![]() |
|
![]() |
#161 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]()
Det er nok i grove trekk helt korrekt, ja. Jeg tror imidlertid at 8 måneder er litt vel kort tid for å evaluere effektene av bonusinnføringen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,469
|
![]()
Måler du for langt frem, vil du få andre trender med større innflytelse, så det er jeg ikke nødvendigvis enig i.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]()
Vel, det er jo nokså vanlig å gjøre analyser basert på tildels lange tidsserier av data (som går langt tilbake), og det er også en rekke teknikker man kan bruke for å kontrollere for andre trender. Har man gode nok data så er mao dette ikke noe problem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Aug 2009
Location: TOS
Posts: 881
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
Det er godt mulig at så er tilfellet, men fortsatt så oppfatter jeg vel fordelene med status til å være vel så viktige som selve poengene (som man kan tjene opp i hopetall gjennom f.eks. kredittkort). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Nov 2010
Posts: 2,776
|
![]()
Jeg er enig med mange her at det kan være flere faktorer som minsker effekten av bonus, som f.eks;
- Dersom prisene generelt er lave, og det er de nå. - Aktøren uten bonus har billigere billetter enn den med bonus. - At landet generelt er inne i en høykonjuktur, dvs de fleste har jobb og god inntekt. - At næringslivet har blitt mer kostnadsbevisste og i større grad legger vekt på pris enn før. - At det å bruke opp poengene slik man ønsker ikke alltid er like lett, og vel blir vanskeligere for hver dag som går ettersom selskapene blir flinkere til å fylle opp flyene sine med betalende passasjerer - som igjen alle skal ha poeng og bruke disse. Så færre ledige seter og flere som vil benytte dem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
Location: Oslo
Posts: 8,481
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,469
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Jul 2012
Location: Oslo
Posts: 1,194
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Rakettforskar
![]() Join Date: Jan 2012
Location: Trondheim
Posts: 2,293
|
![]() Quote:
__________________
none.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2011
Location: KRS
Posts: 2,365
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Rakettforskar
![]() Join Date: Jan 2012
Location: Trondheim
Posts: 2,293
|
![]()
På sett og vis. Men dei billettene eg kjøper varierer mykje i pris, og om ein brukar bonuspoeng til å erstatte ein tur til 469 *2, og så betalar rundt 250 i skatt begge vegar begynner vi å nærme oss... Vel vel, nok avsporing.
__________________
none.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Det vi vet per i dag er:
-- Frekvensen innenriks har ikke blitt dårligere hos Norwegian, tvert imot (se feks EVE) -- Norwegian har ikke lagt ned noe, tvert imot -- Prisene er uendret både hos SAS og Norwegian. -- Begge tjener penger Så langt har KT tatt fullstendig feil med sin analyse om konsekvensen på de tynne rutene, mens de hadde selvsagt rett på de tunge. Vi kan snakkes når det har gått ett år og se hva leppa Skånevik da sier. Er 100% sikker på at hun skal få spise ordene sine siden bare idioter legger ned lønnsomme ruter på trass. Last edited by Tommy777; 30-01-2014 at 22:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Mar 2008
Posts: 554
|
![]()
Det har ingen betydning. Poenget er at ved å gjøre bonusreisene mindre attraktive kan de muligens forbli et uviktig argument i valg av flyselskap innenriks. Spekulasjonen er altså at med den tanken har Norwegian varslet økning innenriks som et mottrekk mot bonuspoengene. Jeg vet ikke om det har noe med virkeligheten å gjøre.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Mar 2008
Posts: 554
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Mar 2008
Posts: 554
|
![]()
Men nå er det uansett bare et lite mindretall som oppnår status og for de fleste reisende er ikke dette noe man er i nærheten av. Norwegian har satset mye på fritidsreisende og volum fremfor pris, noe som gjør det desto viktigere å beholde volumet blant, la oss kalle dem, folk flest.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Mar 2008
Posts: 554
|
![]()
Men heller ikke for disse vil bonusreiser være av nevneverdig betydning dersom en ordinær billett likevel koster "nada" og er lettere å få tak i. Da gjenstår dette med status. Men så skal vi huske på at det er langt fra alle forretningsreisende som reiser ofte.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2011
Location: KRS
Posts: 2,365
|
![]()
De som har mer enn 5 t/r reiser i året utgjør 70% av det skandinaviske markedet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Finnair kutter 4 ruter | Someone | Flyforum | 0 | 26-07-2019 09:27 |
Bonuspoeng på norske Choice-hoteller | Solvi | Reiseforum | 11 | 09-08-2012 02:30 |
Mistet fly og bryllup som følge av forsinkelse | litt-amatør | Flyforum | 23 | 25-05-2008 13:37 |
Hvilke Norwegian-ruter fra Rygge blir de første som droppes | dimmaua | Flyforum | 43 | 27-08-2007 21:03 |
Varig kutter ruter.... | vadheim | Flyforum | 5 | 11-05-2006 11:23 |