![]() |
|
![]() |
#961 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2010
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 2,320
|
![]()
Vad är lägsta lönen för en ny styrman(F/O) i Norwegian? DY är ju SAS största konkurrent.
Ingår type rating fortfarande på SAS? DY betalar väl ingen type rating... |
![]() |
![]() |
#962 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2009
Posts: 1,523
|
![]() Quote:
Du får nok ingen piloter som sender deg lønnstabellen i eget selskap som vedlegg, men jeg kan opplyse at startlønnen som FO i DY ligger langt over de nye betingelsene som dikteres som ny startlønn i SAS, og da er som kjent ikke DY lønnsledende akkurat... Tally-Ho |
|
![]() |
![]() |
#963 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#964 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2008
Posts: 686
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#965 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2007
Posts: 479
|
![]()
Det virker som om SAS ledelsen har fremmet et sett med krav de selv ikke tror de får aksept for.
I mellomtiden har både SAS og myndighetene lagt omfattende planer for en styrt konkurs av SAS. Blue 1 omtales stadig oftere som SAS Finland. Kundene er bekymret og SAS ledelsen legger absolutt ingen olje på vannet på spørsmål om det er trygt og kjøpe SAS billetter fremover. Ikke engang konsernsjefen vil gå god for at det er trygt: http://www.na24.no/article3512415.ece Dette ser stygt ut men det er mulig noen overspiller med vilje. Høyt spill har blitt bransjestandard i luftfarten de siste årene. |
![]() |
![]() |
#966 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Nov 2010
Posts: 2,776
|
![]()
Forstår ikke hvorfor piloter er så paranoide for å oppgi lønnen sin. Ihvertfall ikke idag hvor man kan
sjekke likningen til nabo'n med ett par tastetrykk eller google inntekten til en tilfeldig pilots navn fra en avisartikkel. W |
![]() |
![]() |
#967 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
Etter hva man får av kommentarer her inne så hadde neppe vi andre heller flashet dette...
|
![]() |
![]() |
#968 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Apr 2006
Posts: 898
|
![]()
Hva er din lønn? Jeg vil bare ha noe å sammenligne med.
__________________
Hello I'm using internet explorer I hope this message sends in time. Happy new year 2006 -Fredrik Propell- |
![]() |
![]() |
#969 |
SVG/ENZV
Join Date: Sep 2009
Location: Sandnes
Posts: 137
|
![]()
Herregud, hva er lønnene?
Jeg sympatiserer med den lønnen på 30k i måneden men nå viser det seg at den er mye større? Hvordan kan vi ta dere seriøse når det slenges ut usannheter hele tiden? Snakke om å gjøre seg selv en bjørnetjeneste!. Når jeg fløy for 20 år siden, var en 2P i SAS på ca 500-700k mens en 1P lå på 750-1250k i året! BU lå 100-300k under fra 2P til 1P
__________________
Mann 50 SVG X pilot på fly og helikopter |
![]() |
![]() |
#970 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2008
Posts: 686
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#971 | |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]() Quote:
-A |
|
![]() |
![]() |
#972 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Nov 2010
Posts: 2,776
|
![]() |
![]() |
![]() |
#973 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Nov 2010
Posts: 2,776
|
![]() Quote:
og konkurs for så å starte med blanke ark. Det er nok den løsningen de alle parter er mest tjent med - bortsett fra de eldste ansatte med mest opparbeidet pensjon. W |
|
![]() |
![]() |
#974 |
Flysitter
Join Date: Oct 2010
Location: HMR/ENHA
Posts: 6,944
|
![]()
og kundene med bestilte billetter og oppfylte EB kontoer
|
![]() |
![]() |
#975 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2011
Posts: 550
|
![]()
Når DY ansatte fast var startlønnen for flygere med under 1500TT ca 360-370k, mens de over 1500TT fikk vel rundt 460-480k mener jeg. FO med betydelig erfaring fikk litt over 500k i startlønn
|
![]() |
![]() |
#976 | |
SVG/ENZV
Join Date: Sep 2009
Location: Sandnes
Posts: 137
|
![]() Quote:
Dog kan de jo i etterkant selge filmretighetene og bok på dette dramaet ![]()
__________________
Mann 50 SVG X pilot på fly og helikopter |
|
![]() |
![]() |
#977 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2007
Posts: 479
|
![]()
Det mest påfallende er konsernsjefens uvilje til å forsikre kundene om at det er trygt å bestille SAS billetter.
Det er det samme som å si at det IKKE er trygt. Slik opptreden fra den øverste sjef bidrar sterkt til de siste spikrene. |
![]() |
![]() |
#978 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2006
Posts: 393
|
![]() |
![]() |
![]() |
#979 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Location: Vienna
Posts: 3,644
|
![]()
Nå vet jeg ikke hvordan lovverket er for slikt i Sverige, men her i Østerrike har ikke en leder lov til å si noe som er direkte skadelig for firmaet sitt. Vil vel si at uttalelsene her kommer ganske så nært å påføre selskapet ytterlige tap.
|
![]() |
![]() |
#980 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Apr 2006
Posts: 898
|
![]() Quote:
![]()
__________________
Hello I'm using internet explorer I hope this message sends in time. Happy new year 2006 -Fredrik Propell- |
|
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS - *A medlem, sånn stort sett i alle fall... | Extra230 | Reiseforum | 31 | 28-05-2009 07:13 |
Nytt tårn, nytt terminalbygg, nytt driftsbygg, nytt GA område og ny taksebane. | ENKB | Flyforum | 7 | 17-01-2007 07:53 |
Breaking news: SAS satser stort!!! | EB | Flyforum | 75 | 28-08-2006 12:53 |