Quote:
Originally Posted by killbox
Betalte med visa. Støtter prinsippielt ikke kredittkortgebyrer. Burde jeg gjerne gjort det?
Ut i fra situasjonen med NAS og Dreamlinerene så virker det som om kunden er veldig latt til seg selv når problemene oppstår. Da er det greit å finne ut på forhånd hva en eventuelt skal gjøre/ikke gjøre. Spørsmål som "Har en rett på matkuponger i det en får vite at flighten er 2 timer forsinket, eller kun når det har gått 2 timer"
Skulle det vise seg at flighten blir et døgn forsinket. Bestiller en hotell og skyss selv, legger ut og deretter får dette refundert. Greiest å få det refundert av reiseforsikring eller begge plasser..
|
Betaler selv Norwegian reiser med Norwegian kort og andre med Amex. Begge har dekning ved forsinkelser etc. i tillegg til min vanlige reiseforsikring.
Det kan være greit å planlegge for problemene, kanskje sjekke ut aktuelle hoteller/alternative ruter ved forsinkelse. Med mindre man har fryktelig dårlig råd, er det beste vel å ordne alt selv, ta vare på kvitteringer, holde seg innenfor rimelighetens grenser og håpe noen dekker det når man kommer hjem.