![]() |
|
![]() |
#41 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Vi får mange tips fra deg her. Hva syntes du var verdt å få med seg i Tehran?
![]() |
#42 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Iran virker spennende. ![]()
![]() |
![]() |
#43 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Litt som "Toremolinos" (meget rellativt sett),I.FHT" Spania",hvis du skjønner hva jeg mener!! Last edited by geirfugl; 02-02-2014 at 02:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Har vært tre ganger i Iran på besøk til foreldrene mine som var stasjonert der på oppdrag fra staten
![]() Jeg syns det var veldig fascinerende å besøke Iran, utrolige forskjeller fra hjemme og for det meste fantastisk hyggelige mennesker. Mine to største høydepunkter er tur til Esfahan med sine mange historiske severdigheter (Imam Square er høydepunktet) og topptur til Mount Tochal 3964 moh fra foten av fjellet helt nord i Teheran. Har besøkt alle de tidligere parkene/presidentpalassene til Shah'en i Teheran samt masse flotte parker, markeder m.m. Last edited by Eriksan; 02-02-2014 at 15:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
Det er bare å skaffe seg et ekstrapass. Innreisestempel fra Israel er godkjent årsak, dersom du skal til Tehran. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Har kontaktet politiet da jeg har vurdert ekstrapass, men av andre grunner. Ekstrapasset har kun ett års varighet så det er mye enklere å bare være våken og be om å få stempelet på et separat ark som legges i passet. De som sitter i passkontrollen liker ikke dette, men ordningen finnes og det fungerer.
![]() |
#49 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Litt på siden, men veldig Iran-relevant: Escape Travel arrangerer tur dit i høst. Programmet kan sikkert være til inspirasjon for noen - se http://escape.no/dagens-iran-og-det-...t-gamle-persia eller PDF-vedlegget.
AA PLT, A3*G, Carlson Concierge Upcoming: Last edited by Peppep; 13-02-2014 at 11:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Nå hvordan var prosessen med visum etc til Iran og hotellopphold? Regner med at man må ta med solid hardvaluta (les EUR eller USD) da vestlig plastikk ikke går. Grunnen til at jeg spør er at Emirates har billetter til Teheran for 3500 kroner i et salg nå og vurderer å hoppe på det.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
EBD
![]() Join Date: Aug 2012
|
![]()
Korreksjon, ekstrapasset har to års gyldighet. I praksis nesten kun 1,5 år da mangen land krever min 6 mnd gyldighet ved innreise.
![]() |
#52 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/ir...en/a/23428389/
Denne kan gjøre det langt lettere å reise til å bruke moderne plast i Iran fremover. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Varm by, billig hotellrom, hvordan avkjøle seg? | robertaas | Småprat | 34 | 23-07-2019 15:25 |
Mest (gl/h)orete hotellrom? | robertaas | Småprat | 14 | 06-05-2014 14:05 |
God lørdag fra Tehran | robertaas | Flyforum | 14 | 03-05-2014 21:21 |
Røyking på hotellrom | nime | Småprat | 24 | 04-07-2012 12:02 |
Preipaid hotellrom, Overførbart? | VirreVapp | Reiseforum | 2 | 08-04-2011 08:24 |