Quote:
Originally Posted by TOS
Jeg synes vel det er litt oppsiktsvekkende å avfeie problemstillingen som vås, all den tid utgangspunktet ligger i konkurransemyndighetenes analyser av robustheten i de enkelte rutene. Jeg betviler vel at noen her sitter på samme data som det KT benyttet i sine analyser. Hvor stor effekt bonus eller ikke bonus har vil nok variere betydelig i forhold til strekningen man ser på (og er også påvirket av andre forhold som nevnt ovenfor), men det er nok neppe bonus som evt er forklaringen om DY skulle gå konkurs. Det Skånvik sier er vel bare at det enda er "early days".
Hvorfor er det interessant hvor lite godt Norwegian Rewards er? Det er jo ikke et lojalitetsprogram i tradisjonell forstand, og hvorfor er det bedre at selskapene konkurrerer på hvor godt bonusprogram de har heller enn at de konkurrerer på f.eks. pris?
|
Og hva er den praktiske forskjellen mellom Norwegian Rewards og Eurobonus? Klarer ikke å se at det er noen stor forskjell. På begge får du poeng som kan brukes til å betale senere flyreiser.