Quote:
Originally Posted by sk931
I min optik var det bedre at beholde og udvikle WF...WF kunne udvikles til at flyve f.ex
danske indenrigs, men også nogle af de nære ruter, især de ruter som lige nu flyves af
QA og andre inchartrede selskaber.
|
Og det er jeg egentlig ganske sikker på også er ønsket til ledelsen i
SAS. Salget var vel et krav fra den norske næringsministeren for at Norge skulle kunne akseptere den videre finansieringen av
SAS. Begrunnet med Widerøes betydning i norsk infrastruktur og usikkerheten dersom
SAS skulle gå konkurs. Salget skulle være med på å styrke likviditeten i
SAS.
Quote:
Originally Posted by sk931
Men når det så ikke kunne lade sig gøre, er det bedst at få det solgt til bedst mulig pris, synes jeg
Hilsen Ole
|
Solgt til best mulig pris kan fort bli en lav pris. Dersom
SAS må selge Widerøe kan det bety en relativt lav pris, sett i lys av at det vel var forventet mellom 1 og 1,5 milliard for selskapet. Og ser man hvordan
SAS skal få inn sine 3 milliarder på salg,hvor motorer og eiendeler utgjør 0,7 milliarder og
SGH 2-300 millioner må
SAS få 2 milliarder for Widerøe for å oppnå målet. Ellers må andre eiendeler legges inn i potten. Hvilke eiendeler kan
SAS selge uten at det skal få preg av slakting av bedriften?
Vidar