde - men kanskje måten en blir svart på kunne ha en hyggeligere tone. Tror flere har fått sine forslag avvist på en svært lite hyggelig måte og ofte basert på manglende kunnskap...
Jeg avviser ikke noe basert på manglende kunnskap, men fordi det er postet i feil tråd.. selv om det var bra og imponerende.

Og når det gjelder hyggelig tone burde kanskje enkelte vurdere om det er forbildelig å kalle andre idiot bare fordi man foretrekker kofferter med 2 hjul og har et rasjonale for det. Det burde også være mulig å diskutere uten stadig å gå på person.

Ja, det hadde sikkert vært lurt å starte en annen tråd alà " best luxury resorts around the world".

Edit: startet:
"Verdens beste hotell-opplevelser"
http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=100404

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL

Last edited by robertaas; 01-03-2012 at 13:10.
Old 01-03-2012, 13:20   #78
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

Når man omtaler Patagonia som ødemarken i Argentina - er det kun manglende kunnskap.
Old 01-03-2012, 15:12   #79
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Quote:
Når man omtaler Patagonia som ødemarken i Argentina - er det kun manglende kunnskap.
Man skal fly 2 timer fra Buenos Aires og så reise 35 km til til et området som er kjent for natur og ikke akkurat urbanisme så må man da ha takhøyde for å kalle det for "ødemark" uten få slengt personkarakteristikker etter seg.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
Old 01-03-2012, 15:32   #80
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dag Viking View Post
Sirocco var en kjedelig opplevelse. Grei nok utsikt, men middels mat og trekken gjorde at stearinlyset måtte tennes på nytt 10 ganger i løpet av middagen. At det er en typisk turistattraksjon trekker ikke akkurat opp opplevelsen.
Jeg så straks problemet med Sirocco som restaurant med vind og masse folk rundt, og vurderte derfor kun baren.
Quote:
Menara i KL har vesentlig bedre utsikt enn Scirocco, men maten er også der veldig middels.
Om man skal ha utsikt er jo KL Tower bedre enn kun å komme opp til 42. etasje i Petronas, men roterende restauranter på under 300 meters høyde er ikke akkurat noe sjeldent. De har det omtrent i annen hver tyske by.

Selv likte jeg meg godt i Skybaren i 33. etasje i Traders i KL, spesielt den lune stemingen når det regnet rett ned i bassenget man sitter rundt, men den kvalifiserer kanskje heller ikke til denne tråden.

Quote:
Skal du bo høyt kan du velge PH i Shanghai, 79-93. etasje. Spektakulært? Neppe, det er vel nok et storbyhotell med god utsikt.
Har faktisk vurdert PH i Shanghai og tidligere uten hell spurt om erfaringer derfra. Hvordan var hotellet? Har man som hotellgjest noen priviligert aksess til observasjonsplattformen?

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
Reply

Posting Rules