![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2011
Location: KRS
Posts: 2,365
|
![]()
Økte frekvenser, i salg fra fredag:
Denmark CPH-BRE Double daily service operated by AT7.,Route launched as daily service in W13. CPH-BER Expanded capacity morning and afternoon peak, operated by A319 / A320 CPH-BIQ Extended season MAY14-SEP14 CPH-SKG Extended season MAY14-SEP14 CPH-PUY Extended season MAY14-SEP14 CPH-MAD Double frequency from D15 to D1356 CPH-PMI Additional weekly frequency from D367 to D1567 CPH-SPU Additional weekly frequency from D6 to D36 CPH-GZP Extended season APR14-OCT14 Norway OSL-TOS New 10th daily service - peak afternoon from OSL, peak morning from TOS as of S14 OSL-ALF Improved afternoon timetable most weekdays as of S14 OSL-BER Daily operation in S14. DX6 operation launched also partly in W13. OSL-HEL Product strengthened during JUL14-AUG14 OSL-SPU Additional weekly frequency from D6 to D36 OSL-ATH Extended season APR14-OCT14 OSL-REK Additional weekly frequency = daily OSL-GZP Additional weekly frequency from D67 to D267 Sweden ARN-TKU Expanded capacity to AT7 (70 seats) on majority of flights. Change in effect from W13. ARN-TMP New fourth daily service ARN-PUY Extended season MAY14-SEP14 ARN-ATH Additional weekly frequency from D26 to D367 ARN-SKG Extended season APR14-OCT14 ARN-MAD Additional weekly frequency from D15 to D157 GOT-AGP Extended season APR14-OCT14 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]() Quote:
__________________
Business Analyst |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2011
Location: KRS
Posts: 2,365
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stjørdal - TRD/ENVA
Posts: 2,462
|
![]() Quote:
__________________
Mvh Lars Tore Haugan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
Posts: 9,765
|
![]()
Hva betyr dette? 36 flighter om dagen?
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Flysitter
Join Date: Oct 2010
Location: HMR/ENHA
Posts: 6,944
|
![]()
Fra bare lørdag til onsdag og lørdag
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
Posts: 9,765
|
![]()
Usj, ikke noe særlig for en helgetur altså.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,681
|
![]()
Med den 10. daglige t/r på OSL-TOS, samt med økningen fra DY til 6 daglige, så er det vel (kjapp hoderegning) 16 daglige mellom OSlo og Tromsø.
Med 70.000-og-noen er det lite annet å si enn at nordmenn er et særdeles flyvende folkeferd! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Mar 2008
Location: Harstad
Posts: 2,683
|
![]()
Du kan regne med hele Finnmark i ditt regnestykke. Tromsø er dessuten en veldig populær konferanseby for "folk sørfra." Både SK og DY har godt belegg på rutene med høye priser, så det er ikke mye overraskende.
__________________
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,477
|
![]()
Feil, da hadde det stått fra 6 til 36. D36 betyr daglig + onsdag og lørdag, så 9 ukentlig. Så Robertaas trenger ikke ta en hel uke fri
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]()
Pretty sure it means Day3 and Day6, ergo 2 ukenlige turer...
__________________
Business Analyst |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,477
|
![]()
Nope, OSL-SPU was at least daily in the high summer season this year. And a quick check at sas.no shows it allready is showing daily when searching for flights in July. Meaning only the two extra weekly flights are missing
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2011
Location: KRS
Posts: 2,365
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,477
|
![]() Quote:
Det overeasker meg fortsatt at de øker på TXL og ser ut til å få ruten fra OSL til å gå. Konkurransen der er jo hard og trodde den ville forsvinne raskt når de startet opp det 3x ukentlige tidligere i år Eller er GZP en artig variant. Denne startet jo som en Facebook-avstemning rute og har tydeligvis blitt så populær at den ikke bare har økt fra OSL, men også startet fra CPH og ARN. SAS har jo også en fordel overfor Norwegian her ved at man tranger 737-700 og A319 for å fly nonstopp til Skandinavia derfra |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2011
Location: KRS
Posts: 2,365
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]()
Jeg ble personlig overrasked at de ökte f.o.m. Wi13/14 til 6/7. Men at de forsetter med dette opplegg i So14 overrasker da ikke. Om de faktisk kan tjene penger i dette konkurranse-bilde, dette er en helt annen sak... Iallefall öker de flate-utnyttelsen med dette.
__________________
Business Analyst |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,681
|
![]() Quote:
Du kan selvfølgelig inkludere deler av Finnmark, men 16 daglige t/r på nevnte befolkningsgrunnlag er voldsomt mye. I stand by my words. ![]() Jeg er kanskje ikke så overrasket over at SAS utvider, men at DY utvidet er mer overraskende. DY kjører mye -300 til TOS, noe som vel kanskje indikerer at noen av avgangene ikke er stappfulle. Men noe klokere her blir man ikke før man har selskapenes tall, noe jeg i hvert fall ikke har. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2010
Location: Berlebyen
Posts: 1,496
|
![]()
SAS må lytte mer til kundenes behov sier Gustafson?
Tror dere denne kommer inn på sommerprogrammet, eller kanskje fra neste års vinterprogram? http://www.hegnar.no/okonomi/article745081.ece Vidar |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2010
Posts: 1,399
|
![]() Quote:
Den voldsomme turistboomen i Tromsø de siste par årene må også tas med i regnskapet. For oss som flyr jevnlig har det blitt merkbart fullere fly med flere turister. Det slår også ut på pris. Jeg har selv reagert på DY sin -300-bruk, det er ikke sjeldent at disse også er stappfulle, så jeg er litt usikker på hva det skal bety. Dessuten er det jo et markant dårligere tilbud i de flyene enn i de nye, det gjør også DY mindre attraktivt. Husk også at DY har 3 daglige fra BDU (SK ingen), en flyplass som delvis deler nedslagsfelt med TOS. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2010
Location: Berlebyen
Posts: 1,496
|
![]() Quote:
Vidar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS sommerprogram 2019 | Someone | Flyforum | 54 | 28-05-2019 11:37 |
SAS sommerprogram 2019 | Someone | Flyforum | 0 | 22-08-2018 07:35 |
SAS sommerprogram 2017 | jb1 | Flyforum | 39 | 12-06-2017 15:20 |
SAS sommerprogram 2016 | Someone | Flyforum | 66 | 08-07-2016 08:16 |
SAS IC sommerprogram 2010 | FlightDeck | Flyforum | 33 | 09-03-2010 11:15 |