Quote:
Originally Posted by TCAS
Setningen mener jeg kan tolkes på flere måter. Når jeg leser "such that if" så tolker i hvert fall jeg det som det kan være en av flere muligheter
|
Den setningen har ikke mye tolkningsrom, nei...
Quote:
Kan du ikke legge ut hele brevet slik at det blir enklere å se helheten?
|
Sliter med å kopiere fra pdf-filen, men skal se hva jeg finner ut av.
Quote:
Uansett, sier ikke dommen at SCAT-1 er et gyldig krav uansett om det bare er WF som har muligheten til å fly SCAT-1? (orker ikke slå det opp på nytt selv...lat) Om DAT kunne skaffe utstyret eller ikke, og om WF satte premisser eller ikke, blir i så fall en lite nyttig diskusjon.
|
Vel,
DAT er ifølge kjennelsen ikke uenige i at man kan pålegge tekniske krav til utføreren. I dommen det vises til (Concordia) var det snakk om utstyr som var tilgjengelig for andre aktører, men at det var tilgangen på gass som drivstoff som eventuelt hindret andre aktører. I tillegg var dette elementet ikke påkrevet for å kvalifisere som sådan, men ville gitt noen "tilleggspoeng" i vurderingen. Her er vel så ikke tilfellet, siden WF sitter på de eneste boksene som finnes i verden og SCAT-1 er det eneste systemet som tilfredsstiller kravet om satelittbasert innflyging. Jeg kan ikke forstå annet enn at det må være et viktig poeng.