![]() |
|
![]() |
#981 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Jeg fatter ikke hvorfor noen i det hele tatt skulle gidde å bli pilot med en månedslønn på 30.000. Med 47-60 timers arbeidsuke og fri hver fjerde helg i stedet for 30-35 timers uke og arbeid hver tredje, som er normalt turnusarbeid. Nei, fytti grisen. Stå på.
![]() |
![]() |
#982 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Selskapets pressetalsmann heller ytterligere bensin på bålet, utrolig hvor fort dette utfolder seg nå.
(dn.no): Anbefaler billettkjøp med kredittkort Dersom flyselskapet ikke får gjennom den foreslåtte spareplanen denne uken, slutter flyene å gå umiddelbart. Selv informasjonsjef i SAS Norge, Knut Morten Johansen anbefaler kundene å betale med kredittkort i tilfelle selskapet går under. - Vi forstår selvsagt at det eksisterer en uro. Det er ingen dum idé å kjøpe billetter med kredittkort i SAS, uttalte han til DN.no torsdag. |
![]() |
![]() |
#983 |
Newcomer
|
![]()
http://e24.no/boers-og-finans/levera...akken/20299982
To ting fra dette: 1. Rykter om forhåndsbetaling var feil 2.E24 leser Flyprat.no |
![]() |
![]() |
#984 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Dette er så utrolig oppsiktsvekkende å høre bli presentert av ledelsen! ![]() Kan dette i realiteten bety en styrt konkurs, med regjeringenes velsignelse? Tror det ikke kommer til å eksister noe SAS fra mandag av med disse uttalelsene, dessverre.
![]() |
#985 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Virker som det kan være en god ide å booke billett hos andre selskaper enn SAS dersom man har behov for flyreiser fremover.
|
![]() |
![]() |
#986 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
At E24 henter info her kan forklare en hel del av spekulasjonene som florerer i media. Skremmende !!! |
|
![]() |
![]() |
#987 | |
Free Luigi
|
![]() Quote:
Jeg tviler høyst og sterkt på at informasjonssjefen har uttalt seg i nøyaktig det ordlaget. Skal ha det på video eller lydopptak før jeg åpner døra for at det er en reell uttalelse. Makan til ryktesprening og høytsvevende spekulasjoner..... DET er ![]()
![]() |
#988 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#989 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
#990 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Hvordan et satsene og reglene for det å havne på NAV fremfor å ta til takke med denne lønnsteduksjonen? Vil ikke de som tjener opptil 6G (er vel rundt 480k?) faktisk komme vel så bra ut av det hvis de mister jobben, men kommer seg i arbeid innen et år. Eller hvor lang tid det tar før man havner på arbeidsavklaringspenger?
|
![]() |
![]() |
#991 | ||
Ute på tur
|
![]() Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
#992 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Det er egentlig uvesentlig og peanuts. En og annen "hjerteskjærende" historie om en ødelagt Londontur blir det vel, men tror nok de fleste enten har brukt kredittkort eller det kun er snakk om noen tusen
Bonuspoeng er mer surt, enn plagsomt. Selv om jeg i såfall vil tape mange poeng har det ingenting å si da det ikke har noen casheffekt. Så det økonomiske tapet havner hos de ansatte, kreditorer, leverandører, kredittkortsselskapene, samt skattebetalerene |
![]() |
![]() |
#993 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Om det ikke har noen kontakteffekt nå, så har det en effekt på fremtidig kontantbeholdning avhengig av hvor mange poeng du har. For mitt tilfelle ser jeg på det som en fremtidig ekstrautgift på mellom 5.000 og 10.000 kroner dersom mine 70.000 poeng forsvinner.
|
![]() |
![]() |
#994 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Nå nærmer vi oss styggelig fort 1000 innlegg i denne tråden som startet for 33 dager siden. Ser man på de første innleggene er det en helt annen stemning på førstesiden enn hva som har kommet frem de siste par dager. Jeg vil tro og håpe på at SAS overlever, men min tro er nå veldig svak. Jeg vil si det så sterkt at SAS er i ferd med å begå selvmord. Det er ledelsen som må ta hovedansvaret for dette selvmordet. SAS forhold til media har vært katastrofal. Å være omtrentlig eller rett og slett lyve som denne som var på førstesiden i denne tråden: "Meldinger om at SAS Gruppen vil selge bakkeselskapet SAS Ground Handling som tidligere het SAS Ground Services, er ikke korrekt, opplyser informasjonssjef Knut Morten Johansen i SAS i Norge, til Aftenbladet." Oppdager media noe slikt så er det gjort. Da er det bare å smøre seg med tålmodighet og se om det er gjort på mandag.
#995 | |
Flysitter
|
![]() Quote:
Last edited by Utflyttet; 15-11-2012 at 19:01. |
|
![]() |
![]() |
#996 | |
SVG/ENZV
|
![]() Quote:
Skulle nesten tro at noen av de som er her inne er av inntrykk av at dette er en intern SAS ansattes forum og at vi da sviker med spekulasjonene våre som baserer seg på gitte informasjon! SAS Ansatte må innse at drittslenging og nekting av real informasjon ikke gjør annet enn at det spekuleres mer og kansje med mer temperatur. La oss være saklige med det som foreligger og heller bli informert om hvorfor dere som direkte berøres av dette kan bidra med oppklarende informasjon ELLER forklaring på hvorfor det skal "dysses" ned.
![]() |
#997 | |
:-)
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#998 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
NRK 1 Debatten kl 2130-2230 skal handle om situasjonen i SAS i dag. Blir interessant.
|
![]() |
![]() |
#999 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]() Det er slik at de ansatte i SAS-gruppen faktisk ikke FÅR ytre seg om detaljer i hva som er foreslått, da dette ikke har noe i offentligheten å gjøre før en avtale er på plass! Inntil alle detaljer er i boks, vil det nok ikke komme ut noe detaljert, og slettes ikke på dette forumet, da så mange øyne følger tett med på hva som spekuleres. Det blir gjerne suppe på en liten spiker, som ikke har altfor mye rot i virkeligheten. Vi får alle vente i spenning til søndag, og holde tomlene for at SAS har en lys framtid i mange tiår til! |
|
![]() |
![]() |
#1000 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Stod selv ved siden av Johansen her om dagen når han svarte på et spørsmål. Når dette så kom i avisen, var det omtrent det motsatte av hva han faktisk sa. Fra NKF huset her om dagen kunne man få inntrykk av at NKF var klar til å signere uten forhandlinger, hadde men derimot sett hele intervjuet så ville man sett hva Goffeng faktisk sa. Som var noe helt annet. Har selv blitt oppringt av NRK flere ganger siste par dager, de har ønsket intervju. Jeg har sagt jeg kan stille opp så lenge alle svar vises i sin helhet. Media de siste dager har bidratt til et hylekor og meldt så utrolig mye faktafeil at jeg blir kvalm. At så mange her på dette forumet hiver seg på og tar alt som skrives som sannhet er ikke annet en skremmende. Er situasjonen alvorlig, absolutt. Er kravene til ansatte for drøye, ja! Har SAS brutt alle spilleregler i arbeidslivet? Jepp. Vil SAS gå konkurs? Nei! dette fordi, til motsetning av hva de fleste her tror, fagforeningene tar ansvar, og har beviselig gjort dette gjennom flere år nå. Snakker jeg for døve uinteriserte ører her, ja det tror jeg. Ha en flott kveld. |
|
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS - *A medlem, sånn stort sett i alle fall... | Extra230 | Reiseforum | 31 | 28-05-2009 07:13 |
Nytt tårn, nytt terminalbygg, nytt driftsbygg, nytt GA område og ny taksebane. | ENKB | Flyforum | 7 | 17-01-2007 07:53 |
Breaking news: SAS satser stort!!! | EB | Flyforum | 75 | 28-08-2006 12:53 |