![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Hvorfor dekker ikke Europeiske dette? De hadde jo 4-5 timers connection ... Sykt crew må da være ekstraordinær omstendighet!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Her hadde de vel beregnet rikelig med tid, men å skylde på Norwegian og få de til å dekke det blir vel litt feil..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Med en reiseforsikring skulle man jo tro man var dekket ved en situasjon som dette, men ikke... Lurer på hva andre selskap ville gjort? Selv har jeg Gouda, men dem ser ut til å ha lignende vilkår.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Er nok dessverre ikke siste gang vi ser sånne historier. Man leker reisebyrå selv for å spare noen kroner. Hadde man kjøpt en gjennomgående billett hadde man jo bare blitt booket om.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Nå vet jeg ikke om du har bodd i nord, men tidvis når man reiser herfra blir man nødt til å ha separate billetter (fordi det er utsolgt, eller fordi en tur EVE-OSL faktisk ikke er verdt 2.000 kroner en vei). Det har vel også vært perioder hvor SAS ikke har hatt flust med avganger fra EVE, spessielt på lørdager. AIG har samme begrensing ser jeg. Last edited by matsbg; 10-10-2013 at 20:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Man lærer av sine feil, kjøper man 2 separate billetter så tar man en risiko. Har masse kjenninger som flyr fra EVE til BKK og de kjøper alltid gjennomgående med SK/TG/OS/LX/LH. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Merkelig avgrensning av villkårene hos forsikringsselskapet dette.
Om flyet har snag eller det er piloten som har snag burde da ikke ha noe å si for forsikringsdekningen. Det er jo uansett en operativ driftsforstyrrelse som passasjerene er helt uskyldig part i. Mildt sagt på trynet av forsikringsselskapet etter min mening, og for én gangs skyld får disse som har gåt ttil avisen mon sympati. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Forsikringen i Diners Club-kortet inneholder f.eks. spesifikt: Forsikringen gjelder ikke forsinkelse som skyldes streik/lockout eller personalmangel Selv tar jeg sjansen ganske ofte på mine Thailandturer, riktignok starter jeg i Oslo og har gjennomgående billett til Bangkok. Om videre innenlandsreise i Thailand går i dass koster jo ikke det all verden (og Thai er ganske fleksible). Hjemover igjen kan det jo skje hvis flyet til Bangkok er forsinket så jeg ikke rekker flyet til Europa, men det har nå gått bra hittil så jeg satser fortsatt på at det går greit i framtiden også. Gjennomgående billett er ofte alt for dyrt, men om det en gang skulle skjære seg overlever jeg nok det også.
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Bestiller du fra Norwegian, eksempelvis 30. oktober 2013, så sparer du jo den enorme sum av 21 kroner, på å bestille separate billetter fra EVE til BKK! ;-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Tja, han hadde vel kanskje trodd han var forsikret mot dette. Jeg har til nå også trodd at jeg er forsikret så lenge jeg har lagt inn margin på 2 timer fra annkomst til innsjekk stenger (Det er kravene fra mitt forsikringssellskap), men ser nå at også min forsikring kun dekker mekanisk tekniske årsaker og vær. Står ingen ting om sykt personell, så da vil jeg tro at jeg heller ikke hadde fått dekket noe i et slikt tilfelle.
Dette gjør egentlig denne delen av forsikringen verdiløs i mine øyne. All den tid jeg ikke kan stole på at jeg får dekket kostnader til innenting av reiserute med åpen booking så kan jeg jo ikke ta sjansen på det. Det er ikke noe lettere for meg å planlegge seg unna en syk kaptein enn det er å planlegge seg unna et hjul som må byttes, men om et hjul må byttes eller det blir tåke så dekker ACE alt av innhenting, blir kapteinen syk må jeg betale. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
En av grunnene til at forsinkelsen kostet disse over 30.000 er jo at returbilletten måtte kjøpes på nytt. Det er nok også grunnen til at forsikringsselskapene ser seg nødt til å ta en rekke ekstra forbehold. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Newcomer
|
![]()
Europeiske dekker kun hvis man har 6 timer eller lengre som connection. Dette er derfor man burde booke sammenhengendes billetter. Dette hadde skjedd det samme med alle selskap.
Og man ser masse løgner i denne art. De sier de brukte 10 min fra innenriks flyet til utenfor schengen området. Det er umulig med å sjekke inn på nytt, sende baggasje, sikkerhet og gå til schengen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Flyklapper
|
![]()
Det står da vitterlig at de gikk til innsjekk ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Det står da vitterlig 2 timer i vilkårene til Europeiskes helårsforsikring (§3.2).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Flysitter
|
![]()
Det står fortsatt ikke at de dekker ved sjukdom i crewet
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Nei, ser ikke at det er dekket under noen omstendighet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Når det å reise på ID-billetter faktisk går bra | Henshaw | TripReports | 20 | 14-07-2012 00:05 |
Det meste går tydeligvis an når en skal ut og fly | krølle | Småprat | 14 | 16-08-2011 01:32 |
Veileder: Hvordan går man frem når man skal redigere et RAW bilde | gilera | Bilder & foto | 18 | 23-02-2011 23:16 |
Sånn gjør man det i Angola... | F35Landing | Flyforum | 14 | 15-10-2008 15:56 |