![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
SAS har nå begynt å slippe nyheter for sommeren 2019.
I tillegg til FCO og FAO fra Aarhus, begge 1x ukentlig nevnt i egen tråd er følgene fra CPH nå ute: CPH til (og med tenativ flytype): - Catania - 3x ukentlig A319 fra 6/4 - Cornwall-Newquay - 1x ukentlig CRJ-900 fra 1/7 - Firenze - 3x ukentlig fra 11/4 A319 - Marseilles - 2x ukentlig fra 29/6 737 - Stettin - 2x ukentlig fra 1/4 AT2-72 Såvidt jeg skjønner er alt sesongruter, og Marseilles og Cornwall kun i sommerferien. At Marseille skal flys med 737 tyder på den skal roteres inn fra en annen base |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Både Stettin og Newquay er jo spennende om man kan få til helgetur dit. Å fly ned til Newquay fredag kveld og så ha hele søndag ettermiddag på å daffe til LHR med tog hadde vært bra.
Hvor kan man finner dager og tider? Jeg finner ikke destinasjonene på sas.no.
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Og fra Norge
OSL - Antalya OSL - Faro BGO - Gazipasa BGO - Nice SVG - Gazipasa (De tre siste her har vel blitt fløyet tidligere) Fra Sverige: ARN - Catania ARN - Marseilles ARN - Napoli ARN - Reykjavik GOT - Faro Er vel endel av disse som har vært forsøkt tidligere også. Har ikke info om oppstart og frekvens, og antar alle er sommerruter Aner ikke om det er frekvensøkninger på andre ruter, og som vanlig så opplyses det ikke om eventuelle kutt (Det gjøres kun når man skal protestere som f.eks flyskatter) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
Cornwall/Newquay er forresten lørdagsrute slik jeg forstår ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Flyprat fusentast
![]() Join Date: Nov 2009
|
![]() Quote:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]() Quote:
Oslo-Antalya har også gått før. Så vidt jeg husker hadde SAS rute dit før de startet på Alanya, en periode fløy de på begge destinasjoner, før all trafikk ble flyttet til Alanya. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Jan 2014
|
![]()
Nå kan jo ting endre seg, men sammenlignet med S18 virker det som om BGO-BCN og OSL-PSA ikke kommer tilbake neste sesong.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Newcomer
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Da misforstod jeg ![]() Gir jo litt mer mening, da dette ikke akkurat er en charterdestinasjon |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Flydiot
![]() Join Date: Aug 2010
|
![]() ![]() Sent from my iPhone using Tapatalk |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Er jo ikke noen ''nye'' destinasjoner for OSL det her, Faro går vel 5 ukentlige i sommerferien og Antalya daglig med DY. Hadde jo vært festlig med noe helt nytt...
Bare jeg som nesten er litt sjokkert at KEF ikke går fra ARN fra før av? Eller har de hatt/har et tett samarbeid med Icelandair på strekningen slik at de ikke har giddet å fly den selv? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
SAS har tidligere fløyet Stockholm-Reykjavik, så også den ruten er en relansering. Ruten gikk bl.a. i 2007 og 2012. SAS har i dag code-share med Icelandair på ruten. Last edited by FlightDeck; 08-10-2018 at 23:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Bergen-Alanya gikk sist i 2014. Bergen-Nice gikk i 2017 sist. Begge ruter har flere sesonger bak seg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Fra OSL til Newquay må man dra 15:10 på fredag som er i tidligste laget og det koster 1808,- ned. Retur mandag ettermiddag til 2223,-. 2 fridager og over 4000 i transport er drøyt for en helg i England.
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL Last edited by robertaas; 09-10-2018 at 00:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
ARN-OUL som starter opp neste måned med 4x ukentlig, vil fra sommeren 2019 økes til 12x ukentlig, med CRJ-900
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Her er en mer komplett oversikt. Ikke mye å skryte av. Antar det skal lanseres flere ruter senere?
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Litt smått utrolig at enkelte nettsider klarer å lage ganske store oppslag om "17 NYE SAS-RUTER" når det inkluderer slikt som en håndfull flyturer Stockholm-Sicilia om sommeren...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
Ellers er jo ikke fokuset her på vekst og nødvendigvis finne de mest spennende destinasjonene, men i mest mulig grad fylle flyene til høyest mulig priser |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Ser at SAS skal lukke noen ruter og i følge Check-in https://www.check-in.dk/disse-sas-ru...faaet-genvalg/
Noen som vet hvilke det er snakk om ? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norwegian sommerprogram 2019 | Someone | Flyforum | 13 | 21-02-2019 08:18 |
SAS sommerprogram 2019 | Someone | Flyforum | 0 | 22-08-2018 07:35 |
SAS sommerprogram 2016 | Someone | Flyforum | 66 | 08-07-2016 08:16 |