![]() |
|
![]() |
#81 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Xxx. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Jo da, på returen 5. mai (AMS-OSL) så ble det opplyst om, at alle
skulle ta ut både bærbar-pc samt ladere - som skulle gjennomlyses separat i sikkerhetskontrollen på Schipol.
![]() |
#83 |
Newcomer
|
![]()
Fikk beskjed om å ta ut laptopladeren min på SDN en gang. Da jeg spurte hvorfor fikk jeg bli med rundt og se på bildene før og etter kabelsalaten var ute av sekken min.... :-P
Last edited by Beta; 02-06-2013 at 22:36. Reason: Feil flyplasskode... |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Rakettforskar
![]() Join Date: Jan 2012
|
![]()
I Trondheim på onsdag forrige veke: "Har du elektronikk i sekken?" "Nja, eit lite kamera". "Speilrefleks?", "Nei". Så då fekk ladaren ligge i sekken. I dag derimot, då måtte den ut. Synst at vektaren spurde på ein veldig forsiktig og defensiv måte, men det er no greitt nok. Synst det er rart at det ikkje er konsekvent, i det minste.
![]() |
#85 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
En ting som i hvertfall er sikkert, er at i den ene slusen vi har på Kvernberget går det en god del tregere etter at dette ble vanlig..
![]() |
#86 |
Air Traffic Controller
![]() Join Date: Mar 2010
|
![]()
Gikk gjennom security på Værnes i går, og ordningen med ladere så ut til å være avskaffet... - helt til sekken min røk til siden i slusen.
Vekteren spurte pent om han kunne se i sekken min, og jeg spurte pent tilbake om det var noe spesielt han lette etter. Åpenbart et uvanlig tilsvar på hans spørsmål, så han spurte igjen om han kunne se i sekken min. Jeg svarte nok en gang med spørsmålet; "er det noe spesielt du leter etter?" Noe satt ut av at han ikke automatisk fikk lov til å åpne sekken ble det litt... "ehh... det var litt vanskelig å se på bildet... kan jeg åpne sekken?" Etter å ha tatt ut en bærepose med ledninger (inkludert et par ladere, kamera osv..) så bedyret han at "neste gang kan det være en fordel å ta ut posen når du har så mye med deg".. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Gikk akkurat igjennom med 'sekken fra hælvete' uten spørsmål.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Og da har "epidemien" spredd seg til SVG
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
I TRD, som jeg tror kanskje var de som innførte dette, har det de par siste månedene vært slutt på denne praksisen. Mens det i vinter og vår var et mareritt å passere sikkerhetskontrollen med PC-ledning og fotoutstyr, er der nå helt greit uten at man må tømme alt i sekken eller bli tatt til side for full gjennomgang. Skulle vært artig å vite hva som var årsaken til at de innførte den strenge praksisen i utgangspunktet og hva det var som gjorde at "aksjonen" nå er avsluttet!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jun 2013
|
![]()
TRD har ved to anledninger tatt ifra meg medisiner (tabletter) med begrunnelse at de var regnet som væske. Ikke opplevd dette noe annet sted.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Jeg spurte de i TRD en gang hvorfor de drev med dette, og fikk til svar at dette gjorde alle. Måtte selvsagt da svare tilbake at nei, dette var det kun TRD som drev med, og da ble han sur og kom med en regle om at det var jo klart at disse måtte ut bla bla..
Nå, derimot, er det tydeligvis ikke så opplagt lenger. Det er tydelig at verden går videre, heldigvis. LHR var jo også en sær plass en periode, da laptopen der IKKE skulle ut av sekken. Om du gjorde dette ble de sur, for alle måtte da alle skjønne at den skulle være inni. Slik var det da overalt. Nå derimot, skal de ut av sekken der også... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#93 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Medisiner får de IKKE lov å ta fra deg. Kommer du borti tilsvarende neste gang, noe jeg ikke håper, be om å få pratet med overordnede. Hjelper ikke det bør du ta det med flyplasseier der og da!
![]() |
#94 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
|
![]()
![]() |
#95 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jun 2013
|
![]()
Er noen år siden, men burde nok protestert litt kraftigere, ble bare veldig paff begge gangene.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Browncoat
|
![]()
Det ser dessverre slik ut
Da jeg reiste fra SVG for litt over en uke siden så måtte jeg også ut med laptopladeren, men alt fotoutstyret fikk ligge i bagen.
![]() |
#97 |
Newcomer
|
![]()
Det er nok vanlig taktikk å endre på noen vaner fra tid til tid
![]() ![]() Synd at det er sånn men det er politikerne og terrorister vi kan takker for det... |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Newcomer
|
![]()
På OSL, mandag i forrige uke, fikk jeg beskjed om å ta ut iphone laderen(!!) Reiste kun med håndbagasje, og da jeg svarte nei på spørsmål om jeg hadde laptop i kofferten, virka det som han var ute etter meg. Først om jeg hadde annen elektronikk (svarte nei), så om jeg hadde ledninger med meg..... Fins vel grenser eller?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Ute på tur
|
![]() Quote:
![]() -A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
EuroBonus Gold
|
![]()
Bare noen ganger, Jeg fløy i går og Fredag da skjekket de ingen av laderene mine på SVG.
![]()
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Steikepanne i sikkerhetskontrollen | Mjolnir | Reiseforum | 28 | 05-12-2011 10:01 |
Sikkerhetskontrollen og julegaver | Utflyttet | Flyforum | 2 | 09-12-2007 14:17 |
Væskereglene i sikkerhetskontrollen | Trety | Flyforum | 5 | 21-08-2007 12:47 |
Kjønnsinndeling i sikkerhetskontrollen | The Ticketor | Flyforum | 4 | 18-04-2007 14:51 |
Sikkerhetskontrollen i BOO | Baktusbror | Flyforum | 21 | 02-03-2007 13:55 |