![]() |
|
![]() |
#121 |
Amatør
Join Date: Dec 2009
Location: Midt i gryta
Posts: 2,004
|
![]()
Jeg har ikke kommentert enda, men nå er det hvertfall på høy tid..takk for en fantasisk artig reportasje så langt! Cred for å bruke litt tog også..
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2009
Location: Ukraina/Norge
Posts: 280
|
![]()
Fantastisk underholdning på sengekanten. Jeg gleder meg til forsettelsen. God tur videre
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,481
|
![]()
Når jeg ser litt nøyere etter, så der det heller ikke Zurich, så den MD'en kan jo være på vanlig fraktoppdrag, den ...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
evig optimist
Join Date: Aug 2006
Location: Kolby gård
Posts: 1,551
|
![]()
flydd tilbake til hel?
__________________
When children cry and crows fly, you know its going to be a really good lowpass |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,304
|
![]()
Han er kommet seg hjem og på jobb. Han gikk vel trøtt av all skrivinga?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 1,136
|
![]()
Wild guess, igår fløy du AY858 ZRH-HEL 1055-1435 med A319 og videre med AY2657 HEL-OSL 1755-1825 med E90.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,166
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,304
|
![]()
Det var nok heller LX rett hjem. De har iallefall hvite motorer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jun 2010
Location: Atlanta
Posts: 1,520
|
![]()
AY hvite motorer på det nye liveryet
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,481
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,650
|
![]()
Så får man kanskje avslutte. Jeg mister av en eller annen grunn all skrivelyst i det jeg kommer hjem, og ellers har jeg sovet og vært på jobb etter det.
Fikk altså sjekket ut, og fant vegen til innsjekkingsområde nummer to, som . instruert av frøkna i resepsjonen. Fant skrankene som betjente min flight, og gikk først via en automat og fikk ut de boardingkortene jeg trengte, før jeg gikk i businesskranken og fikk levert kofferten. Derifra var det å finne security, som overraskende nok lå på ett sted, før alt av lounger og alt annet airside, i motsetning til forrige gang jeg var på ZRH (2009), da de lå litt mer "spredt" utover i piren, etter alt av lounger o.l. Jeg må innrømme at den jeg liker en sentral security bedre, så man slipper å måtte stresse med det etter at man kanskje satt litt for lenge i loungen, ala AMS f.eks. Jeg kom meg gjennom, først gjennom en automatisk boardingkortkontroll, og deretter security. Kikket på fasttrackinngangen, som ikke nevnte annet enn "Business" og First", og jeg tenkte at BA-sølvet får meg nok ikke gjennom der, og gikk i den vanlige køen. Først etterpå så jeg at det faktisk stod på boardingkortet at jeg hadde lov, og så kom jeg på hvorfor ![]() Jeg var uansett kjapt gjennom, uten et eneste pip (har vært ganske flink i sikkerhetskontroller på denne turen. Aldri et pip, samt at jeg plutselig har "utviklet" en beltefjerningsteknikk som jeg faktisk får til med en hånd!) Fant så vegen hit: ![]() Stusset dog litt på at BA-logoen stod oppført både her og på den ene naboloungen. Det kan tenkes at den andre loungen ikke har fått fjernet den enda. Tror den jeg var i er ganske nyåpnet, og er en egen OW-lounge. Anyway: Trivelig nok lounge, og cola på store plastflasker (vet ikke om det var lov å ta en hel flaske) ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,650
|
![]() ![]() 05. mai 2013 Zürich Kloten (ZRH) – Helsinki Vantaa (HEL) Finnair AY858 Airbus A319 OH-LVB Sete 10F Economy Pro Finnair tilbyr fasttrack til egne statuspax, c-klassepax, og de som kjøper "Economy Pro"-billetter. Jeg hadde slått til på en sånn "Economy Pro", mest for å få litt mer Avios på BA-kontoen, og når prisen står i franc, så ser en ikke så lett hvor dyrt det er uansett (uten at jeg tror det var avskrekkende dyrt i forhold) ![]() ![]() ![]() Så, etter å ha slappet litt av i loungen - den hadde forresten utsikt mot den boarrdingpasskontrollen jeg selv var igjennom før security. Der så jeg Singapore sitt crew ankomme mens jeg satt der *drømme*.. - var det å finne vegen ut mot A-piren, via disse artige rullefortauene, som du tar utover først ned en etasje, og så opp igjen, avhengig av hvor lang ut du skal. Jeg dro ned en etasje og et stykke bortover føer jeg altså tok et nytt rullefortau opp igjen. ![]() Flymaskinen stod klar ved gate. Boarding skjedde. Annonsert etter seterad. Det krydde inn mennesker fra to retninger, og jeg tenkte at om jeg holdt meg litt bak, så var det sikkert greit når jeg kom fra. De brukte uansett de automatiske gatene, så det var ingen som sjekket ![]() Vel ombord var det å finne 10F, som var nødutgang. De to som skulle dele treseteren med meg, satte seg da jeg var en 3-4 rader foran, så jeg fikk nesten litt dårlig samvittighet da jeg kom med et høflig "excuse me", mens jeg pekte på vindussetet. De flyttet seg, og jeg fikk sette meg. Puxhback og take-oggg skjedde sånn som det pleier, og vi fløy et lite stykke østover, før vi dro ca. rett mot HEL. Jeg kommenterte serveringspplegget til AY lenger opp, at jeg ikke skjønte hvorfor det var færre av de 8 alternativene på menyen som ble solgt på flighter over to timer enn på de kortere flightene. Det var selvsagt fordi at selve maten vasr gratis på de lengre turene, og det var kun snacks man evt. måtte betale for ![]() ![]() En sandwich med skinkeost. Smakte helt ok., Ellers en helt grei flight opp til Helsinki, og vi landet ikke nevneverdig forsinket Jeg fant vegen til loungen, der jeg hadde en connection på hele 3 timer og 20 minutter. Etter forrige besøk vsar jeg først skeptisk til å være der så lenge, men jeg fant meg en liten krok, litt salat og litt pepsi og satt og skrev TR, så tiden gikk egentlig passe fort. |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,650
|
![]() ![]() 05. mai 2013 Helsinki Vantaa (HEL) – Oslo Gardermoen (OSL) Finnair AY2657 (operated by Flybe) Embraer 190 OH-LKM Sete 2F Economy Pro ![]() Så var det siste flighten hjem. Fant vegen fra loungen til gaten, og boarding skjedde her også. Fant sete 2F bak den 1 rad store (og forsåvidt fullbookede) businesskabinen. Eller som en passasjer kommenterte til sin medreisende etter at de kom bak i økonomikabinen: "På det flyet her var førstklasse ganske liten". Det skjedde ikke voldsomt mye. Toseteren ble full, jeg fikk en cola, og til tross for 20 minutters tidlig pushback var vi visst bare 5 minutter tidlig inn på OSL (eller noe sånt). Jeg var kjapt av, og hadde vel nå ca. timen til bussen, så det var god tid. Da rakkk jeg jo litt sjokkisjakt i tax-free'n... Vent nå. Boardingkortet? Det lå igjen i setelommen i flyet ![]() Jeg fikk uansett tak i kofferten, før fant butikken og spurte en frøken om bookingmail på telefon var ok? Javisst, det var ikke noe problem. Liott sjokkis og en six-pack Carslberg senere var det å vise telefonen til en som knapt så ut som han skjønte at det ikke var et boardingkort han så. Måtte sågar fortelle han flightnummeret. Vel ferdig med det var det vegen ut, og etter litt om og men ankom også timebussen (eller Ruter sin 838) som skulle gå til Rød. Noen av disse går helt til Årnes, og da går de også forbi Neskollen. Noen snur på Rød, og derfra et det en drøy kilometer hjem til meg. Denne bussen skulle til Rød. Fikk kjøpt en billett i appen, og fikk sitte på til Rød, og vips så var jeg nesten hjemme. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Apr 2010
Posts: 1,703
|
![]()
Takk for kjempeflott TR Martin.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Powder hound
![]() Join Date: Dec 2011
Location: Litt overalt
Posts: 1,997
|
![]()
Haha, samme rom som jeg hadde i mars! Prikk likt, prøver å huske rom nummeret, kan det være 453/5/7 eller noe i den duren? :P
Ellers kjempe kjekk lesing, som forventet ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,650
|
![]()
Romnummeret begynte på 1, for det lå på 1dt floor
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Feb 2007
Posts: 666
|
![]()
Takk for flott rapport
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,807
|
![]()
Kjemperapport, Martin! Du rekker mye på ei lita uke
![]()
__________________
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,709
|
![]()
Martin på kryss og tvers, jeg blir nesten helt utslitt av å følge med her, men bare fortsett.
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Mar 2008
Location: RDU
Posts: 5,746
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Martin og Murphy drar på tur. | Martin | TripReports | 50 | 20-06-2015 22:32 |
Kom, bli med på tur.. Twin Oaks, OR | Toby91 | Bilder & foto | 21 | 10-11-2011 04:00 |
Da Reidar Viking kom på land igjen | Gandalf | Flyhistorisk forum | 4 | 24-10-2009 12:53 |