![]() |
|
|
![]() |
|
Thread Tools | Display Modes |
![]() |
#81 |
Flyprat fusentast
![]() Join Date: Nov 2009
|
![]()
Nå skal Tommy kjøre oss til ORD om ca 2 timer. Da skal vi fly ORD-IAD-LHR-OSL i business. Dersom junior oppfører seg som på utreisen, så skal det ikke være noe problem for våre med passasjerer å sove. Det er som nevnt tidligere viktig å forberede seg godt, så vi har pakket godt med bleier, og noen nye leker som han ikke har sett før. Da får han mye å kose seg med. I tillegg så er drikkevogna (les puppen) til mamma "åpen" på hele flighten.
I mai skal vi til Kuala Lumpur med rekrutten og i juni til Kypros. Alt i business. Så lenge vi gjør vårt ytterste for å ha en glad og fornøyd unge, så tror jeg at våre med passasjerer får en fin flight. Jeg kommer selvfølgelig tilbake med en tripreport fra vår Chicagotur. La dolce vita. Thomas |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
oversheriffmester
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2006
|
![]()
Vår eldste som nå er 8 har aldri vært noe problem å ha med. Hun har alltid vært stille og rolig. Men vi tok det igjen med lillebror som nå har passert 3. Han synes ikke det å sitte stille er så kult...
Vi hadde med begge en tur til Tromsø for 2 år siden. Turen opp gikk glimrende, men hjem på morgen flyet til SAS. Var et rent h..... Han skulle ikke sitte rolig på fanget til noen. Der og da bestemte vi oss for å ikke reise på lengre turer før han var litt større. Men i fjor greide vi ikke lenger, og endte på charter til Tyrkia. 3.5 timer nedover gikk som en drøm. Filmer på PC og Ipad og litt annen aktivitet gikk uten en lyd. Men hjemreisen begynte skikkelig dårlig. Han nektet å sitte, ville bare sitte på knærne og se ut av vinduet på de andre flyene (god gutt) men det var nok ikke superpopulært at han hylskreik i et kvarter før avgang, spesielt siden klokken var litt før 6 om morningen... Men det gikk over og alle var glade resten av turen. Som det sies over, det hele ligger i planlegging og at man er forberedt. Man kjenner sine egne barn og hva som skal til. Og så får man svelge noen kameler og heller bestikke litt. Ikke ta noen fighter med 150 "gjester" Det vi også gjorde før vi satte oss i flyet, var at vi lot minstemann løpet litt godt fra seg i terminalen. Da ble han litt sliten og fikk ut litt energi før turen. Og så er det nok et godt triks å ikke ha noen på fanget for lenge. Heller eget sete fra tidlig alder. Da har de et eget område de kan sitte eller ligge og man får litt pauser. S |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Livsnyter
|
![]() Quote:
Eget sete gjorde underverker for vår minste. Ble en ny verden, bokstavelig talt :-) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
På sine 17 første levemåneder har ILS2 jr. flydd 40 enkeltflighter, hvorav åtte er mellom USA og Europa. Noen slitsomme turer har det vært, men alt i alt har det gått greit. Han klarte å terge på seg rapperen Redman mellom OSL-EWR, men utover det har vi aldri opplevd mas fra noen medpassasjerer. Det blir interessant å se hvordan det blir når trassalderen slår til for fullt. Jaja, den tid, den sorg
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Rakettforskar
![]() Join Date: Jan 2012
|
![]()
Jodå, interessant tråd :-) Tenkte å halde meg unna, men kan jo komme med (u)nyttig påfyll. Det med korleis ein oppfattar ungar er vel ein ting som skiftar etter eigen sivilstand. Eg har sete og irritert meg blå på "skrikarungar" før, og det gjere eg enno, om eg reiser åleine. Ein av dei turane som gav meg ein vekkar, var frå London til Oslo for nokre år sidan, hamna vedsidan av ei som hadde reist med ein to-åring rundt halve jorda pga. jobb. Jentungen ville jo berre sitte på fanget til mammaen og kvile og sove (noko som ikkje går når ein er over to. Og frå LHR tok det tid frå gate til airborne... Det var til og med eit stykk skikkeleg engelsk "brat" som presterte å komme bak og kjefte på flyvertinna og be ho flytte mor og barn.... Ho fekk bestemt beskjed om å gå til plassen sin igjen... Då såg eg kor stressande og makteslaus ein kan vere som forelder, innimellom... Vi heldt ungen på plass i sete med makt til vi kom oss opp, ho fekk sitte på fang, og sovna. På nedstiginga begynte koret lenger framme i flyet og mor seier "glad det ikkje er min unge no, iallefall"
![]() For min eigen del har eg vore veldig heldig. Mini (ca 16 mnd) har vore med på rundt 15-20 legs tenkjer eg. Har aldri fått ilt i øyret og stort sett blid og snill. På dei to siste turane i påska somna han på fanget før vi hadde nådd 1000 ft, tenkjer eg. På veg tilbake etter påskeferie våkna han ikkje før dei to hyleungane på rada framfor (sikkert rundt 3 begge) gaula så mykje at han våkna... 6 timar til Lanzarote gjekk også bra. Bestikkelse er cluet. I forskjellige former. Litt snop, frukt, mat, spel, leikar, video. Då går tida greit. Og klare reglar på kva som ikkje er lov. Sparking, lugging og slåing av med-pasasjerar må slåast ned på ![]() Og til slutt eit svar på kva som er poenget med å "dra med ungane på lange turar og ferie når dei er små." Klart, ferie er jo på foreldra sine premissar. Men eg såg då at mini hadde mykje igjen for sydenturen i vår han og! Klart, han hugsar nok ikkje stort, men framgangen i det å gå masse (heime var det 17 minus, vinterdress og kjipe sko), i syden er det kortarma og barfot. Ungen hadde ei enorm utvikling vi ikkje hadde fått på så kort tid heime, berre pga. veir og føre. Så ja, dei har utbytte av det ![]() Det vart langt dette, men men. Oppsummert: Mat, soving, aktivitetar. Så skal eg ta med meg spretterten og ein neve småstein og sette meg i drivhuset og vente på trassalder og drive skytetrening ![]()
![]() |
#86 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
|
![]() Quote:
Det er faktisk noen som helsemessig ikke tåler høye lyder over lang tid, dermed er ikke musikk i ørene et aktuelt alternativ. Hva er det som gjør deg berettiget til å bestemme at min mor for eksempel skal måtte leie privatfly for å reise med fly, fordi du forsvarer en barnefamilies rett til å opptre som de selv ønsker? Jeg er helt enig med de her inne som påpeker at det er de tilfellene der foreldrene så åpenlyst gir blaffen som er mest provoserende. Og særlig når det gjelder litt større barn. Synes de aller fleste turene jeg har vært med på viser at foreldre stort sett takler dette fint, men det finnes de grelle unntakeen som etter min mening aldri skulle hatt lov til å boarde flyet. Hvis ungen skriker i ni timer kan det ikke være bra for barnet, foreldrene eller medpassasjerene. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Flydiot
![]() Join Date: Aug 2010
|
![]()
Vi har vel alle vår rett til komfort ombord på et offentlig transportmiddel om vi reiser i C, F eller Reidar
At barn bæljer litt under take-off og landing må vi vel takle, men det jeg OVERHODET ikke takler eller aksepterer er foreldre som gir barna frie tøyler om bord. Unger som hyler, skriker og sloss i setene og i midtgangen, sparker i seteryggen og maser konstant skal du få billig av meg. Det er dessverre slik at disse har mindre intelligente foreldre som ikke forstår nødvendigheten av normal folkeskikk og generell oppdragelse av barn, så det er kanskje ikke barna vi skal skylde på til syvende og sist? Har hatt lite opplevelser av negativ art på rutefly IC og i Europa, men jeg er også en Harrybatt som faktisk synes det er heeelt greit med noen charterturer til Gran Canaria og Mallorca i året (KUN med Thomas Cook så det er sagt) og der er det jaggu meg mye rart av foreldre som virkelig kunne trengt et grunnkurs i oppdragelse.... Det er ikke bare synd på oss passasjerer som kun er med ene veien, men da føler jeg jammen mere med CC som har det sånn på jobben HVER dag!! All ære til dere ![]() Detta blei nesten en stil, men ble bra engasjert av alle de forskjellige synspunktene her! Kul debatt ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Front section flyer
|
![]() Quote:
Kanskje man heller skulle sende foreldre på et "hvordan behandle barn på fly" kurs , før de fikk lov å ha ungene sine med ombord i et fly ![]()
![]() |
![]() |
#89 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Godt skrevet! Akkurat jeg mener det skal være. Uansett hvor i flyet man sitter må man påregne og akseptere at det kan være barn i nærheten. Av og til vil små barn gråte, men villstyringer som du nevner skal ikke tolereres. Personlig har jeg hatt mye mer ubehag med fulle folk ombord enn med unger, også de som hyler i timer i strekk. Har sågar hatt en ekstra landing i YYZ pga full mann som laget kvalm, det er lite kult å miste connection pga slike. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Ute på tur
|
![]()
Her er jo et greitt innspill til foreldre:
![]() -A ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
Ha ha - den var fin - burde vært noen Fernet i det survival kittet
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Synes ikke det burde være tilladt at have babies, som ikke er fyldt 5 år, på First og Business.
Familier med små børn skal naturligvis have ret til at rejse, men ikke på F og C.. Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Flyprat fusentast
![]() Join Date: Nov 2009
|
![]()
Jaja. Ulrik har i dag sin 3. Flight i Long Haul business class, og han har nettopp fylt 7 mnder. Han har enda tilgode å gråte. Bør vi derfor utestenges fra Business? På veien hjem fra ORD i påsken så ville skjeben ha det til at en krakilsk unge på ca 2 år satt ved siden av oss. Moren var handlingslammet og gjorde ikke en dritt, men Uørik holdt fint kjeft og koste seg hele turen.
Jeg mener at man som foreldre bør kjenne barnet sitt godt nok til å ta en sunn vurdering om man skaø reise i business class eller ikke. Tro meg, det er like jævlig for meg dersom Ulrik hadde grått sammenhengene på en LH tur i business. Da hadde jeg heller valgt eco og forhåpentligvis hatt bedre samvittighet for mine medpassasjerer. Thomas (som nå snart flyr WAW-IST-KUL med hele familien i C) |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Enig med Thomas her. Vist man har baby og er villig til å betale for BIZ så bør man få lov til å fly BIZ med baby. Men man trenger kanskje ikke å oppgradere folk med baby....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Vel har jeg reist mye C-klasse og vel har jeg irritert meg grønn innimellom på noen foreldre som ikke gjør det døyt for å roe ned ungen(e). Men hvorfor de ikke skulle få reise C el F det må du forklare nærmere for det forstår jeg faktisk ikke? Er det noe med oss der fremme som gjør dette uakseptabelt? Jeg takler det fint - mer plass å boltre seg på for viltre små er det også..
![]() |
#97 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det er vel mange selskaper som nekter små barn i F men er det noen som nekter barn på C
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Men jeg mener virkelig at Malaysian har en point,,når de har en holding til babies på C og F...Jeg har selv børn, så jeg er ikke børnehader...siger heller ikke at ALLE børn skriger og græder fordi de sidder i C eller F. Det er mere deres forældres holding jeg er efter...Så jeg mener stadig, og det vil jeg blive ved med, uanset hvad folk tænker...C og F skal være baby frit Hilsen Ole |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Et Airbus A340-fly fra SAS har vært strandet i Tokyo siden onsdag (4/7) | AirbusTrond | Småprat | 14 | 09-07-2013 14:27 |
Skulle fly fra Kjevik til Oslo, gikk om bord i Bergen-flyet. | Cecilie | Småprat | 20 | 21-02-2013 14:59 |
Skulle SAS lease B739ER? (splittet fra ''SAS og Leasede A320/737 (og andre nye fly)) | Trdfly | Flyforum | 11 | 07-03-2012 22:58 |
Noen ganger skulle man vært en koffert | Discus | Reiseforum | 0 | 22-11-2009 13:28 |