![]() |
|
![]() |
#101 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 3,619
|
![]() Quote:
Når det gjelder gjennomgående billetter(innsjekket bagasje står det faktisk ikke på Widerøe, da både Norwegian og andre for den saks skyld kan tegne interlineavtaler med alt det innebærer! Din påstand her er jo å rette baker for smed ..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
Location: Oslo
Posts: 8,483
|
![]()
Innføring av bonusprogram innenlands er jo en del av realitetene.
Dersom Eurobonus overhode har noen verdi for SAS, som er den mest opplagte konkurrenten her, så bør det fungere til å få folk til å velge bort denne ruta. SAS hade et tilbud som ikke er spesielt mye dårligere enn BMI på strekningen, selv med bytte i Oslo, og da er det jobben til Eurobonus å sørge for at kundene er lojale til SAS, i stedet for å velge en konkurrent. |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 179
|
![]()
Poenget med bonuspoeng er sikkert medvirkende, men først og fremst er det avgangstidene som er feil. Jeg jobber i "oljå" og når jeg bestiller flybilett på jobben så betyr pris lite, bonuspoeng betyr litt, men avgangstid og reisetid betyr mest.
Nordmenn sitter gjerne på fly til Syden midt på natta dersom det bare er billig nok - men det er altså når de reiser på ferie - IKKE når de reiser i jobben. På ferie er alle glade dersom billetten er billig, ungene får is og kona får lov til å shoppe tysk hvitvin og solkrem på tax-free. Slik er det ikke når man er på jobb. Avgangen fra Evenes skulle vært ca. kl. 6:30. Avgang fra Stavanger skulle vært i 16-17-tiden. Så måtte man funnet en kveldstur til flyet - f.eks. Evenes-Trondhjem-Evenes. Om dette er mulig å få til vet jeg ikke - men slik det er nå er det dødfødt. SAS gikk i samme fella den gangen de startet opp flygninger mellom Stavanger og Trondhjem (med Fokker 50 for leeenge siden). Avgangstiden var dengang ca. kl. 12 og ruta ble raskt lagt ned - ingen fløy på det tidspunktet. Senere ble ruta startet opp igjen med avganger ca. kl. 6 og 17 - det har fungert veldig bra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Feb 2011
Location: BGO
Posts: 773
|
![]() Quote:
Som formulert i utredningen "Alternative ruteopplegg for Finnmark og Nord Troms" [sic] som tidligere har vært diskutert her: "Skulle FOT rutene og de kommersielle rutene vært drevet isolert hver for seg med egne ressurser ville det krevd flere fly og flere mannskaper. Alternativt måtte tidtabellene vært endret. Da ville begge typer ruter fått et dårligere tilbud. Ved å benytte 4 fly i en operasjon kan antallet flymannskaper reduseres. Det er spesielt kostnadene for stand by personell som reduseres når dette kan planlegges felles for 4 fly i forhold til i separate grupper." Som LN-TIB sier, flyene går ofte videre. Sjekk nedenstående oversikt fra samme utredning (2011), hvor grå felt er anbudsruter og fargede felt er kommersielle ruter. Last edited by vbirk; 07-04-2014 at 04:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Air Traffic Controller
Join Date: Feb 2005
Posts: 1,282
|
![]()
Det er i alle fall tydelig at SAS vil ha BMI på huet og ræva ut av landet. Etablerer seg "plutselig" på de samme rutene, som BMI flyr.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,326
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Upgrade me....
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,325
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,612
|
![]()
I dagens Stavanger Aftenblad går det tydelig frem at ruten henger i en tynn tråd om det ikke skjer noe radikalt kjapt.
Innen 2 måneder vil jeg tro det er "game over". Last edited by OJB; 10-04-2014 at 11:35. Reason: Stavefeil |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,326
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Air Traffic Controller
Join Date: Feb 2005
Posts: 1,282
|
![]()
Tar mye heller fly mellom Evenes og Tromsø, enn å sitte rett opp og ned i "hurtigbåten" i x antall timer. Etter min mening, en lite komfortabel tur. Billig er det heller ikke.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Mar 2008
Location: Harstad
Posts: 2,683
|
![]()
BMI har helsides annonse i dagens lokalavis hvor de ber folk om å komme med tips pr mail om hvordan de kan få ruten til å fungere. Aner vi siste halmstråd før ruten avvikles?
Quote:
__________________
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Air Traffic Controller
Join Date: Feb 2005
Posts: 1,282
|
![]()
Har bare dårlige erfaringer med den båten. Rister og bråker/iskaldt eller glovarmt. 25min med Widerøe, er bedre syntes jeg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Feb 2011
Location: BGO
Posts: 773
|
![]()
Mye av poenget ved å rykke inn helsidesannonser for å etterspørre forbedringsforslag pr. epost forsvinner jo når epostadressen ikke virker.
----- The following addresses had permanent fatal errors ----- <oljeruten@bmiregional.com> (reason: 550 Invalid recipient <oljeruten@bmiregional.com> (#5.1.1)) ----- Transcript of session follows ----- ... while talking to cluster5.eu.messagelabs.com.: >>> DATA <<< 550 Invalid recipient <oljeruten@bmiregional.com> (#5.1.1) 550 5.1.1 User unknown <<< 503 RCPT first (#5.5.1) ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,326
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Air Traffic Controller
Join Date: Feb 2005
Posts: 1,282
|
![]()
Bruker drøye 30min fra Harstad til Evenes, så så veldig lang tur er det ikke
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,326
|
![]()
Da kjører du fort. Flybussen bruker mer tid, ikke minst pga stoppene inne i byen. Og det er uansett lenge enn nesten null minutter fra sentrum til havna i begge byene. Pluss innsjekk, venting etc.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Air Traffic Controller
Join Date: Feb 2005
Posts: 1,282
|
![]() Quote:
Prøvde for gøy oljeruten@bmiregional.com , og det kom ingen feilmelding nå, så det var nok bare litt hikke i systemet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Mar 2008
Location: Harstad
Posts: 2,683
|
![]()
Under press tross lysning
Quote:
__________________
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,612
|
![]()
SAS konsernsjef Eivind Roald hadde et greit innlegg i Stavanger Aftenblad tirsdag denne uke som tilsvar til samme avis sin artikkel om bonuspoeng innenlands som kanskje burde fjernes for at mindre aktører skulle greie å overleve med nisjeruter.
Det lar seg ikke gjøre å linke til leserinnlegget , men jeg skal få tak i en pdf format og legge dette ut her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Powder hound
![]() Join Date: Dec 2011
Location: Litt overalt
Posts: 2,000
|
![]()
Oljeruta legges ned
http://www.aftenbladet.no/nyheter/lo...l#.U2kcE35jrNA Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Braathens flyr ruten EVE-TRD nå for WF | Tarzan | Småprat | 6 | 09-11-2018 17:43 |
BMI Regional starter KSU-SVG og SVG-GOT | Trdfly | Flyforum | 22 | 17-02-2015 12:31 |
De nye rutene fra SVG (BMI Regional) | WestAir | Småprat | 1 | 26-03-2014 21:54 |
OSL BMI regional | LN-RJJ | Spotteralerts | 3 | 14-06-2013 23:55 |
BMI legger ned Kjevik ruten | MartinL | Flyforum | 13 | 29-09-2007 14:38 |