![]() |
|
![]() |
#81 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Jul 2012
Location: Oslo
Posts: 1,194
|
![]()
Alle vilkår jeg har lest gir ingenting for tapt arbeidsinntekt og lignende uansett, men flere dekker direkte kostnader.
|
![]() |
![]() |
#82 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2011
Posts: 87
|
![]()
Hei
Returen på en reise jeg skal gjøre er skjøvet frem med en time. Jeg kommer til flyplassen med rutebuss og jeg tror ikke jeg rekker flyvningen. Det er ikke noe alternativ for meg å komme frem dagen før og bo på hotell. Jeg har blitt tilbudt å skyve avgangen 24 timer frem (hjelper meg ikke) eller reise på neste flyvning som er 48 timer senere (går ikke pga jobb). Jeg vil heller enten booke om hele reisen (både utreise og retur (og dermed reise en annen gang)) eller få reisen refundert. Begge deler nekter flyselskapet. Er dette rimelig? |
![]() |
![]() |
#83 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Dec 2013
Posts: 368
|
![]()
Synes selskapet har vært fleksible her. Hvem reiser du med?
|
![]() |
![]() |
#84 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,715
|
![]()
I slike tilfeller hjelper det med ofte med mer detaljer som flyselskap, når og hvor det gjelder. Har du lest befordringsvilkårene til aktuelt selskap?
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
#85 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2004
Posts: 75
|
![]()
Min avgang med SAS SVG-CPH 1815 ble kansellert 5. Februar, ble booket om til 1600 samme dag, fikk beskjed ca 1300 samme dag så måtte hive meg rundt for å rekke flyet til CPH for å reise videre til BKK samme dag. Har jeg krav på noe erstatning når flyvningen ble fremskyndet med mer enn 2 timer??
|
![]() |
![]() |
#86 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2011
Posts: 87
|
![]() Quote:
Jeg har forståelse for at man må flytte på flyvninger, men da må man og være fleksibel overfor kundene sine. Vi har jo tross alt laget en avtale om en tjeneste de ikke klarer å levere. Videre hadde jeg håpet at sølv-status hos BA hadde hjulpet litt, men det ser heller ikke ut til å være tilfellet. Jeg håper at Flyklagenemda kan håndtere denne saken til tross for at avgangen er fra utlandet med et selskap som ikke er norsk. |
|
![]() |
![]() |
#87 |
Jet-setter :)
![]() Join Date: Apr 2011
Location: TRD
Posts: 2,154
|
![]()
Hei NordicMaster!
Tror nok ikke den norske Flyklagenemda kan hjelpe mye her gitt.. Du må nok søke opp og finne den engelske tilsvarende nemd, om den nå eksisterer... En liten forskyvning i rutetiden såpass lang tid i forveien må man dessverre regne med! Så får du evt benytte Taxi i stedet for rutebuss, eller privatsjafør etc.. Kim |
![]() |
![]() |
#88 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]() Quote:
Avtalen du har inngått med selskapet er det som står i befordringsvilkårene. At du mener nå at de vilkårene er urimelige er jo din egen feil. EU261 gir deg noen rettigheter utover denne avtalen, men så langt fram i tid så har de liten betydning utover det du har blitt tilbudt.
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.” |
|
![]() |
![]() |
#89 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2011
Posts: 87
|
![]()
Jeg prøvde akkurat å gjøre en dummy booking og den eneste teksten jeg finner (etter å ha søkt etter change/alter/different etc) er denne:
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#90 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,715
|
![]() Quote:
https://en.wikipedia.org/wiki/Europe...4#Cancellation Med andre ord virker det ikke som noen synes en time er en signifikant endring her.
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
|
![]() |
![]() |
#91 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2011
Posts: 87
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#92 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2004
Posts: 75
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#93 |
at your service!
Join Date: Sep 2004
Location: Ørsta, Norway
Posts: 2,586
|
![]()
Alternativet hadde vel vore at du ikkje kom deg til BKK same dag?
Her synest eg heller du skal vere fornøgd med at SAS fekk deg med på eit tidlegare fly, så du rakk flyet ditt til BKK, i staden for å syte over at du måtte reise tidlegare.
__________________
Torbjørn ----------------- |
![]() |
![]() |
#94 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]()
Tja. Hva ville vært situasjonen om Sjabby hadde et oppdrag/en jobb som gjorde at man ikke kunne rekke noe før kl 1815 (jeg booker f.eks. ofte mine flyreiser for å passe inn med andre aktiviteter og jobb jeg måtte ha)? "Syte over at du måtte reise tidlegare"...?
|
![]() |
![]() |
#95 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Feb 2009
Posts: 572
|
![]() Quote:
Hvorvidt det er krav på noen kompensajon vet jeg ikke, men at de skal kunne gjøre dette uten videre synes jeg ikke er rimelig, da det jo ikke er sikkert at alternativet de kommer opp med passer. Synes vel de burde være lydhøre for en kompensasjon der. Personlig hadde jeg vel ikke brydd meg om dette, om det likevel gikk greit, men kommtaren tyder vel på at det ikke var helt greit for den det gjalt i dette tilfelle, og da er det helt betimelig å spørre om dette. |
|
![]() |
![]() |
#96 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jun 2013
Location: Oslo
Posts: 2,907
|
![]()
Du har vel krav på å få reise med første mulige avgang etter ordinær avgangstid og deretter forpleining til forpleining og overnatting i CPH til dagen etter om du ikke kan reise kl 16?
|
![]() |
![]() |
#97 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 3,325
|
![]()
Kanselleringer kan forekomme. At man da får tilbud om å reise tidligere så man rekker BKK-flyet må da bare være en fordel?
Hadde du ikke hatt muligheten til dette måtte jo flyselskapet funnet første mulige forbindelse etter avtalt avgangstid.
__________________
Bare en passasjer... |
![]() |
![]() |
#98 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]()
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.” |
![]() |
![]() |
#99 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,783
|
![]()
Ja de pænga, ja de pænga var der en som sang engang. Tror ikke han ble særlig rik på den sangen
![]() Men spøk til side, husker ikke hva som står i de SMS'ene som blir sendt ved slike tilfeller, men om det skulle oppstå en annen gang, kan du ta kontakt med 05400 og sjekke om der er andre alternativ, ![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2011
Posts: 310
|
![]()
Hadde opprinnelig OSL-CPH-EWR med SAS i dag 3. april. Flighten over dammen ble kansellert og jeg har nå blitt ombooket via Island.
Opprinnelig ankomst på EWR var 1455. Nå kommer jeg ikke fram før 1900. Utløser det noen rett til kompensasjon fra SAS? |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Rettigheter ved endringer, forsinkelser, rerouting, kansellering m.v.? (2019->) | Polaris | Reiseforum | 251 | 17-05-2025 23:59 |
Rettigheter ved streik | seatsniffer | Småprat | 10 | 28-10-2013 13:12 |
Rettigheter ved rerouting | Jens W | Reiseforum | 6 | 01-12-2010 01:45 |
Rettigheter ved kansellering | Larsabal | Reiseforum | 18 | 23-11-2010 09:27 |
Rettigheter ved ombooking | Blubird | Reiseforum | 4 | 13-04-2009 12:27 |