![]() |
|
![]() |
#81 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Mar 2007
Location: Marbella
Posts: 651
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]() Quote:
Ellers har jeg hørt at Economy-setene skal byttes ut? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2011
Location: Stockholm
Posts: 1,525
|
![]()
Det tror jeg vil være en bedre investering. Begynner å bli slitt bak i bussene nå... Mye morsomheter som fjernkontroller som ikke sitter fast i huset sitt, bord som kommer ned for egen vilje, og slitt stoff på stolene. Har også lagt merke til at speilet på det ene toalettet har to enorme sprekker som er "reparert" med tape - individet heter Adalstein og fenomenet ble observert både i slutten av februar og slutten av mars. Ellers har matserveringen bak i bussen tatt seg opp betraktelig. Men nok OT fra meg...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2012
Location: Norway
Posts: 856
|
![]()
Fløy nylig CPH-BKK t/r i C på SK972/973. På vei til Asia virket ikke min stol 4A, så crewet kom og manuelt la det ned. Dette etter at jeg gjentatte ganger påpekte ovenfor flyvertinnen at det ikke virket. Etter å prøve et par reset sa hun: "jaja, jeg kan ikke gjøre noe". Jeg spurte om hun synes det var ok at jeg skulle ha det slik i 10 timer, og om det ikke kunne gjøres noe, og spurte om hun kunne hente purseren. Sammen med en annen presset de manuelt ned stolen. Det samme skjedde på returen, men da med passasjeren foran meg i 2A. Der fikk de ikke til å ordne, så han måtte bytte til rad 7.
Da jeg spurte crew om det var mye problemer med setene siden jeg også hadde problemer på vei frem, sa det at de var smertelig klar over problemet, og at "det må snart gjøres noe med det". Virker som at de burde legge inn en teknisk service på setene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Feb 2007
Posts: 666
|
![]()
Etter min mening nok en merkelig beslutning av SAS.
Skjønner oppgradering er svindyrt og at SAS sliter økonomisk. Men så lenge andre konkurrerende selskaper oppgraderer så vil jo C produktet til SAS bli utdatert. Da kan de ikke konkurrere mer, så enkelt er det. Så lenge det finnes bedre alternativer så vil SAS slite og bare må følge etter. Nytter ikke å legge på is og tro at kundene fortsetter å velge et dårligere produkt. Det er ganske naivt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2010
Posts: 436
|
![]() Quote:
Det er forstatt selskaper som ikke har full flat seter i dag (TG for eksempe), men ikke spesielt mange og de alle fleste har en plan for å oppgradere disse. Problemet med SK er at siste gang de oppgradert C kabinen var de for konservative. De valgte dagens løsning istedenfor full flat. Etter at de var ferdig med retrofitting av Business Sleeper begynte andre selskaper å oppgradere til full flat. Snakk om dårlig timing! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2013
Posts: 257
|
![]()
At de tør. Det betyr at SAS i praksis vil bli marginalisert i bussiness class markedet.
AY, LH, KL, AF oppgraderer til full-flat-beds. Austrian, LOT, Iberia, Swiss og Alitalia likeså. For å nevne noen sammenlignbare europeiske selskap. Som kjent har BA hatt senger på J-class i årevis, og selv BAs gamle business var full-flat. Det er stusselig å bevitne fraværet av offensiv satsing på produktutvikling i fullpris-segmentet i SAS, som igjen blir fullstendig akterutseilt. Er den kommende konkurransen fra DY som opptar all tankevirksomhet? Er det tenkelig at SAS etter hvert sklir ned til et to-klasse produkt (Economy og Economy Extra) også på langrutene? Altså kopierer DY, som dermed dikterer premissene for det hele... |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2012
Posts: 76
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jun 2010
Location: Ottestad
Posts: 552
|
![]() Quote:
SAS sliter med at DY og andre selskaper tar og vil ta mye fritidspax, mens det i realiteten er for få C klasse pax som betaler godt pr flygning, til at det er økonomisk forsvarlig å bruke 0,5 milliard på å oppgradere C. Gjør de ikke noe på økonomi så har de snart ingen pax der heller, med slitte seter og et underholdingssystem som burde vært på museum.. Det er dyrt og være fattig! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2010
Location: Berlebyen
Posts: 1,496
|
![]() Quote:
Vidar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2013
Posts: 257
|
![]() Quote:
At DY har og har hatt betydelig innvirkning på SAS’ veivalg er det jo liten tvil om. Snart vil dette også omfatte langrutesektoren. At SAS ikke klarer å tiltrekke nok betalende passasjerer til business class på langrutene har du helt rett i – det var mitt poeng. Produktet er akterutseilt og premium-kunder velger andre selskaper. At SAS nå dropper den nødvendige oppgraderingen betyr at de i praksis melder seg av konkurransen om dette markedet. At SAS ikke finner pengene som trengs til oppgradering nå, og igjen blir hengende etter sine relevante konkurrenter i kampen om business-reisende, betyr at man i realiteten konsentrerer seg om andre konkurrenter og kundesegmenter – som for eksempel DY. At en to-klasse løsning på langrutene vil bli diskutert i SAS er jeg ikke i tvil om. Kanskje har de snust på ideen allerede? Enig: det er dyrt å være fattig! ☺ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2011
Location: KRS
Posts: 2,365
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2013
Posts: 257
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Oct 2011
Location: Norge/ litt omkring
Posts: 1,295
|
![]()
Det er ofte en stor andel opgraderinger både via optiontown og poeng.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2011
Location: KRS
Posts: 2,365
|
![]()
SAS CC nevnet det her inn for en stund siden.
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,532
|
![]()
Sånn - da vet vi alt. Også at SAS snart vil fly til Tampa og Mexico City.
![]() Kanskje vært best å lansert en video uten å promotere app'en som bare var tigjengelig i 30 sekunder og ... http://www.youtube.com/watch?v=4SUXU...ature=youtu.be
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2011
Location: KRS
Posts: 2,365
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Nextjet starter VST-HEL SEP16 - Lagt ned OKT16 - Gjenåpnet NOV16 - Lagt ned MAR17 | Trdfly | Flyforum | 6 | 14-03-2017 03:27 |
Har SAS lagt inn retursperre på Last Minute ungdomsbilett ? | Ståle | Reiseforum | 10 | 04-06-2011 22:59 |
Om SAS og BA sine nattflyginger (splittet fra DY-businessklasse) | SAS-Steward | Reiseforum | 7 | 09-11-2010 19:55 |
SAS har New York lagt på hylla | TG923 | Flyforum | 20 | 30-09-2005 19:43 |
SAS cabin har lagt ned arbeidet | LN-SUB | Flyforum | 29 | 12-11-2004 20:04 |