![]() |
|
![]() |
#41 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det som for meg er litt uforståelig er at det er rettslig avklart at DAT mer eller mindre har gjort en meget slett jobb og er dårlig forberedt, og enda sitter folk å leter etter grunner til at det absolutt ikke er DAT sin feil.
Sånn saken står idag kan jeg ikke skjønne annet enn at DAT fremstår som relativt rotete og useriøst. Men det er bare meg og min mening da vel og merke.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Hvis du går til oep.no og ber om innsyn i korrespondanse mellom Luftfartstilsynet og Field Aviation (datert 2. august), så får du se nok en e-post som forteller at utstyret er tilgjengelig for en vinner av anbudet ("successful with a tender" = vinner av anbudet, om det skulle være noen tvil):
Quote:
Last edited by TOS; 18-01-2013 at 22:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Jeg skjønner jo at folk ikke synes at det er noe poeng å vurdere om dette er en konkurransemessig ulempe for WF, men jeg vurderer det dithen at det utvilsomt må være det (gitt den informasjonen jeg har tilgjengelig). At DAT er rotete tror jeg de fleste kan være enige i, men det betyr jo ikke at prinsippene for tildeling av anbud skal være slik at det gir en fordel til en av de aktuelle kandidatene. Det er heller ikke et spørsmål om DAT har gjort feil eller ikke, men prinsippene i anbudsprosessen. Last edited by TOS; 18-01-2013 at 22:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Eposten til LT er et svar på CAA Norway sitt "request for a formal statement" knyttet til tilgjengeligheten. Ergo, burde vel det svaret være godt nok. Det svaret sier at boksene ikke er i produksjon, at de kun er tilgjengelig via WF, og kun tilgjengelig for en operatør med "a successful tender". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Etter rettens syn er det ikke uten videre klart at henvisningen i e-posten fra Field Aviation om at “the equipment will not be made available unless specifically required for the assosiated Norwegian operations” må forstås slik at Widerøe stilte krav om at det bare var den operatøren som vant konkurransen som fikk tilgang til GLS125O. Konkurransen om flyrutene i Finnmark og Nord-Troms var enda ikke kunngjort på det tidspunktet, og forbeholdet som Field Aviation henviser til kan sikte til at GLS 1250 bare ville gjøres tilgjengelig dersom dette var nødvendig for å opp~lle krav som ble stilt til flyvningene i Nord-Norge. Den forståelsen som anføres av DAT er ikke i samsvar med e-posten fra Robberstad til departementet den 18.09.2012 og hans forklaring i retten. Det er ikke opplyst noe om at Field Aviation har bekreftet overfor DAT at passusen i e-posten innebar at DAT ikke ville få installert GLS 1250 før de vant konkurransen. Retten finner derfor at det ikke er sannsynlig at GLS 1250 ikke var tilgjengelig for DAT før de vant anbudskonkurransen. --------- Nu vil du jo ikke mene noget om dette, men jeg vil stadig give dig min mening hvis det havde været min butik. Jeg havde kontaktet alle jeg kunne få fat i hvis 10 % af mit foretagende stod og faldt med at få fat i en lille boks fra et privat firma. Og som endda senere viste sig ikke at have styr på sine præmisser. Hvis jeg da var interesseret..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Her er eposten fra Field Aviation til LT: Quote:
Last edited by TOS; 18-01-2013 at 23:10. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Hvis man havde ønsket at anskaffe disse bokse til anbudet havde man nok været lidt mere proaktiv og kunne have fået opklaret hvordan situationen rent faktisk hang sammen, at enhederne var tilgængelige. Det har vi en midlertidig forføjning der siger og hvis ikke den bliver efterprøvet er det vel rigtigt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Her er det en hel del uklarheter som må klarlegges.
Når kan utstyre leases. Er det tid nok til å få utstyret installert i forhold til anbud. Leasing kostnd. Er den forsvarlig? Scat1 er bare godkjent for dash8 100 og king 200. Hvordan skal dette gjøres iframtiden når dashene ikke er aktuelle.? Feks om DAT skulle vinne anbud nå. Lease 3 bokser. Hva skal evt nytt selskap som evt skulle vinne anbud neste gang gjøre? Da finns ikke nok bokser tilgjengelig for 3 fly.. ? Totalt bare 5 bokser tilgjengelig er for lite. Hender ting forsvinner under frakt. Kan være umulig å reparere osv. Skal man tviholde på scat eller skal må åpne for egnos eller gls? Synes også at det som haar kommet fram i retten ikke holder mål. Mulig at DAT skulle ha presset hardere på for svar. Men kjenner ikke til alle fakta. Disse eposten som vises til gir egentlig få konkrete svar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
De andre spørsmålene er gode spørsmål som det vel ikke gis svar på. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
OT: En lei og urettferdig avgjørelse i media | Utflyttet | Flyforum | 7 | 17-10-2007 21:17 |
SAS Components , Avgjørelse utsatt | sail4fun | Flyforum | 7 | 11-07-2006 12:28 |
Avgjørelse om kortbanenettet i dag? | LN-BRK | Flyforum | 9 | 01-11-2005 19:52 |
BA avventer avgjørelse om A380 | Farmer | Flyforum | 0 | 20-05-2005 22:04 |