![]() |
|
![]() |
#121 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Spurte de på TRF om hvorfor vi må ut med laderen der, nå som til og med TRD har sluttet med dette. Svaret var selvsagt at slikt var det alle steder. Akkurat ja.....
![]() |
#122 |
Lima November
|
![]()
Jeg har reist fra litt forskjellige flyplasser i Norge og Europa i det siste, men ikke opplevd at jeg må ta ut min lader fra håndbagasjen. Selv om den er større enn hva de fleste kan tenke seg...
Mitt viskelær derimot, har fått meg stoppet i kontrollen flere ganger! |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2014
|
![]()
Et par ganger de var litt hissig på kamera på AMS, ellers har ikke hørt om noe annet en de standard tingene.
Ost er en ting som er like greit å ta ut med en gang...
![]() |
#124 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
AMS hadde en periode (2012 eller tidlig 2013 tror jeg) hvor de insisterte på at absolutt alt skulle ut av sekken og fremvises. Nettverkskabel, NC-headset med tilhørende lader måtte åpnes og vises, alle mobilladere og laptoplader, osv. Tok fem minutter å pakke ned igjen greiene. Om jeg var sint? Ja. Hjalp det? Nei. Men det tok bare noen mnd så var praksisen tilbake til normalen.
Har ikke opplevd unormalt tullete regler siste halvåret. Er fremdeles sur for å måtte ta av sko i USA og gi fra meg lighteren på Kina-mainland. (ikke lov å ha en lighter i innsjekket bagasje heller - men fungerer av og til å kamuflere den oppi sigarettpakken, alternativt fyrstikker oppi der, verste som skjer er at den blir konfiskert). |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jun 2013
|
![]()
Opplevde dette for første gang på BNN på søndag. Etterpå ville de i tillegg sjekke gjennom bagen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
jeg hadde med laptop + 3 nettbrett med div ladere etc.. tok ut laptoppen og brettene, men securitas TRD ville alikevel sjekke baggen fordi det ble for mye metall i den.. fikk beskjed om å ta ut alt neste gang..
riiight.. Får heller pakke slik at det ikke ser ut som en stor klump. |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
I USA må man ta av skoene, men kan ha ipad og lader i sekken, andre steder må ipaden ut, mens skoene får være på. En felles, internasjonal praksis hadde vært å foretrekke.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Steikepanne i sikkerhetskontrollen | Mjolnir | Reiseforum | 28 | 05-12-2011 10:01 |
Sikkerhetskontrollen og julegaver | Utflyttet | Flyforum | 2 | 09-12-2007 14:17 |
Væskereglene i sikkerhetskontrollen | Trety | Flyforum | 5 | 21-08-2007 12:47 |
Kjønnsinndeling i sikkerhetskontrollen | The Ticketor | Flyforum | 4 | 18-04-2007 14:51 |
Sikkerhetskontrollen i BOO | Baktusbror | Flyforum | 21 | 02-03-2007 13:55 |