![]() |
|
![]() |
#61 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Tipper den egentlige grunnen er økonomi, men at det er pakket inn i en kundetilfredshetsforklaring. Skjønner godt at de prioriterer annerledes nå, men de skal passe seg for å ikke bråvåkne om noen år med et skrekkelig utdatert Business-produkt med dertilhørende lav betalingsvilje.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]() Quote:
Klarte forresten heller ikke bli venn med stolen sist jeg fløy biz med Lufthansa.
![]() |
![]() |
#63 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg henger meg litt opp i denne holdningen "alle andre har lie-flat, men ikke SK".
Hvis vi tar for oss *A selskaper som opererer med hjemmebase i Europa, hvor mange selskaper er det da bænkers at du får lie-flat på hvis du i dag bestiller en IC billett? Det er ikke så mange...
![]() |
#64 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hvorfor avgrense på den måten? Konkurransen begrenser seg ikke til selskap med hjemmebase i Europa. Og i hvert fall ikke kun til *A i Europa. Det blir også unfair å kun ta med selskap hvor det er "bænkers" å få lie-flat allerede i dag i en diskusjon om SK burde gå til anskaffelse av det.
Av selskap som flyr interkontinentalt til/fra Europa i dag, og som enten har lie-flats eller holder på å oppdatere flåten, kommer jeg i hvert fall på LX, OS, LH, BA, TK, EK, SQ, OZ, EY, QR, WY, SA, VS. Og det er sikkert mange flere.
AA PLT, A3*G, Carlson Concierge Upcoming: Last edited by Peppep; 20-03-2013 at 10:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Min bedre halvdel og jeg fløy EWR-OSL i februar, og da gikk det plutselig ikke an å slå av lampene over setene våre i C (3a og 3b). Mens resten av kabinen var bekmørk og folk sov, måtte vi derfor ligge i flomlys. De ansatte beklaget det hele, men var kjent med problemet - og at det ikke var mulig å gjøre noe før landing.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Newcomer
|
![]()
Har i det siste fløyet med både SAS og Thai Business.
Det er ikke bare stolene som må oppgarders Servicen når det gjelde mat og drikke på SAS er under en hver kritikk, dårlig utvalg av matrette.etc. TV skjermene er nesten halvparten av de hos Thai og utvalget av filmer osv. er minmalt i forhld til Thai Sist gang jeg fløy med SAS til EWR virket ikke entertaiment systemet på hele turen. SAS må skjerpe seg før de mister for mange kunder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
SAS har ikke råd til å kjøpe nye business-stoler
Ville kostet nærmere en halv milliard kroner. http://www.dagbladet.no/2013/03/26/t...lass/26393051/ Vanskelig valg selvsagt i SAS sin situasjon, men jeg er vel ikke helt overbevist om at det hadde vært en feil innvestering. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Er ikke prisen pr sete ekstremt høy? 1 mill for et sete? Det er jo noen alternativer i markedet som er "hyllevare"?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Skjønner godt at SAS vegrer seg for å ta denne investeringen. Ikke bare på grunn av selskapets økonomiske situasjon, men også med tanke på en mulig utskifting av IC-flyene om ikke altfor mange år. Ikke sikkert mulige kjøpere da vil være villige til å legge så mye ekstra på bordet for nyere stoler.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
- Nå har SAS leased en ekstra A340 i 6 år. Så da blir det vel ikke utskiftning av IC flåten med det første.
- SAS sine stoler er ikke så ille. De er flatbed, dog kun 170 grader. - SAS fyller vel biz ganske greit med dagens stoler, eller? Hvor mye ekstra inntekt ville en utskiftning av biz setene generere? |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Det som jeg opfatter som det helt store problem med de nuværende stole er deres tekniske
standard... Hører ofte og "teknik" på stolene, som crew må udbedre undervejs, og det er jo naturligvis ikke optimalt... Har flere gange fløjet til NRT med vores A340 og været meget heldig og fået plads på business..Jeg har endnu ikke selv oplevet problemer med stolen. Det der trænges, efter min mening, er en ordentlig overhaling af stolene..og jo før jo bedre... Om stolene kan tages ud 3-4 stk af gangen ved jeg ikke, men jeg hører ofte fra crew at det er det der skal til...Stolene synes jeg er helt ok, og jeg trives i den... Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Er det rom for litt spekulasjon her i denne posten? Skudd fra hoften: Hovedgrunnen til at de ikke byttes ut, er at SAS Plus skal innføres på LH også, og derfor skal de helt bort og byttes med en stol nærmere Y+. Dermed får de flere seter i flyene og alle hjerter gleder seg.. *dukker og gjømmer seg*
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Men måske kunne business delen reduceres, således det kun helt foran der er business class Hilsen Ole |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Ang stolene, har ikke prøvd de selv, men klart om SK forbereder seg på nye fly innen 3-6 år, hvorfor bytte nå? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Til og med de amerikanske selskapene er paa hoegget og oppdaterer alle flaatene til lie flat. Og United og American har skikkelige seter som slaar sokkene av SAS og Lufthansa. Proevde Delta sitt nye sete som er staggered. Det er flatt, men like bredt som ett oekonomisete, elendige greier som jeg ikke kommer til aa fly igjen.
Den dagen Lufthansa er ferdig med oppgradering av sin flaate til lie flat, har SAS ikke noe valg. Da vil de staa med ett raevva nedoverbakkesete og enn connecting flight som kan vaere i ett midtsete for folk som har en billett helt opp til 50K. Og de kundene kommer ikke tilbake etter aa bli banket opp nedover en utslitt bakke og faatt kaffe i en pappkopp i ett midtsete paa en 737 fullstappa helt opp til maks tillatt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg tror SAS virkelig vil merke det når lufthansa m flere får nye seter samtidig som at lufthansa har bedret servering og service som jeg må påstå er et stykke foran SAS,
Jeg velger ikke SAS på langdistanse biz lenger etter et par turer med sete som låser seg å dårlig AVOD,ikke fikk jeg noen kompensasjon heller |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Nextjet starter VST-HEL SEP16 - Lagt ned OKT16 - Gjenåpnet NOV16 - Lagt ned MAR17 | Trdfly | Flyforum | 6 | 14-03-2017 03:27 |
Har SAS lagt inn retursperre på Last Minute ungdomsbilett ? | Ståle | Reiseforum | 10 | 04-06-2011 22:59 |
Om SAS og BA sine nattflyginger (splittet fra DY-businessklasse) | SAS-Steward | Reiseforum | 7 | 09-11-2010 19:55 |
SAS har New York lagt på hylla | TG923 | Flyforum | 20 | 30-09-2005 19:43 |
SAS cabin har lagt ned arbeidet | LN-SUB | Flyforum | 29 | 12-11-2004 20:04 |