![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Ja men den (BA781) går ganske sent fra ARN. Eventuelt mye tid å fylle før den går dersom han tar en AY flight dit i morgen tidlig. Jeg tror mer og mer på en longhaul fra starten av i morgen. Men skal han øst eller vest?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Takk for info. Var ikke klar over at den gikk sent på dagen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Herlig, Martin! Språket og skrivegenskapene sine gjør at man bare gleder seg til neste oppdatering!
Upcoming flights: 20.09:OSL-ARN-CPH (SK) 24.09:CPH-OSL (SK) 09.10:OSL-ARN (SK) 10.10:ARN-OSL (SK) 25.10:OSL-SVG (SK) 27:10: SVG-OSL (SK) 29:10:OSL-ARN (DY) 31:10:ARN-OSL (DY) 12.11:OSL-FRA-AMM (LH) 16.11:AMM-FRA-OSL (LH) |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Takk for en artig rapport, blir spennede å se hvor ferden går videre
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Så fikk man i seg litt frokost og fikk sjekket ut. Med romprisen, middagen og minibaren ble det en... la oss si: en god del HH-poeng
![]() Fikk heldigvis avverget en liten krise som nesten resulterte i en roomserviceregning. ![]() Det løste seg med medbragt: ![]() Innsjekk på flyplassen ble også ordnet kjapt i businesskranken. Hadde byttet sete siden i går, så jeg trengte et nytt BP, og i tillegg var det ikke noe problem og sende bagasjen helt fram, separate bookinger til tross. BP fikk jeg også hele vegen. Security gikk også greit, og jeg fant kjapt AY-loungen som er betraktelig roligere enn sist jeg var her, på en søndags ettermiddag. Mat var det lite av, og brusen grenser til lunken. Isbiter? Nei det har vi ikke sett. ![]() Forøvrig har de Pepsi i loungen til tross for Atlanta-brus ombord. Blir å blomstre her fram til avgang, før ferden går videre. Snakkes plutselig ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
FinalCall.travel/no
|
![]()
Hmmmmmm!
Finnair Economy Class boardingkort. Skuffende........................ |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Åj åj åj, nå var jeg redd Lillebjørn måtte "snakke i den store hvite telefonen". Heldigvis var den sort.
God tur videre...
![]() |
#28 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
god tur
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Nå kjenner jeg at spenningen begynner å stige igjen. Hvilken vei dro Martin???
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Moro
![]() Tipper neste stopp enten er USA for å fly 767 med AA, eller Japan for å fly med JAL. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Bare for å avklare: Boardingkortet på bildet er "ferdigflydd".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
FinalCall.travel/no
|
![]()
Flydd Eco ut av HEL og biz tilbake?
Frem og tilbake er vel like langt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
FinalCall.travel/no
|
![]()
Da var det eco kortet fra første bildet ikke noe du har brukt i dag da tydeligvis, da AY bare flyr LH fra HEL.
Skal du fortelle oss hvor du er snart?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() ![]() 02. mai 2013 Helsinki Vantaa (HEL) – Stockholm Arlanda (ARN) Finnair AY633 Airbus A319 OH-LVK Sete 6A Economy Class Vel vel, så skulle jeg altså fly AY i Y ![]() Egentlig ikke så mye å skrive hjem om. Gikk fra loungen i god tid for å "se litt" på veg til gate, men hver gang jeg gikk forbi noe å "se på" (butikker o.l.) så gadd jeg ikke, så det ble å blomstre litt ved gaten. I bookingen hadde jeg i utgangspunktet valgt 6F, men siden noen andre hadde valgt 6D og 6E hoppet jeg elegang over til 6A. Etter boarding, og "boarding completed" hadde jeg hele rad 6 for meg selv ![]() Vi pushet på rute, og reiste tilbake i tid. Rutetabellen sier ankomst 10 minutter før avgang, men vi var i praksis framme 1 minutt før, da vi var litt sene inn til ARN. Tralla kom, og jeg ba om en cola. Det hadde de ikke. Jeg hørte noen mumle "skandale" i pc-veska oppe i hattehylla, og ba om et glass vann istedenfor. ![]() Ellers var vi helt oppe i 37000 fot, og va hadde ikke mer enn såvidt begynt å touche uti Østersjøen før vi startet descend igjen. Vi landet passe bumpy på en av rullebanene (den som ikke er parallell med de to andre, mener jeg å huske), og taxet passe langt bort til T2. Kom meg kjapt av, og ut av hele flyplassen, og heiv meg på en Arlanda Express. ![]() Inne i Stockholm var det egentlig bare å tusle litt rundt og kikke på byen, før jeg endte opp med lunsj på Jensens rett ved Centralstationen. Ba om en stor Pepsi: Fikk denne: ![]() ![]() En liten forrett med div. snacks. ![]() Whiskybiff ![]() Og litt is og sjokolade. Etter det var det tilbake til Arlanda igjen, og jeg følte meg sånn passe fornøyd med å ha klart å dra inn til en by under en mellomlanding ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() ![]() 02. mai 2013 Stockholm Arlanda (ARN)- London Heathrow (LHR) British Airways BA781 Boeing 767-300 G-BZHA Sete 3K Club Europe/Business Class Jeg må innrømme at jeg elsker å skrive litt forvirrende ![]() Har nok ikke vært på langtur med AY, og hadde man gjort researchen sin, så hadde man sett at de ikke har sete 3K på noen av langdistanseflyene sine ![]() Jeg ville altså fly 767, og det var sånn hele turen begynte. ARN-LHR ble booket først. AY-flightene ble booket etterpå, kun for å komme meg til Stockholm, og overnattingen ble lagt inn så det ikke skulle bli så flaut i innsjekkingskranken på OSL ![]() Som nevnt var både jeg og kofferten sjekket hele vegen til LHR, og jeg hadde rukket en liten tur innom Stockholm i løpet av den 6 timer lange connectionen. Ankom ARN, og tok like godt Expressen helt opp til T5, bare for å gå tilbake til T2. Si hva du vil om OSL, men selv med den nye "T2" så blir det fortsatt bedre enn de spredde terminalene på ARN. Nede ved T2, kikket jeg meg litt kjapt rundt, og konstaterte at BA-skranken lå lengst unna. Jeg derimot siktet på security. Her var det tom. en BA-logo på inngangen til Fast Track. Det stod ingenting om Gold/Silver hadde adgang, men med C-billett måtte det vel gå? Det gikk (Ikke at det hjalp så mye. Man kom til den samme kontrollen som resten, og det var ingen kø i den "vanlige" inngangen heller). Gjennom uten et pip, og etter å ha samlet sammen tingene, var det å finne loungen. BA har nettopp flyttet tilbake til T2 etter å ha vært på T5 en stund, og T2 er visst ganske nyoppusset med en ny Menzies-lounge. Hadde lest litt "dritt" om den på Flyertalk, men jeg syntes den var helt grei. Klart, sammenligner man alt med loungene på LHR, så kan jeg skjønne det, men... Det var riktignok litt problemer med å komme seg inn. Boardingkortet mitt så jo sånn ut: ![]() Den blonde frøkna i skranken scannet kortet, og jeg tenkte som så at nå står det "Ok" eller noe på skjermen, men hun så litt betenkt ut. Forsøkte en gang til, før hun begynte å lure på hvor jeg skullle hen. "For du flyr Finnair??" Da måtte jeg fortelle henne at "der står det Stockholm til London, og jeg flyr BA", og så fort hun skjønte det, var det visst greit. ![]() ![]() ![]() Årntli' Atlanta-cola. ![]() Fikk også sjekket FR24, og bekreftet at BA faktisk hadde sendt en 767, og ikke noen sånne plastgreier fra Frankrike. Etter litt blomstring i kantine, bestemte jeg meg for å gå til gaten, som lå nesten rett utenfor. Non-Schengen gatene lå en etasje over de vanlige, men med de samme broene, sånn at gate 86 som jeg skulle fra, egentlig var gate 66. Den svenske passkontrolløren gikk god for at jeg fikk slippe ut av Schengen, så da var det i orden. Her fikk jeg først et lite sjokk! Et fasttrack-skilt opplyste om at den var åpen for C-klassepax, samt BAEC Gold-medlemmer (og eller OW Emerald). Hva skjedde med BAEC Silver/OW Sapphire? ![]() Det ble midlertid ropt opp at de også kunne boarde der, og jeg så minst en med "Silver" på et boardingkort med setenummer høyere enn skonummeret sitt som boardet der, så. Vel ombord, og jeg fant 3K. Egentlig litt ålreit å gå ombord i en wideboy. Mer åpent, og luftig. BA har også oppgradert noen av 767'erne sine, inkludert denne, med litt nyere interiør (visstnok spandert av produsenten som sliter littmed levering av noen andre fly), og denne hadde blant annet den typen overhead bins som "forsvinner opp" over midtsetene, sånn som på 777. Det er vel ikke vanlig på 767? En ulempe med 767, er seteconfigen i Club Europe. På narrowbodiende, så blokkerer BA midsetene i 3x3-konfigurasjonen, men i 2x3x2-konfigen på 766, er det kun midsetet som blokkeres, og ved vindusrekka er det hverken blokkert midsete eller videre seter. Jeg var allikevel sta nok på å ha vndussete, og satset på at ingen skulle ha nabosetet. Det så ikke ut til å bli fullt, så det så bra ut... Joda ![]() Av samtlige to-setere kabinen, var det min det satt to på, mens flere andre stod helt tomme. Mr. Some Body (Broren til N.O.Body) var midlertiid vettug nok til å spørre om boarding var completed (noe det var) og om han kunne flytte seg. Det kunne han, men fikk beskjed av Cabin Service Director om å vente til etter take-off pga. trim. Say what!!?? ![]() Fyren ville flytte seg en rad bakover, og de var redd det skulle slå ut på trimmen? ![]() Sidemannen var midlertid like oppgitt som meg, og mente det var en britisk måte å tenke på, og ba om unnskyldning på vegne av folket sitt, og så lo vi litt av det begge to. Like etterpå kom en "vanlig" flyvertinne med varme kluter, og hun sa at han godt kunne sette seg et annet sted, så da gjorde han det. Take-off'en gikk helt fint selv om han satt en meter lenger bak enn hva manifestet sa ![]() ![]() Jeg var fornøyd med egen toseter, og ny flytype! Så taxet vi etterhvert avgårde, med likestilt cockpit: Kvinnelig kaptein og mannlig FO. Av kabinbesetningen kan jeg huske at jeg kanskje så to mannlige. Det var uansett to kvinnelige som serverte oss i Club. ![]() Det ble champis ![]() NB! Nøttene kan inneholde nøtter!! Kunne velge mellom Lamb curry og chicken cæsar salad, og jeg gikk for lammet. ![]() ![]() Nam! Ellers merket jeg at servicen hadde kommet fort i gang, og etter at jeg var ferdig med champis, mat, og en tekopp var det fortsatt over to timer igjen ![]() Tomme glass og koppet stod lenge på nabobrettet midt, og det var lite tilbud om noe mer, og gardinene til galley ble dratt for, og jeg hørte spiselyder der inne. Servicen var bra så lenge det varte, men opplevde crewet som fraværende etterpå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jeg lå uansett og duppet av deler av turen, og etterhvert nærmet vi oss visst London. Landet, og taxet til en gate helt ytters på C-bygget, med en av de kjempelange pirene.
![]() ![]() Det stod forresten parkert en enorm mengde med snøryddere fra Øveråsen der. Vet ikke om de ventet mer snø før sommeren? ![]() Betryggende å vite at kofferten min flyr ![]() Tok toget inn til T5A, og fikk kommet meg gjennom passkontrollen, og ned til bagasjebåndet. Hvilket bånd? Nummer 10? Heeeeeeelt i enden der, ja. Da jeg kom dit, fikk jeg bekreftet at AY hadde klart å sjekke inn kofferten min, for den kom nesten med en gang. Deretter var det å få kjøpt en billett til Heathrow Express, og finne vegen ned til plattformen, der et tog dro akkurat da. 15 minutter til neste ![]() Toget kom midlertid kjapt, og etter at de som skulle av fikk kommet seg av, og personalet fikk sjekket om det var noen bomber ombord, fikk vi slippe ombord. I andre enden av togturen, fant jeg kjapt vegen gjennom stasjonshallen, og opp en trapp, så var jeg inne i resepsjonen på Hilton Paddington. Var egentlig booket på Hilton Euston, men da prisen på Paddington plutselig datt ned på det jeg var villig til å betale for å ha såpass kort veg til hotellet såpass sent, så booket jeg om. Ble ønsket velkommen, og fikk vite at jeg var oppgradert til Executive Room. ![]() En flaske eplejuice, to flasker vann og en "flapjack" som velkomstgave. ![]() Sjokolade på puta også ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Lillebjørn gjorde et forsøk på et minibarraid, men her hadde hotellet vært føre var, og satt denne karen til å passe på: ![]() Ellers ble det en kjapp middag på Garfunkles over gata: ![]() Champignon med noe smeltet ost og hvitløk ![]() Burger. Her sleit jeg med hele, trolig etter bifflunsjen og lammet hos BA. Deretter fant jeg vegen via en sjappe for et par cola, og videre tilbake på hotellrommet. Nå er det kvelden, så får vi se hva morgendagen bringer. Neste fly er enda større enn det jeg fløy i dag, men det er ikke før om et par dager. Snakkes plutselig ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Så da sitter man i spenning og lurer på hvor turen går videre
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Martin og Murphy drar på tur. | Martin | TripReports | 50 | 20-06-2015 22:32 |
Kom, bli med på tur.. Twin Oaks, OR | Toby91 | Bilder & foto | 21 | 10-11-2011 04:00 |
Da Reidar Viking kom på land igjen | Gandalf | Flyhistorisk forum | 4 | 24-10-2009 12:53 |