Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 12-06-2014, 00:54   #1
RedLine
ScanFlyer Silver
 
RedLine's Avatar
 
Join Date: Mar 2014
Posts: 853
Default Re: Hvorfor flyr ikke SAS Bergen - London?

Quote:
Originally Posted by Boeing_fan View Post
I tillegg ser jeg ikke helt hvorfor SAS skal gidde å bruke ressurser på å mate andre selskapers ruter fra LHR, fremfor sitt eget nettverk fra CPH.
Når det gjelder langdistanse destinasjonene så er det mange selskaper SAS ikke er i direktekonkurranse med, bla Thai, SQ, South African, Avianca, Air NZ, Eva Air, Ethiopian Air osv. Det er en del penger på å tjene på å feede disse selskapene. Og SAS feeder jo Thai og SQ i stor stil i dag og da er London en god destinasjon der frekvensene til begge de nevnte er mye bedre. Det må jo være i alliansens felles interesse og beholde disse kundene, fremfor å miste dem til KLM eller BA.

Det jeg prøvde å antyde var at dersom grunnlaget for å fly til LHR i dag akkuratt er litt for svakt så vil det hjelpe om en alltid kan fylle opp de siste resterende 20-30% med godt betalende connection pax.

SVG-LHR opplever jeg hvertall at det er mange som skal videre, og da hvertfall med SQ (blant andre meg selv, og jeg tar LHR forran FRA any day ).

Last edited by RedLine; 12-06-2014 at 01:02.
RedLine is offline   Reply With Quote
Old 13-06-2014, 09:57   #2
petter380
Powder hound
 
petter380's Avatar
 
Join Date: Dec 2011
Location: Litt overalt
Posts: 1,987
Default Re: Hvorfor flyr ikke SAS Bergen - London?

Quote:
Originally Posted by RedLine View Post
Når det gjelder langdistanse destinasjonene så er det mange selskaper SAS ikke er i direktekonkurranse med, bla Thai, SQ, South African, Avianca, Air NZ, Eva Air, Ethiopian Air osv. Det er en del penger på å tjene på å feede disse selskapene. Og SAS feeder jo Thai og SQ i stor stil i dag og da er London en god destinasjon der frekvensene til begge de nevnte er mye bedre. Det må jo være i alliansens felles interesse og beholde disse kundene, fremfor å miste dem til KLM eller BA.

(...)

SVG-LHR opplever jeg hvertall at det er mange som skal videre, og da hvertfall med SQ (blant andre meg selv, og jeg tar LHR forran FRA any day ).
Helt enig! LHR ftw!
__________________
Siden 2005
petter380 is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Hvorfor flyr ikke DY til Frankfurt? Wahoo Småprat 15 24-03-2015 07:22
Hvorfor flyr ikke Iberia til OSL? AN0510 Småprat 5 12-12-2014 19:38
Hvorfor flyr ikke Ryanair på andre Avinor-flyplasser enn Haugesund? Tarzan Småprat 18 18-08-2014 20:00
Hvorfor flyr ikke Norwegian til Zurich? vstenhjem Småprat 0 10-12-2013 14:52
Hvorfor flyr ikke SAS til Brasil? BraathensSafe1985 Flyforum 15 26-07-2010 13:14


All times are GMT +2. The time now is 15:30.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.