![]() |
|
![]() |
#41 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
Last edited by TOS; 25-02-2014 at 20:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]()
Nei, jeg er klar over det, men det virker som at mange her i diskusjonen mener at dette er helt forskjellige saker.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,527
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,910
|
![]() Quote:
Quote:
![]() ![]()
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,910
|
![]() Quote:
![]()
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,527
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
http://www.bls.gov/oes/current/oes_35620.htm#39-0000 En del av disse gruppene får neppe spesielt mye tips heller. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,527
|
![]()
Se første post i denne tråden. Basislønn $1500 plus $2 per time i diett (71 timer) skulle gi en brutto månedslønn på $1642. 1642 x 12 gir $19.704.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]()
Ja, så da er det USD 18000 per år, eller USD 19700 med per diem. Det første et stykke unna 20k, mens det andre er nokså nærme?
Last edited by TOS; 25-02-2014 at 21:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Bonusjeger
Join Date: Apr 2012
Location: Oslo
Posts: 788
|
![]() Quote:
Og den andre lobby-aktive part her (Lufthansa/SAS) har definitivt ikke samme modell, og det er vel disse saken handler om mtp lobbyvirksomhet.
__________________
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2013
Posts: 99
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,910
|
![]() Quote:
(Jeg har jo også puslet med dette med konkuranse analysene forut for Air France sin åpning av Paris - Seattle, så jeg hører på deg men jeg hører ingen argumenter, ser ingen analyser ![]() For å svare på spørsmålene over: PÅ hvilken måte spiller det noen rolle for konkurransen mellom MXP og JFK at flyet opprinnelig kommer som en forlengelse til en rute videre til UAE? - Ruten MÅ starte i UAE. - Den MÅ opererses av samme maskin DXB - MXP - JFK. - MXP er ikke hjemmebase for Emirates - MXP - JFK er Tertiar marked (fra konkuranse analysen) OSL - JFK er Primaer Markedt for DU. - Emirates må bygge opp og vedlikeholde en salgs organisasjon i MXP. - Emirates har minimal Feed i MXP. - En ny rute f.eks. MXP - FLL må også starte i UAE. Som reduserer potensiell inntekts muligheter på DXB - MXP og som fort fører til at en ikke kan åpne nye ruter fra MXP. Det er noen av de forskjellene jeg har erfart - når det gjelder forskjellene på Primaer Marked og Tertiear Marked så stod Priomaer markeder for Air France sin Seattle rute for over 60% av inntektene - mens det beste Tertiear markedet stod for mindre enn 10%. Det er store forskjeller som vi også ser i hvor lite Fifth Freedom er benyttet.
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
Dette adresserer imidlertid i liten grad det jeg oppfatter å være ALPAs hovedpoeng: I forhold til de elementene som ALPA & co har trukket frem så har de imidlertid vært bekymret for noe som ser ut til å være helt andre ting; nemlig at US carriers må konkurrere på trafikk mellom EU og US mot selskaper hvis personell er ansatt på baser i Asia (på linje med tilfellet Emirates). Enig? Hvis så, hva er forskjellen i forhold til dette aspektet som ALPA & co kaller unfair competition når det er snakk om DU? De aspektene du trekker frem er ikke med på å forklare dette, men kan kanskje si noe om hvorfor volumet på denne trafikken ikke er så stort. Noen av poengene du trekker frem forstår jeg ikke helt. At en ny rute MXP-FLL må starte i DXB betyr vel strengt tatt ikke at man nødvendigvis mister inntektspotensial på DXB-MXP? Det skjer vel kun om man med en slik rute reduserer trafikkvolumet på strekningen (og det er strengt tatt ikke umulig å erstatte en enkeltstående flygning fra DXB til MXP med en rute som går videre til f.eks. FLL). Hva angår salgsorganisasjon, så vil man vel kunne håndtere slikt desentralisert? Eller alternativt, om man allerede flyr på MXP fra DXB så har man en eksisterende organisasjon? Paris-Seattle: Dette var en direkteflygning fra Paris til SEA, eller hadde den en mellomlanding? For Emirates snakker vi om å mellomlande i MXP for å ta på/slippe av passasjerer og cargo. Jeg sliter med å se likheten, men mangler kanskje noe av bildet. Man kan gjerne snakke om primær-, sekundær- og tertiærmarkeder, men poenget er nå uansett at for passasjerer som skal fra MXP til JFK så kan du fly med Emirates i stedet for UA eller AA eller liknende (på samme måte som at DY kan være et alternativ om du skal til NY, men kanskje i mindre grad et alternativ om du skal et annet sted der DY ikke flyr direkte til). Hvis det bare er pga manglende volum at dette er noe helt annet så får vi la det bli med det, men det endrer fortsatt ikke hvilke betingelser de amerikanske carriers må konkurrere mot. Last edited by TOS; 26-02-2014 at 01:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2012
Posts: 212
|
![]()
Altså, hvis EK må fly 2x MXP pr dag, for så å fly videre ut til hhv FLL og JFK, så vil man potensielt doble setekapasiteten mellom DXB og MXP. Dette vil føre til (mest sannsynlig) dårlig belegg på ruten DXB - MXP og derfor sviktende inntekter (eller høyere utgifter om du vil). DU har ikke denne begrensningen når de ønsker å fly LGW - JFK (med sitt crew basert i BKK), og kan derfor fly LGW - FLL, JFK ++ UTEN å måtte fly OSL/STO/CPH - LGW først. (Med samme maskiner , altså F.eks OSL - LGW med 787 x antall ganger pr dag.) Hvis de skulle operere under samme begrensning som EK, så hadde det vært tilfellet, og det er på ingen måte levedyktig å fly mellom scandinavia og LGW såpass mange ganger pr dag, gjerne om morgenen for å få til noenlunde OK rutetider ut fra LGW igjen.
Håper du ser forskjeller TOS, da denne er ekstremt åpenbar og veldig veldig konkurransevridende ihht sakens kjærne. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
De begrensningene du snakker om kan, som nevnt, påvirke omfanget på denne trafikken fordi det påvirker den totale lønnsomheten i trafikken, men US carriers må fortsatt konkurrere på de rutene som rent faktisk opprettes med Emirates sine lønninger som sannsynligvis ikke er gode i forhold til det US carriers som flyr over dammen tilbyr (igjen, det er dette poenget ALPA & co stadig trekker frem). Hvis vi er enige om i alle fall dette så tror jeg ikke jeg kommer lenger med mitt argument. Hvorfor dette er veldig veldig konkurransevridende har jeg også nokså store problemer med å se. Regelverket er ikke-diskriminerende og dermed likt for alle (for tilfellet US-EU trafikk), så hvordan man kan mene at dette da er konkurransevridende er vanskelig for meg å se. Last edited by TOS; 26-02-2014 at 09:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2012
Posts: 212
|
![]()
Det er klart, som du skriver, at EK sitt crew på flygningene mellom EU-US har vilkår som ligger utenfor EU og US. Det er naturlig, og det er også derfor de har begrensninger slik at de ikke får utnyttet denne eventuelle forskjellen ved å ha samme friheter som et EU/US selskap. Det er også forskjell på at et ikke-EU/US selskap flyr via EU på vei til US (begrenset trafikk pga lovverket) og det DU prøver seg på. (Ikke-EU/US personell på EU/US trafikk UTEN begrensningene som gjelder "alle andre") Det er dette som blir konkurransevridende.
Når du sier at det er ikke-diskriminerende, så vet jeg ikke helt hva du mener. Men at det er likt for alle er ikke tilfellet. EU-US trafikk tillater US og EU selskaper fri flyt over Atlanteren, ja. Men når noen (DU) går et skritt videre å bruker ikke EU/US personell, så er dette unikt, og det vrir det hele rundt. SAS/BA/UA/AA har såvidt meg bekjent ikke muligheten til å gjøre dette. (Uten å evt opprette tilsvarende datterselskap som det DY har gjort med DU?) Mitt standpunkt i saken: Det er klart, at hvis DU får det som de vil, så åpner det også opp for at LH/SK/BA mm kan gjøre det samme. Hvis det er det man ønsker at skal bli normen i bransjen, ja, så er det bare å la dette rulle og ikke foreta seg noe som helst. Jeg mener det er opp til politikerene å sette regler for hvilken retning utviklingen skal ta. Hvorfor skal vi outsource bemanningen til 3 verden? For å få billigere flybilletter? Større overskudd til aksjonærene? I mitt hode bør det være en viss balanse når det gjelder profitt/vekst potensialet og samfunnsnytten (les skatteinntekter fra arbeidere/selskap og levedyktighet for de ansatte). |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2011
Posts: 165
|
![]()
Et relativt viktig moment i saken vedr. EK og deres rute MXP-USA er at amerikanerne ikke er bekymret for lave lønninger, men det faktum at EK er statseid og visstnok ikke betaler skatter til Dubai og derfor ikke konkurrerer på like vilkår.
http://www.alpa.org/Portals/Alpa/Pre...0-13_13.49.htm Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Nye regler for passasjerer og flyselskaper i USA | Someone | Flyforum | 2 | 07-10-2018 15:14 |
Vinter rundt omkring | CFM | Bilder & foto | 8 | 24-02-2013 21:18 |
Ting å gjøre rundt omkring Malaga? | Someone | Reiseforum | 9 | 10-01-2012 01:54 |
Postkort fra flyplasser rundt omkring! | FlyboyKarsten | Samlerhjørnet | 4 | 06-08-2011 12:03 |
Nye regler for oversendelse av pax-lister (fly til USA) | LN-MOW | Flyforum | 3 | 12-07-2006 14:19 |