![]() |
|
![]() |
#101 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() OK, alle sannheter med modifikasjoner: hvis operating carrier ikke er med i alliansen blir det sært i Oneworld òg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Front section flyer
|
![]()
Takker for innspill, regner da med at det blir BA opptjening fra OSL og AA opptjening fra LHR vidre hvis jeg tolker dette rett
![]()
![]() |
#103 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
BA har også laget en grei tabell med hvor du tjener Avois og TP ifht. Codeshare, den står nederst her:
http://www.britishairways.com/en-no/...-avios/flights
![]() |
#104 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Noen som vet hvordan man reserverer sete på AA? Ser ikke ut som det går an på nettsidene til BA og da jeg prøvde den 6 sifrede koden på AA sine sider så gikk ikke det, så de er åpenbart på et annet system. Evt hvor får man tak i AA koden på bookingen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Hos meg så er det bare å klikke på "reserve seats" på ba.com så blir jeg kastet over til AA og kan velge seter. AA-referansen står også på sete-siden før du blir kastet over til AA.
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) Last edited by Discus; 09-01-2014 at 10:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Gå inn på bookingen din på ba.com, så er det link til setevalg hos AA der, som Discus sier.
![]() |
#107 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#108 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Er i ferd med å booke en tur nå som innebærer nok TP til å fornye sølvkortet mitt (400TP). Bekymringa mi er dog at bare tre av flightene er operert av BA, mens resten er AA på BA-flightnummer. Det kreves jo fire kvalifiserende flighter for å opprettholde sølv, men har skjønt det sånn at så lenge AA-flightene har BA-flightnummer på billetten min så er de også kvalifiserende. Noen som har direkte erfaring med dette, og om det blir registrert som kvalifiserende automatisk?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
BA flights are: •flights operated by British Airways, including franchises and BA CityFlyer •codeshare flights on other carriers with a BA flight number •flights operated by Iberia, including franchises, with an IB flight number |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Gamle BAECere med sølv har gammel regel frem til mars i år, dvs 400TP (evt gammelt gullkrav) men ikke for å hoppe fra sølv til gull.
![]() |
#112 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Bookingen er gjort, men må kanselleres da jeg klarte å velge en LHR-JFK-flight med AA som innebærer 777-200 i stedet for -300 ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Ringe USA-nummeret?
![]() |
#115 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Prøvde, men endte opp i lang kø og brutt samtale når jeg endelig fikk prate med noen. Sitter med supporten i Singapore nå, og får all hjelp jeg trenger av en trivelig dame som snakker bra engelsk
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Et triks man kan benytte (som jo er videns kjent) er å bruke LCY-JFK, gir nemlig tierpoints og avios som F. Det er grunnen til at jeg ender opp med 470 tierpoints og ikke 400 på turen jeg booket. Jeg mener det var en bra deal for 8680 NOK. I underkant 18 kroner og 50 øre per tierpoint.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Bruker en natt i London før jeg flyr videre da vøttu, selv om det blir dyrere det også. Blir spennende å prøve US preclearence for første gang, tenker man da bare kan slacke igjennom JFK med 3 timer til neste flight. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Greia med at jeg reiser om mårran er at jeg slipper å ta en natt ekstra fri.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]() Quote:
Men er vel litt usikker på om jeg hadde tatt en ekstra dag på reisen for å slippe 40 min kø i US.
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Milage run i Oneworld / BA Executive Club? | robertaas | Reiseforum | 18 | 13-11-2016 15:58 |
Endringer i executive club | RJon | Reiseforum | 13 | 29-01-2015 12:39 |
Ny design på BA Executive Club kortene? | Fnate | Reiseforum | 5 | 01-07-2014 19:59 |
BMI DC: Slutt på Star og blir Executive Club | Chriscross | Reiseforum | 23 | 30-11-2012 18:24 |
Setevalg i BA Club World og oppgraderinger | Stian | Reiseforum | 22 | 04-01-2011 17:25 |