![]() |
|
![]() |
#21 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Med andre ord ligger snittet, jamfør disse tallene, på i overkant av 14 pax/flight, gitt at det bare gikk rutefly. Ikke overveldende, men altså litt mer enn hva du gjettet deg til. http://www.caa.co.uk/docs/80/airport...nal_Routes.pdf |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
14 pax ja. Ja det er jo betydelig mer enn 12. Tipper det gjør utslaget for at ruta er liv laga.
Kanskje du har en ide om denne RC flighten fra KSU også? Hvor fløy den og hvor mange pax? |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Quote:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Da tipper jeg 12,1 pax per flyvning, siden det var 46 flybevegelser mellom flyplassene.
http://www.caa.co.uk/docs/80/airport...nal_Routes.pdf |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Er BMI et solid selskap? De har jo omstrukturert det meste siste året, og starter stadig nye ruter. Må være kostbart å innarbeide så mye nytt på engang?! Finns det noen oversikt forresten over britiske selskaper ala proff.no ?
![]() |
#28 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#30 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Men gårsdagens nyheter signaliserer iallefall at "Midland" heldigvis har et perspektiv som strekker seg forbi første fulle driftsmåned, og neppe la til grunn høy kabinfaktor fra dag én. Men som tidligere indikert så er det åpenbart at dette er et relativt lite selskap som ekspanderer, og dermed eksponeres for betydelig risiko. Å de dårligste rutene er ikke de som blir kuttet sist, hvis de skulle begynne å slite. Det er vel åpenbart hva du håper Wiggo, men jeg håper du tar feil... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Upgrade me....
|
![]()
Vi orker ikke en Kristiansund vs. Molde diskusjon her vel?
2 totalt forskjellige byer med 2 totalt forskjellige typer folk, som generelt sett er veldig uenig i det meste. Isteden for å glede oss over å vinne i lotto, er det ingen ting som slår det at naboen sliter for å si det slik.... For ordens skyld har jeg ikke brukt penger i Molde siden jeg gjorde en utilgivelig blemme, å glemte å fylle bensin før en tur til Ålesund tilbake i 2001. Nok om det ![]() Mistenker at det er en del kapasitet som er kjøpt på forhånd på denne ruten. Håper jeg får tid til å slenge meg avgårde på denne ruten, slik at man vedlikeholder tilbudet. Nå blir det jo rute til Stavanger også. Men fortsatt mangler vi den direkte ruten herifra til Stavanger klokken litt tidlig, med en retur i 16/17 tiden |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hvilken Kristansund vs. Molde diskusjon Tjab? Her diskuteres vel ikke annet enn KSU ABZ ruta?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Upgrade me....
|
![]() Quote:
![]() Håper de får den og Stavanger ruta i pluss! Edit: Er det realistisk at BMI Regional kan havne i Star Alliance igjen? Med tanke på deres satsing på det Norske markedet? Last edited by Tjab; 22-11-2013 at 14:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Tvilsomt. De er nok for små til at de er interessant for Star Alliance.
![]() |
#36 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Når det er sagt så sier ryktene at Tjab kan være inne på noe når det gjelder de "forhåndskjøpte" setene, og at disse dette gir yield som kan gi enhver Revenue Manager tårer i øyekroken. Og i forbrødringens ånd ønsker jeg deg lykke til på søndag! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
ScanFlyer Molded
|
![]()
BMI Regional har for øvrig fått seg «norsk» nettside, men i reiseguiden deres for Kristiansund tror jeg noen har blingset litt...
![]() Quote:
Der er riktignok badeland, men dyrene holder vel til litt lengre sørpå. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
At man kan hoppe på sundbåten til Grip, er vel heller ikke så sannsynlig... ;-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Newcomer
|
![]()
Elendige tider for oss som jobber på båt ihvertfall, før hadde vi ihvertfall rukket 1400 hjem, men 1015 er ikke mulig.
Og de gangene jeg har reist har det vært 80% sjøfolk. Sist regner jeg med ca 25 stk ombord. Vi får vel heller hjelpe Widerøe på Flesland med statistikken.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Mulig det er det som er tenkt og gjort av flere?
Ser at det i januar 2014, i følge Avinor sine statistikker, fløy 256 pax til og fra utlandet på KSU. Om alle disse fløy med BMI på ABZ ruta (lite sannsynlig da det var 3 chartere med RC også) så gir det et snitt på 7,52 pax per flyvning hvis den samme statistikken til Avinor om totalt 34 flybevegelser stemmer. Desember 2013 ga for øvrig 10 pax i snitt. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
BMI Regional starter KSU-SVG og SVG-GOT | Trdfly | Flyforum | 22 | 17-02-2015 12:31 |
bmi starter ABZ-OSL | Someone | Flyforum | 13 | 09-05-2014 06:52 |
bmi regional starter Birmingham - Billund | Bll spotter | Flyforum | 0 | 19-03-2013 14:59 |
KSU-ABZ | enml | Flyforum | 4 | 20-01-2007 23:51 |
KSU - SVG - ABZ i TK | fkrlf | Flyforum | 0 | 09-09-2005 11:44 |